"אנשים טובים רבים נרתמו לעזור": החתונה נדחתה, האהבה מנצחת

ההנחיות החדשות גורמות לדחיית אירועים בצפון • זוג שהיה אמור להינשא בתל עדשים: "פרסמנו פוסט ברשתות החברתיות, מה שיצר גל תמיכה והצעות לעזרה" • בעל אולם: "נעבור כל יום בפני עצמו"

ההנחיות החדשות גורמות לדחיית אירועים בצפון (אילוסטרציה). צילום: אייל מרגולין/ג'יני

ההגבלות וההנחיות של פיקוד העורף מהשבת האחרונה גרמו לזוגות רבים, אשר אמורים להינשא ממש בימים אלה, לדחות את החתונה או לחפש מקום חלופי ברגע האחרון. משיחות שערכנו עם כמה מהם עולות תחושות של אכזבה, חרדה ותסכול, מהולות בתקווה ובנחישות להמשיך בתוכניות החיים כרגיל למרות המצב הביטחוני המתוח.

כך, למשל, סתיו פרנקל ודין נדלר היו אמורים להינשא ביום שלישי הקרוב בתל עדשים בצפון. דין, לוחם במילואים, יצא עכשיו מסבב שלישי בעזה במיוחד בשביל החתונה, כשהוא נושא עימו את המתח והעייפות של הלחימה, לצד ההתרגשות לקראת היום הגדול. הלחץ לחפש מקום חלופי גרם לזוג לפנות לעזרת הציבור באמצעות פוסט ברשתות החברתיות, דבר שיצר גל של תמיכה והצעות עזרה.

דין נדלר וסתיו פרנקל. מתח והתרגשות, צילום: ללא

סתיו סיפרה ל"ישראל היום": "היינו אמורים להתחתן ביום שלישי בגן אירועים בתל עדשים. בגלל ההסלמה ובגלל ההנחיות החדשות של פיקוד העורף אנחנו לא יכולים לקיים את האירוע במקום המקורי. כתבנו פוסט שאנחנו מחפשים מקום חדש, ואנשים טובים רבים נרתמו לעזור. הם פתחו את הבתים ואת העסקים שלהם עבורנו".

עיניה של סתיו הבריקו כשתיארה את התגובה החמה שקיבלה: "אנחנו ביום טירוף היום להיפגש עם האנשים השונים, ואני מקווה שהערב נסגור את המקום ונוכל לסגור חתונה בפחות מ־24 שעות. גילינו שעם ישראל מאוד רוצה לעזור".

היא שיתפה ברגשות המעורבים שחוו: "ברגע הראשון היה לחץ, ואז הכחשה, שלב של משבר ותחושה שלא תהיה חתונה בסוף. דין, כלוחם בעזה, יצא במיוחד לחתונה והיה לחץ שלא נספיק, אבל ברגע שפרסמנו את הפוסט, הבנו שיהיה בסדר". קולה רעד כשהוסיפה: "אנחנו מקווים שהמלחמה תיגמר, שהחטופים יחזרו ושנוכל לשמוח".

פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה במטח לצפון, צילום: הרצי שפירא

בין תקווה לחשש

אילן קרני, מנכ"ל גן האירועים "קאלה" בחיפה, סיפר בכאב על המצב: "אתמול נדחו שתי חתונות בגלל איסור התקהלות באזור. ההגבלות הן עד 100 אנשים, ומדובר באירועים הכוללים 400-300 מוזמנים". הוא הוסיף בדאגה: "לגבי שאר האירועים, אנחנו מחכים לראות מה יהיו ההוראות, כי תוקף הצו הוא עד מחר בשעה שש בערב. נעבור כל יום בפני עצמו".

מהתאחדות האולמות נמסר: "בשל המצב בוטלו כמה אירועים. ההתאחדות מקבלת טלפונים מזוגות ומבעלי אולמות, מרכזת את הפניות ואנחנו מציעים להם אלטרנטיבות באזור המרכז. ההתאחדות מנסה לסייע עד כמה שניתן בצל המציאות המורכבת. חלק מהחוגגים דחו את האירוע ויקיימו אותו במועד שיתאפשר. כולם פטריוטים ומגלים הבנה ומחזקים את הממשלה ורוצים שהמלחמה הזו תיגמר, ושהעבודה תיכנס לרוטינה קבועה ונורמלית".

עם זאת, בהתאחדות לא מסתירים את הקושי: "מה שהיה בשנה האחרונה זה שבכל פעם היתה אי־ודאות, וזה גרם לאנשים לא להזמין אירועים וגם להמתין, כך שמספרי ההזמנות פחתו. כולנו מעדיפים שהסיפור הזה ייגמר ושנחזור לתלם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר