הצהרת נתניהו: "אין ניצחון בלי כניסה לרפיח, אישרנו תוכניות מבצעיות"

מספר שעות בלבד לפני שיעבור ניתוח בהרדמה מלאה, ראש הממשלה קיים מסיבת עיתונאים בירושלים • לטענתו, "הקריאות לבחירות עכשיו בעיצומה של המלחמה ישתקו את ישראל בין חצי שנה לשמונה חודשים" • בנוסף, הוא התייחס לראשונה לעדותה של עמית סוסנה, וטען: "אני עושה הכל כדי להחזיר את יקירינו הביתה, והמאמצים נמשכים כל העת"

נתניהו: "בחירות ישתקו ל-8 חודשים את ישראל, חמאס הראשון שיברך" // לע"מ

כמה שעות לפני הניתוח שיעבור הלילה בהרדמה מלאה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים במשרד רה"מ בירושלים.

בפתח דבריו, ביקש נתניהו לחזק את הכוחות הפועלים ברצועה: "אזרחי ישראל, אני מבקש לשבח את פעולת צה"ל והשב"כ בשיפא בשבוע האחרון, כוחותינו פעלו שם באופן מופתי. שיפא הפך למפקדת טרור של החמאס. הפעולה המפתיעה של כוחותינו התבצעה בצורה מדויקת".

נתניהו במשרד רה"מ בירושלים, הערב, צילום: מארק ישראל סלם

"מאות מחבלים נכנעו. כך לא נראה בית חולים בשום מקום בעולם, כך נראה בית מחבלים. המידע החשוב שכוחותינו השיגו במבצע מסייע להם לאתר את חטופינו. אנחנו ממשיכים בפעולות ברצועה, בלבנון, וגם הרחק משם. במקביל, אישרו לצה"ל את הפעולות המבצעיות ברפיח. הדבר הזה נכון גם מבחינה מבצעית וגם מבחינה בין לאומית. זה לוקח זמן, אבל זה ייעשה, אנחנו ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם".

נתניהו על חוק הגיוס: "אני חושב שיש דרך לעשות זאת, בפטישים זה לא מצליח, זה לא הביא לגיוס חרדים" // לע"מ

נתניהו מדגיש בקול חד וברור: "אין ניצחון בלי כניסה לרפיח ובלי חיסול גדודי החמאס שם".  הוא ממשיך, ומתייחס למשפחות החטופים: "אני מבקש להגיד לכם שהמצוקה והכאב של משפחות החטופים מפלחים את ליבי, אני חושב שהם מפלחים את לב כולנו. קשה לתאר את הייסורים של המשפחות, דאגה אין קץ. יקיריהם הם יקירנו".

היעד הבא, השאלה היא כיצד. רפיח, צילום: דובר צה"ל

"עמית סוסנה וחטופות אחרות נתנו עדויות מטלטלות על ההתעללות המינית שבוצעה בהם. ביום חמישי האחרון, וגם היום, נפגשתי שוב עם משפחות החטופים יחד עם רעייתי שרה. רעייתי שלחה מכתב לאמו של האמיר בקטאר, אני עדיין מצפה לתגובתה. הקשבנו למשפחות, שמענו אותם, חיבקנו אותם. אני מבין את הרצון שלהם לעשות הכל להחזיר את החטופים ואני שותף לכך".

"אני עושה הכל ואעשה הכל כדי להחזיר את יקירינו הביתה, והמאמצים נמשכים כל העת. אני מאשר מבצעי חילוץ הכרוכים בסיכון חיילנו הגיבורים, אבל עיקר הפעולה שלנו היא שילוב של לחץ צבאי ומשא ומתן נחוש. יחד עם צוות המשא ומתן והקבינט אני עובד סביב השעון להביא לשחרור כל חטופינו. אני עושה את זה תוך איזון בין הלחץ הנדרש על החמאס".

עמית סוסנה, צילום: אי.פי

בשלב זה הוא עוקץ את אלה המבקרים אותו: "מי שאומר שאני לא עושה הכל על מנת להחזיר את החטופים - טועה ומטעה, ומי שיודע את האמת וחוזר על השקר הזה עושה עוול למשפחות החטופים. חמאס דורש את ביטול המסדרון וחזרה לא מבוקרת של עזתים לצפון הרצועה. לבקשות אלה של החמאס יש השלכות ביטחוניות שלא אפרט כאן. הטענה שאם כל יומיים נסכים לעוד ויתור ועוד ויתור זה יביא את העסקה זה ההפך מהאמת, גישה כזאת רק מרחיקה שחרור. מבחן התוצאה זה לא בזה שנראה שאנחנו רוצים להגיע לעסקה".

נתניהו מתייחס גם למחאות הנרחבות נגד הממשלה: "הקריאות לבחירות עכשיו בעיצומה של המלחמה, רגע לפני הניצחון, ישתקו את ישראל בין חצי שנה לשמונה חודשים. הם יביאו לסיום המלחמה לפני יעדיה, והראשון שישמח מכך זה החמאס. אני מחויב להחזיר את כל חטופינו, את הגברים, הנשים, והחיילים. לא אשאיר אף אחד מאחור. בעזרת השם נילחם וננצח".

רבבות בעצרת ענק מול הכנסת: "פוליטיקה פושעת על חשבון החטופים", צילום: אי.פי

נתניהו פנה בשלב זה לשאלות כתבים, שהעלו את כל הסוגיות הבוערות. בתגובה לשאלה על מצבו הרפואי, טען: "עברתי בדיקה ואני מבטיח לכם שאעבור את הטיפול הזה בהצלחה ואחזור לפעולה מהר מאוד".

לגבי עסקת חטופים: "אני מעוניין להצליח במשא ומתן, לא להיראות כמשתדל, אלא להצליח. כך פעלנו כשהחזרנו את מחצית החטופים וכך אני מתכוון להביא גם את השאר. אנחנו צריכים לנהל משא ומתן מושכל ולא כל דרישה של חמאס לקבל. אנחנו מנהלים משא ומתן, צריך להיות גם נחוש וגם גמיש. אני חושב שאנחנו יודעים לעשות את שניהם".

הוא ביקש גם להדגיש: "הסיבה לעיכוב בכניסה לרפיח היא לא הרמדאן, ועובדה, אנחנו פועלים ברמדאן. לא הלחץ האמריקני ולא שום היסוס. זה דורש הכנות מסוימות, הן הוכנו, אישרנו את התוכניות המבצעיות. אנחנו עכשיו מטפלים בפינוי האוכלוסייה ומתן הסיוע ההומניטרי, זה מתבקש והכרחי, זה לא ייקח הרבה זמן ושום דבר לא יעצור אותנו, לא לחץ אמריקני ולא לחץ אחר. חיסול גדודי החמאס זה תנאי לניצחון, ובלי זה יש איום קיומי עלינו".

טען שלחץ מארה"ב לא קשור בעיכוב הכניסה לרפיח, צילום: Marc Israel Sellem

על המשבר עם ממשל ביידן הוא אמר: "אמרתי לביידן, לא הערכתי את ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון משום שהיא בפעם הראשונה ניתקה בין הפסקת אש לשחרור החטופים, ולכן חשבתי שצריך למסור מסר ברור בעניין הזה, ועשיתי את זה. אני חושב שנתגבר על כל הלחצים האלה. אמרתי לנשיא ביידן - אם צריך נילחם בציפורניים".

לגבי המשלחת שבוטלה לארה"ב, טען נתניהו: "קודם כל לא אישרתי את יציאתה של המשלחת לארה"ב, הם פנו אלינו וביקשו שנשלח ואנחנו דנים איתם. עד היום לא הייתה במועצת הביטחון הפוגה לשחרור חטופים האמריקנים צלצלו ערב לפני כן ועדכנו אותנו שהם מתכוונים לעשות את זה. ביקשנו שלא יעשו את זה כי זה ימסור מסר לחמאס ואמרתי להם אם זה יקרה אני עוצר את המשלחת. אנחנו תמיד מעוניינים לשמוע את האמריקנים אבל באותו יום היה חשוב לשלוח מסר לכל העולם".

מועצת האו"ם. בעלת הברית הגדולה והחשובה של ישראל לא הגנה על האחות הקטנה מהמזה"ת, צילום: UN WEBTV

על משבר חוק הגיוס: "אני יכול להגיד שהחרדים עברו דרך ברצון אמתי להגיע לסיכום ולא להגיע להתנגשות, כפסע מהניצחון. אני חושב שחייבים לפעול לקידום השוויון, אני חושב שיש דרך לעשות זאת, בפטישים זה לא מצליח, זה לא הביא לגיוס חרדים, זה הביא לצניחה בשילוב החרדים. אני חושב שצריך לקדם את השוויון ברוח טובה ובניסיון להגיע להסכמה רחבה ככל הניתן".

בהתייחסות לגזרה הצפונית והתושבים העקורים, אמר: "אנחנו הולכים להקים אחרי התייעצות עם ראשי הישובים בצפון מנהלת מקבילה למה שעשינו בדרום, ואנחנו נתייחס לצרכים האזרחיים שלהם וכמובן להחזרתם לבתיהם. אבל אנחנו יודעים דבר נוסף, אנחנו לא נשאיר את המצב כפי שהוא. יש לנו כ-60,000 איש שנעקרו מבתיהם, אנחנו מחויבים להחזיר אותם. כדי להחזיר אותם זה לא רק לדאוג להם אזרחית, גם ביטחונית. אנחנו רוצים לייצר את תנאי הביטחון ותחושת הביטחון ואנחנו נדאג לעשות זאת. אני מעדיף לעשות זאת באמצעים מדיניים, ואם לא, נעשה זאת בצורה צבאית".

עשן מיתמר בגבול הצפון (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

על סוגיית מרון: "התגובה של הליכוד היא בהמשך להתקפה מאוד מכוערת של לפיד. תגובה פוליטית להתקפה פוליטית. אני מבקש לומר, אני משתתף בצער המשפחות, אנחנו הפקנו לקחים עוד לפני פרסום הדוח וקיימנו גם השנה את האירוע במרון בצורה טובה. מאנחנו נעשה הכל כדי שאסון מרון לא ישנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר