מאות מפגינים מול מעון נתניהו בקיסריה: "רוצח בהפקרה"

המוחים הגיעו עם צאת השבת להפגין בתל אביב ומול ביתו של ראש הממשלה • הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ: "ביבי, המוליך אומה שלמה בכחש, נלחם את מלחמתו הפרטית, בורח מאימת הדין" • בוגי יעלון: "אתה אשם בניסיון להפוך את מדינת ישראל – לדיקטטורה משיחית, גזענית, פאשיסטית, הומופובית" • אלונה סער, קראה באינסטגרם לעוקביה לצאת להפגין, נגד הממשלה בה אביה שר

מפגינים מול מעון רה"מ. צילום: ירון דורון

שנה ל-7 באוקטובר: כמה מאות מפגינים הגיעו עם צאת השבת להפגין בבגין בתל אביב ומול מעון ראש הממשלה בקיסריה. המפגינים קוראים לנתניהו להתפטר, למרי אזרחי כדי להחליף את הממשלה ולהחזרת החטופים.

המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב "ממשלת החורבן", "אין לי אמון בממשלה", "אתה הראש אתה אשם", "רוצח בהפקרה" ועוד.

מפגינים עם שלט "רוצח בהפקרה" מול מעון נתניהו, צילום: ירון דורון

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נאם בהפגנה: "365 ימים של מלחמה, 101 - חטופות וחטופים בידי המרצחים בעזה, ואחד ביבי, המוליך אומה שלמה בכחש, נלחם את מלחמתו הפרטית, בורח מאימת הדין, ממשיך לשקר בכל השפות.  לא חמאס, לא חיזבאללה, לא החות'ים ולא אירן, אלא יריב לוין, בן גביר, סמוטריץ ולהקת המעודדות, הם האיום על ישראל חזקה".

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון נאם: "אתה אשם בניסיון להפוך את מדינת ישראל – לדיקטטורה משיחית, גזענית, פאשיסטית, הומופובית, מיזוגנית, נחשלת, מושחתת ומצורעת. כל זה כדי להתחמק מאישומיך הפליליים, מאחריותך האישית למותם של 45 המתפללים במירון, ומפרשות שחיתות רבות. אתה אשם בעובדה שלאחר שנה, עדיין 101 חטופות וחטופים נמקים במנהרות החמאס. רבים מהם, שנחטפו חיים - נרצחו, מתו, או נהרגו בשוגג מאש כוחותינו. אתה אשם בטרפוד ההזדמנויות לשחררם, כי סמוטריץ' ובן גביר איימו לפרק את הקואליציה.

בוגי והמפגינים חוסמים את הכביש מול מעונו של רה"מ, צילום: ירון דורון

"בחרת להקריבם, כדי להמשיך ולשלוט. דמם על ידיך. אתה אשם שבעצם הימים האלה, אנחנו עלולים לבזבז את ההישגים האדירים של צה"ל בלבנון, כי סמוטריץ' ובן גביר איימו עליך, שאם תיכנס לדיון על הפסקת אש, שהציעו הנשיאים בידן ומקרון – הם יפרקו את הקואליציה".

גם אלונה סער, ביתו של השר החדש בממשלה הנוכחית, גדעון סער, יצאה להפגין נגד הממשלה ופרסמה בסטורי באינסטגרם שלה קריאה להצטרפות להפגנות.

אלונה סער: "צאו להפגין", צילום: צילום מסך, אינסטגרם

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, בהפגנה בשער בגין: "שנה שלמה שאנחנו לא ישנים טוב, שאנחנו מרותקים לחדשות, שנה שלמה שאי אפשר לגור בצפון, שהדרום מופגז, שנה שלמה בה משפחות נקרעות אחת אחרי השנייה, שנה של שכול וכאב שלא נגמר, כל יום משפחה חדשה מצטרפת למעגל השכול. 365 ימים אני בלי הבן שלי! בלי החיים שלי! השנה אני מחזירה אותו, השנה אנחנו מחזירים את כל החטופים. אני לא עיוורת, אני יודעת שהתליין מרחוב עזה מעדיף את מנעמי השלטון על פני האזרחים החטופים שלו. אבל השנה אנחנו נחזיר אותם בחיים - כי אנחנו חזקים מההנהגה המפוקרת שלנו. עסקה עכשיו!"

המפגינים בתל אביב | ללא

בהמשך ההפגה, המוחים חסמו את נתיבי איילון והעבירו מדורה

המפגינים בתל אביב מבעירים מדורה | ללא

המחאות גם התקיימו בירושלים בקריאה להחלפת הממשלה ושחרור החטופים. 

פרופ' איתי אטר, ראש פורום הכלכלנים למען הדמוקרטיה, ממובילי מאבק האקדמיה: "עד הקמת הממשלה הנוכחית מעולם לא ירד דירוג האשראי של ישראל. הוכחה נוספת לכישלון המהדהד ששמו ממשלת ישראל. כשהסוכנויות מורידות את הדירוג הן מצהירות: האמינות של ממשלת ישראל בשפל חסר תקדים. הן מבהירות שבכל העולם לא מאמינים לממשלת נתניהו, ובלי אמון, אין השקעות ואין מסחר, ובלי אמון, יש הדרדרות ערכית ויש הפקרות וכשיש הפקרות – אין גם עסקה להשבת החטופים".

נילי מור, האוניברסיטה העברית, ממובילות המחאה הירושלמית: "השמדת ערך כלכלית, שסע חברתי, הרס החינוך וההשכלה גבוהה, בידוד בינלאומי. לקראת יום כיפור איננו זקוקים לסליחה של הממשלה ושל העומד בראשה, נתניהו. אנחנו דורשים שהם ישיבו את החטופים והחטופות, שפניהם הניבטות אלינו מכל פינה הפכו אותם לאהובינו האישיים, וילכו. עכשיו. שישחררו אותנו מנוכחותם ההרסנית, וייתנו לנו ולאחרים לתקן את שקלקלו".

ההפגנה השבועית להשבת החטופים בירושלים | יוני ריקנר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר