שוטרים מכים מפגינים חרדים באלות. צילום: 27א

האלימות המשטרתית בבית שמש: תושבים חושפים מציאות מורכבת

התיעוד הקשה של השוטרים שהיכו מפגינים בעיר חשף קרע גדול בין התושבים הליברלים לחרדים • תושב חרדי בבית שמש: "אלימות קיצוניים נגד החרדי העובד זה קטסטרופה ואסון ממשי למדינת ישראל" • רות כהן מרמת בית שמש א' מוסיפה: "רק מי שגר פה וחווה יום יום על בשרו את הטרור שמפעילים עשרות סיקריקים, מבין שאין ברירה אחרת, זו השפה היחידה שהם מבינים"

[object Object]

תגובות סוערות בעקבות התיעוד הקשה של השוטרים שהיכו אמש (שני) מפגינים חרדים באכזריות בבית שמש. האירוע, שהתרחש במהלך הפגנה נגד יריד תעסוקה לחרדים במתנ"ס המקומי, עורר גל של גינויים נרחב. עם זאת, הבוקר מבקשים תושבי בית שמש הליברלים להשמיע את קולם ולהציג תמונה מורכבת יותר של המציאות בעיר.

תיעוד: שוטרים מכים באלות מפגינים חרדים בבית שמש (אמש, יום שני) | השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

יוסף רוזברגר, חרדי המתגורר ברמת בית שמש ד', מתאר מציאות קשה: "אלימות קיצוניים נגד החרדי העובד זה קטסטרופה ואסון ממשי למדינת ישראל... קבוצה אלימה קיבלה חינוך הזוי ומעוות, אין מעצורים...אין כללים..." הוא מפרט על הטרדות, איומים, ואלימות במרחב הציבורי והפרטי.

רות כהן מרמת בית שמש א' מוסיפה: "רק מי שגר פה וחווה יום יום על בשרו את הטרור שמפעילים עשרות סיקריקים, מבין שאין ברירה אחרת. זו השפה היחידה שהם מבינים".

רבקה ליכטמן, שהתגוררה בשכונת חפציבה, משתפת בחוויות קשות: "הם היו מעיפים לנשים סמארטפון מהידיים. קראו לי באופן אישי פרוצה... היו צועקים לעברי 'ההולכת בחצאית קצרה מקצרת את החיים של בעלה ובניה'".

שוטרים מכים מפגינים חרדים באלות, צילום: 27א

יוסי ריינר, איש תקשורת חרדי, מגיב בחריפות לגינויים נגד המשטרה: "אותם קיצונים שבמקרה היום ספגו את האלימות נמצאים תדיר בצד השני של המתרס. מדובר בבריונים אלימים שאך לפני יומיים תקפו באלימות את הרב דוד לייבל... מדובר באותו קומץ קיצוני שמתנכל ויורק על נשים, שהיכו באלימות חיילים בעיצומה של המלחמה, שרפו ותלשו דגלי ישראל ומצית חנויות סלולר על יושביהם".

יענקי, תושב נוסף מרמה ד', מסביר: "לשוטר מותר להפעיל שיקול דעת במהלך כל אירוע ובמקרה שזה מגיע לפסים של אלימות מותר והוא צריך לפעול באלימות מתונה ככל שצריך! על מנת להסיר את האיום/המפגע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו