ברקע האיום של החרדים להצביע נגד - לפיד ביטל נסיעה לארה"ב: "תקציב מופקר"

הקואליציה צפויה להתכנס השבוע להצבעה במליאת את ההצעה לתיקון תקציב 2024 • בין הסעיפים: מיליארדים למפונים, למילואימניקים ולנפגעי פעולות איבה • על אף האיומים, החרדים יתקשו להצביע נגד • גורמים בקואליציה: "מדובר בצרכי מלחמה - טוב שאזרחי ישראל יראו איך באופוזיציה פועלים נגד טובתם"

הצבעה על התקציב (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

הכנסת צפויה לחזור לכנס חורף רק לקראת סוף אוקטובר אבל השבוע, בימי שני וחמישי, יתכנסו חברי הכנסת להצבעות על תיקוני תקציב לשנת 2024, בין הסעיפים עליהם יצביעו חברי הכנסת ישנם 2.7 מיליארד להארכת שהות המפונים במלונות, 250 מיליון שקלים לנפגעי פעולות איבה ו-200 מיליון שקלים לאנשי המילואים.

יאיר לפיד: ״נתניהו וקבינט המוות החליטו לא להציל את החטופים" // עידו רימון

כזכור בתחילת השבוע איימו החרדים שלא יצביעו בעד תיקוני התקציב עד שלא יפתרו הבעיות הקשורות אליהם כמו תקציב הישיבות, סבסוד המעונות, תכנית אופק חדש וקנסות לחינוך העצמאי.

במהלך השבוע התנהלו שיחות בעניינים הללו בין ח"כ משה גפני ואנשי האוצר, בין החרדים והנהלת הקואליציה. בשיחות הוברר כי ישנם דברים שניתן לתקן כעת כמו קנסות לחינוך עצמאי ויש דברים מסובכים יותר שיקח זמן לתקן כמו תקציב הישיבות וסבסוד המעונות שקשורים בחקיקת חוק הגיוס.

מימין: שר השיכון גולדקנופף, שר ירושלים ומסורת פורוש, סגן שר התחבורה מקלב, צילום: אורן בן חקון

על אף האיומים, יתקשו החרדים להצביע נגד תקציב שמעביר כספים למפונים, לחיילי מילואים ונפגעי פעולות איבה והערכה בקואליציה שהם יצביעו בעד.

מי שעוד איים להצביע נגד הוא ח"כ אבי מעוז מסיעת נעם, שדורש להעביר תקציב לרשות לזהות לאומית יהודית הנמצאת תחת אחריותו כסגן שר במשרד ראש הממשלה. בסביבתו של מעוז מסבירים כי למעשה חודש לפני הפגרה הוא הפסיק להצביע עם הקואליציה בענייני התקציב בגלל שאינו מקבל מענה לנושא.

אבי מעוז. דורש להעביר תקציב לרשות לזהות לאומית יהודית, צילום: אורן בן חקון

הערב הודיע לפיד שביטל את נסיעתו המתוכננת לארה״ב והשתתפותו בכנס מדיני בוושינגטון, בשל ההצבעות המתוכננות השבוע על תיקון תקציב 2024. ביש עתיד נערכים לגיוס מלא להצבעה נגד התקציב כיוון שחושבים שמדובר בתקציב מופקר.

גורמים בקואליציה מגיבים להתנגדות הצפויה של יש עתיד בהצבעות ואומרים "מדובר בתקציב לצורכי המלחמה, וטוב שאזרחי ישראל יראו כיצד החכים מהאופוזיציה מרימים את ידם כנגד מילואימניקים, מפונים ונפגעי פעולות איבה. בושה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר