חקירת הפריצה לשדה תימן תקועה: צה"ל והמשטרה בהאשמות הדדיות

גורמים במשטרה: צה"ל לא סיפק מידע מספק על אנשי המילואים המעורבים, ומי שמסרו עדות "לא סייעו לחקירה" • בקשה לגביית עדות מח"כים שהשתתפו בפריצה טרם נענתה • צה"ל: "העברנו את כל מה שביקשו"

העימותים בשדה תימן. צילום: דודו גרינשפן

מי אחראי לגרירת רגליים בחקירת הפריצה לבסיס צה"ל בשדה תימן, ולעובדה שעד עתה לא נעצרו חשודים בפרשה?

כידוע, בסוף יולי חוקרי מצ"ח פשטו על בסיס שדה תימן, שם עצרו חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. חברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואטורי וצבי סוכות, לצד אזרחים, הגיעו לבסיס בדרישה לשחרר את חיילי המילואים, וכעבור זמן קצר פרצו פנימה. מייד לאחר הפריצה הוקפצו לבסיס כוחות יס"מ וכוחות נוספים מהמחוז הדרומי כדי לסייע בפינוי המפגינים מהבסיס, והמפגינים התעמתו עימם.

ח"כ צבי סוכות פורץ לבסיס שדה תימן - מהומות במקום\\ ללא

כך או כך, על אף הזמן הרב שחלף, טרם נעצרו חשודים בפריצה. בערב של אותו היום פרצו הפגנות סוערות מול מבנה הפרקליטות בבית ליד. מפגינים פרצו למבנה סמוך לבית הדין הצבאי וצבאו על שער הקריה המשפטית, ובמקום פרצו עימותים אלימים בין החיילים והשוטרים לבין המפגינים.

הפריצה לשדה תימן והמהומה בבסיס צה"ל בבית ליד גררו גינויים חריפים מכל קצות הקשת הפוליטית. הרמטכ"ל כינה את המעשים "חמורים" ואמר שהם נוגדים את החוק, וטען כי הפריצה לבסיס היא על גבול האנרכיה וכי היא פוגעת בצה"ל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי.

גורמים במשטרה טוענים כי רוב הפורצים לבסיס היו אנשי מילואים. ל"ישראל היום" נודע כי עד כה לא זומן אף אזרח לחקירה. במהלך החקירה המשטרה פנתה לצה"ל בבקשה לקבל שמות של אנשי מילואים שהיו בין הפורצים, במטרה לברר מי מבין הפורצים היו אזרחים. לטענת גורמים במשטרה, צה"ל העביר כמה שמות והללו זומנו למסור עדות. מקורות במשטרה טוענים כי הללו "לא סייעו להתקדמות החקירה".

פרשת שדה תימן: דיון בהארכת מעצר החשודים

במשטרה טוענים כי העבירו בקשה ליועצת המשפטית לממשלה לגבות עדות מחברי כנסת שפרצו לבסיס, אך עד כה הבקשה לא נענתה.

מדובר צה"ל נמסר: "כלל הנתונים והמידע שהתבקשו הועברו למשטרה. אין בקשה לקבלת מידע בדבר אנשי מילואים החשודים בפריצה בבסיס שלא נענתה.

"ככלל, הסמכות לאכיפת החוק נגד אזרחי מדינת ישראל, ובכלל זאת נגד מפירי סדר מחוץ למחנות צה"ל, מצויה בידי משטרת ישראל. בהתאם, בעקבות אירועי הפריצה למחנות שדה תימן, בית ליד ותל השומר נפתחה חקירה בהובלת משטרת ישראל, בשיתוף פעולה הדוק עם מצ"ח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר