מירי רגב: "במקום ששר הביטחון יתעסק בזוטות, שיודיע - 'אין מקום לסרבנים'"

בפודקאסט בו התארחה השרה וחברת הקבינט השמיעה איום במהלך הצילומים ואמרה כי תדרוש מגלנט ומהרמטכ"ל הלוי לפעול מיידית נגד סרבנות • "130 חיילים במילואים ובסדיר חתמו על מכתבי סרבנות - כל מי שמסרב פקודה צריך לשבת במעצר"

רגב וגלנט. צילום: אלעד מלכה/אורן בן חקון

אחרי המכתב של 130 חיילים במילואים ובסדיר שבו הם מודיעים כי לא יתייצבו אם נתניהו לא יחתום על עסקת חטופים - השרה וחברת הקבינט מירי רגב השמיעה הערב (חמישי) איום במהלך צילומים לפודקאסט "מלוכדים-ליכודניק" ואמרה כי תדרוש בקבינט מגלנט והרמטכ"ל לפעול מיידית נגד הסרבנות. "כל מי שמסרב פקודה צריך לשבת במעצר".

מירי רגב: "במקום ששר הביטחון יתעסק בזוטות, שיודיע 'אין מקום לסרבנים'" // מתוך הפודקאסט "מלוכדים-ליכודניק"

"יש לך סרבנים 130 סרבנים חתמו על מכתבי סרבנות זה פורסם", אמר אחד ממארחי הפודקאסט. רגב השיבה: "אני מודיעה לך שאני הולכת היום בקבינט לדבר על זה באופן ברור. שר הביטחון צריך לשים מכה על השולחן ולהכניס את כל 130 הסרבנים למעצר. אין מקום לסרבנות בצבא. לא מימין ולא משמאל".

"אין מקום לסרבנות במדינת ישראל"

רגב הוסיפה כי "הצבא הוא צבא שצריך לבצע את החלטות הדרג המדיני. כל מי שמסרב פקודה צריך לשבת במעצר. צריך להישפט על זה. אני מצפה מהרמטכ"ל ומשר הביטחון להיות מאוד ברורים בעניין הזה. אין מקום לסרבנות במדינת ישראל".

אחד ממארחי הפודקאסט השיב: "יפעת ברנשטיין אמרה כי עוד ועוד לוחמים ולוחמות הצהירו שלא יתנדבו למילואים. 'אנחנו אומרים אין צבא העם בדיקטטורה'".

מילואימניקים בעזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

"היא לא יכולה להעביר קורסים", ענתה השרה. "המציאות שבה אנשים שחושבים שצריך להפגין עם הפגנות, אין לי בעיה. אבל כשהם מסיתים נגד התייצבות למילואים ובעד סרבנות - זה מציאות שאנחנו לא יכולים להשלים איתה".

לדברי רגב, "אני מצפה ששר הביטחון, במקום להתעסק בזוטות, שיתעסק עם הדברים האלה. שיודיע לרמטכ"ל - אין מקום לסרבנים. הגברת הזאת לא יכולה להעביר שום קורס בצבא. היא לא יכולה לשרת בצבא עכשיו. אנחנו לא מוכנים לזה".

נציין כי סגן אלוף (במיל') יפעת ברנשטיין היא מראשי "אחים לנשק". צה"ל זימן את ברנשטיין להעביר סדנאות על מנהיגות וערכים בפני הקצונה הבכירה בצה”ל. מדובר בקורס מנהיגות המכשיר קצינים בדרגות של סגן אלוף ומעלה, וברנשטיין שימשה בו כמפקדת צוות ומפקדת המסע שעשרות קצינים נדרשו לעבור במסגרת הקורס שעוסק "בחיזוק זהות הקצין כבכיר וממלכתי, ובפיתוח יכולות הפיקוד והמנהיגות שלו".

מחאת "אחים לנשק" (ארכיון), צילום: אורן כהן

רשת הטלוויזיה הבריטית ״סקיי ניוז״ דיווחה על מכתב פתוח ששלחה קבוצת חיילי צה״ל בו איימו לסיים את שירותם הצבאי אם הממשלה לא תפעל להשיג עסקה לשחרור חטופים. על המכתב, שממוען לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, חתומים 130 חיילים שכתבו כי "המשך המלחמה בעזה לא רק מעכב את חזרתם של השבויים, אלא גם מסכן את חייהם".

עוד כתבו: "אם הממשלה לא תשנה כיוון באופן מיידי ותפעל להשגת עסקה להשבת החטופים לביתם, לא נוכל להמשיך לשרת. עבור חלק מאיתנו, הקו האדום כבר נחצה, עבור אחרים, הוא מתקרב במהירות: היום שבו, בלב שבור, נפסיק להתייצב לשירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר