יו"ר הבית היהודי לשעבר מצטרף לישראל ביתנו

הבחירות עדיין לא באופק, אבל מהלך פוליטי משמעותי יוצא לדרך • יוסי ברודני, כיום ראש עיריית גבעת שמואל ומי שנחשב בעבר לאיש ליכוד מובהק, עשוי לסייע לליברמן לפנות לציבור שמצביע לציונות הדתית

ברודני וליברמן. הצטרפות שפונה לכיפות הסרוגות. צילום: ללא

מערכת בחירות עדיין לא נראית באופק, אבל צעדים פוליטיים משמעותיים כבר מתרחשים. ל"ישראל היום" נודע כי יוסי ברודני, מי שהיה איש ליכוד ולאחר מכן גם יו"ר הבית היהודי, מצטרף לאביגדור ליברמן ולישראל ביתנו.

ברודני, כיום ראש עיריית גבעת שמואל הנחשב לדמות מוכרת בציונות הדתית מצטרף לישראל ביתנו באופן רשמי. עוד לא ברור מה יהיה מקומו ברשימה לכנסת, אך הצטרפותו למפלגה נחשבת למשמעותית מאוד.

ברודני שימש בעבר כיו"ר צעירי המפד"ל, לאחר מכן עבר לליכוד ובמשך כעשור נחשב איש ליכוד מובהק. בבחירות האחרונות שימש כיו"ר מפלגת הבית היהודי המייצגת את הציונות הדתית, שם חבר לאיילת שקד שבסופו של דבר לא עברה את אחוז החסימה.

ערוץ הכנסת

ליברמן שצובר תאוצה בסקרים לאחרונה, נחשב כידוע לאיש ימין מובהק, אך בשנים האחרונות הציבור הדתי־לאומי התקשה לחבור אליו בשל עמדתו הניצית בסוגיות דת ומדינה. ברודני עשוי לפרק את החשש הזה.

"העצמת ערכי הציונות"

בחודשים האחרונים מדברים במערכת הפוליטית על כך שלא מעט מאנשי הציונות הדתית יתקשו לתמוך בשר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), או בשר לביטחון לאומי בן גביר (עוצמה יהודית) בבחירות הבאות ועל כן ההצטרפות של ברודני עשויה להעביר את קולותיהם אל ישראל ביתנו.

כזכור, במערכות הבחירות האחרונות עמד הציבור הדתי־לאומי במרכז תשומת הלב והוגדר כ"ימין הרך", וכשניים-ארבעה מנדטים שיכריעו את הבחירות.

הפגישה בין בנט לליברמן, צילום: ללא

ברודני אומר על הצטרפותו כי "ליברמן הוא האיש בעל הניסיון הגדול ביותר להוביל את מדינת ישראל כראש ממשלה אל מול האתגרים השונים העומדים בפניה. מדובר במנהיג פרגמטי ואוכל לבטוח בו במשימה הכל כך חשובה של שיקום המדינה בביטחון, בחברה ובכלכלה".

ליברמן: "אני מברך את יוסי ברודני על הצטרפותו למפלגת ישראל ביתנו. יוסי הצליח להפוך את גבעת שמואל לדוגמה ומופת של סובלנות ושיתוף פעולה בין חילונים לדתיים, מיישם הלכה למעשה את עקרון 'חיה ותן לחיות' ומסייע בהגשמת האחדות שאנו שואפים לה. אני בטוח שעם הצטרפותו נקדם יוזמות שיביאו להעצמת ערכי הציונות והאחדות בחברה הישראלית. ברוך הבא למפלגת ישראל ביתנו".

חותרים לאיחוד

כזכור, אביגדור ליברמן ונפתלי בנט תועדו לאחרונה בפגישה בארבע עיניים בבית קפה במתחם שרונה בתל אביב, על רקע הדיווחים על מגעים לאיחוד בגוש הימין.

ליברמן הביע בעבר את דעתו כי עליו לעמוד בראש הרשימה מאוחדת, שעשויה לכלול גם את גדעון סער ואיילת שקד.

שמו של יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, הוזכר גם הוא, אך לאחרונה דווח כי כהן החליט בשלב זה שלא להצטרף לפוליטיקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר