גדעון סער עקץ את ח"כ אפרת רייטן: "אותך יזכרו בעיקר מערוץ הילדים"

במהלך נאומו בדיון הסוער במליאת הכנסת שלפני השבעתו המחודשת לשר בממשלה, תקף סער את יו"ר סיעת העבודה, שכזכור, בעברה הייתה מנחה בערוץ הילדים • "הפכת פרק בקריירה לגנאי באופן שוביניסטי", ענתה לו רייטן, והוסיפה: "אענה לך מה שאלמוג כהן אמר לי: 'גזגז'"

גדעון סער לחברת הכנסת רייטן: "אותך יזכרו בעיקר מערוץ הילדים" // ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת סערה היום (שני) בדיון באישור צירופו של גדעון סער לממשלה כשר. מבין העימותים שנוצרו והמילים הקשות שהוטחו בסער על ידי חלק מחברי הקואליציה, כמו היו"ר יאיר לפיד, בלט העימות בין סער לחברת הכנסת אפרת רייטן.

כזכור, רייטן הייתה בתחילת דרכה כוכבת בערוץ הילדים, שם הייתה מנחה במשך מספר שנים. “אותך יזכרו בעיקר מערוץ הילדים”, אמר סער לאחר שרייטן שאלה אותו מה יזכרו ממנו.

אפרת רייטן מגיבה לגדעון סער // ערוץ הכנסת

יו"ר סיעת העבודה הגיבה: "אענה לך מה שאלמוג כהן אמר לי: 'גזגז'". בהמשך, כשעלתה לנאום, אמרה רייטן: "כמה נלחץ השר גדעון סער אחרי שזחל על גחונו לחזור חזרה למקום ששונא אותו, אל המקום שהוא מתעב. כמה נלחץ מהנאום שלי, שעמדתי בו והטחתי את האמת. עד כדי כך נלחץ. באופן שוביניסטי ומיזוגני, הפך פרק בקריירה שלי שאני גאה בו - לגנאי. זה לא הלך לו".

אפרת רייטן במליאת הכנסת, היום, צילום: אורן בן חקון

"לשמחתי אין לי שום כתם או תהיות לגבי איפה הייתי ומה עשיתי בשנים מסוימות. שום דבר לא רודף אחריי ושום דבר לא ימחה את הכתם, גם לא ההומור הרדוד הזה. זה היה עלוב, כשנהלתי את השיחה האחרונה עם הבן שלי לפני שסוגר טלפונים, כשאני שומעת מה קורה באולם הזה, זה משפיל, זה מזעזע, אתם צריכים חשבון נפש נוקב".

בתוך כך, בדיון הסוער יו"ר האופוזיצה לפיד גינה את המינוי של סער, וטען: "סידור עבודה פוליטי מהסוג הכי נמוך". סער תקף בחזרה: "אם היו מקבלים את עמדתך - נסראללה היה חי". טלי גוטליב מהליכוד קראה: "סער הוא סוס טרויאני בתוך הממשלה". שרן השכל, ממפלגתו של סער, הגנה על המהלך: "קשה לי לשבת כאן לשמוע את הצביעות מפי כל כך הרבה אנשים. גדעון נכנס לקבינט על מנת להשפיע על המדיניות הביטחונית, לקחת חלק בזמן מלחמה", טענה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר