המתיחות בצפון משפיעה על תושבי הדרום: עלייה של 15% בפניות למרכזי חוסן בעוטף

אירועי השבוע האחרון ועליית המדרגה של תקיפות צה"ל בלבנון מגבירים מחדש את מפלס החרדה בקרב תושבי העוטף • במועצה האזורית אשכול וכן בשדרות נרשמה עלייה ניכרת בפנייה לתמיכה נפשית

חיילים בעוטף עזה (ארכיון). צילום: חיים גולדברג/פלאש90

המתיחות בצפון הארץ, עליית המדרגה של תקיפות צה"ל בלבנון וירי חיזבאללה לעומק ישראל הגבירו מחדש את הטראומה הנפשית של תושבי העוטף. על רקע ההסלמה הביטחונית נרשמה עלייה ניכרת של 15% בפניות למרכזי החוסן בעוטף עזה - בהשוואה לחודש אוגוסט.

היקף הפניות הגובר לתמיכה נפשית נמדד במועצה האזורית אשכול וכן בקרב תושבי העיר שדרות, למרות החזרה לשגרה מלאה. 

אזור קרב סמוך לשדרות בשבת השחורה, צילום: רויטרס

"האירועים האחרונים בצפון מהווים טריגר למה שאנשים חוו וזה עדיין מהדהד בתוכם", מסבירה בשיחה עם "ישראל היום", הילה גונן-ברזילי, מנהלת מרכז החוסן בשדרות שמעניק לפונים אליו מגוון טיפולים רחב, אישי, קבוצתי וטיפול בעזרת בעלי חיים. "הדברים האלו יכולים לתת לכל אחד את הדרך המתאימה עבורו להתמודד בצורה טובה יותר".

לדבריה, "אנשים נמצאים בלחץ גם בגלל ועדות של הביטוח הלאומי. כמעט חלפה שנה מאז השבעה באוקטובר ואנשים צריכים להגיש כעת את התביעה לקבלת נכות".

על פעילות המרכז המעניק לתושבים תמיכה נפשית: "מרכז החוסן עובד לילות כימים כדי לתת מענה לכל התושבים ומדובר באתגר מאוד גדול, כי היה כאן אירוע מאוד גדול. חשוב לזכור שאנחנו נמצאים לפני חגים תקופה שבה רמת המתח הנפשי עולה תמיד".

מענה חינוכי לילדי המפונים. גינה טיפולית במועצה אזורית אשכול, צילום: חוסן ילדינו

חוסר הוודאות גם הוא מוסיף לחרדה ולמתח הנפשי. "אנחנו עדיין נמצאים במלחמה ולא יודעים מתי היא תסתיים, זה עוד נוכח, מה יהיו התוצאות של המלחמה, וזה טבעי שיש ביקוש לחוסן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר