כרמל גת ז"ל הובאה למנוחת עולמים לצד אמה בקיבוץ בארי: "הפכת לסמל למאבק - ולסמל לתיקון"

כרמל גת ז"ל, שנרצחה בשבי חמאס, הובאה למנוחות בקיבוץ בארי שממנו נחטפה • בת דודתה ספדה לה: "כל לילה, כמו מנטרה: הלוואי שכרמלי תחזור כבר" • אחיה של כרמל, אור ואלון :"אנחנו אוהבים אותך, כמה אנחנו צריכים אותך עכשיו שתתני לנו חיבוק" • על קברה, בין שלל הפרחים, הונח השלט: "סליחה, נכשלתי"

הלוויתה של כרמל גת ז"ל. צילום: דוברות קיבוץ בארי

הובאה למנוחות כרמל גת ז"ל, שנחטפה ב-7 באוקטובר וצה"ל השיב את גופתה בשעות הערב ביום שבת. כרמל גת ז"ל הובאה למנוחת עולמים בקיבוץ בארי, משם נחטפה. לפני ההלוויה עשרות רבות של אנשים עמדו בדרך מצומת בארי עד בית העלמין בו היא מתרחשת.

אור ואלון גת: "כרמל היתה אומרת שנמשיך להילחם על החיים שלנו" // דוברות קיבוץ בארי

אור ואלון גת, אחיה של כרמל גת ז"ל, נשאו דברים מרגשים בהלווייתה: "כרמלי, אנחנו אוהבים אותך. כמה אנחנו צריכים אותך עכשיו שתתני לנו חיבוק. שתסתכלי לנו בעיניים. שתהיי איתנו. שתחזקי אותנו. כמה היינו צריכים אותך ב-11 החודשים האחרונים. כמה נצטרך אותך בעתיד וכמה לא ייתכן זה לדעת שלא תהיי שם איתנו. כמה יופי ואור ומגוון ואהבה הבאת לעולם, ואלינו. כמה השראה לקחנו ממך. כמה חוזק שאבנו ממך, גם כשלא היית פיזית לידנו. את האיזון במשפחה שכל כך צריך. במיוחד אחרי שאיבדנו את אמא".

"היכולת שלך לעשות עבור הזולת והכלל הפך לסמל ולסימן היכר שלך. לכל אורך חייך, נלחמת על מה שחשוב בעינייך בעוד את חוקרת ומדייקת מה הכי נכון או חשוב לך ולסביבתך. לחמת עבור צדק ושוויון חברתי ועזרה לכלל. זה אבסורד גדול כל כך שדווקא את נקלעת לתוך הסיוט הזה. את שראית את כולם, אך מי שהיה צריך לראות אותך, לא ראה. את סמל למאבק ואת סמל לתיקון. נגעת בכל כך הרבה אנשים שפגשת בחייך ולאחר שנחטפת נכנסת ללב של רבים ברחבי בעולם. בטוחים שאת שותה קפה עם אמא בקיבוץ החדש שם למעלה. אוהבים אותך".

ארון הקבורה של כרמל גת ז"ל. לצד קבר אמה של כרמל, כנרת גת ז"ל שנרצחה ב7.10, צילום: קיבוץ בארי

שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת ז"ל, נשאה דברים מרגשים בהלווייתה: "כל כך חיכיתי לראות אותך חוזרת לחיים שלך - לדרינק עם החברות, לחול בין הרגליים, לריצות בשדות, להודו שלך. לחיים שנרקמו פה. שתוסיפי עוד כיסא לשולחן ארוחת שישי, שעברה מהבית של אמא שלך לבית של אמא שלי".

"חיכיתי שתראי כמה גפן גדלה ותהיי גאה בה. לראות איך את מוצאת את המילים המתאימות גם עבורה להכיר במציאות ולצעוד בעולם בבטחה. כל לילה, כמו מנטרה: הלוואי שכרמלי תחזור כבר. כמעט והיית כאן בחודש נובמבר, שמך הופיע ברשימה של היום השמיני בעסקה שנמשכה שבעה ימים. כמעט והיית כאן בחודש יולי, שמך הופיע במקום מספר חמש בין הרש לעדן, שחזרו אתמול כמוך. מתים".

שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת ז"ל: "כל לילה, כמו מנטרה: הלוואי שכרמלי תחזור כבר"

"כרמלי, היית אור בשבי. נועם שהיה איתך 50 ימים בשבי כתב לך: 'תודה שדאגת לי, בזכותך אני פה'. אם גם אתם כמוני מרגישים את הכאב, התסכול, ההחמצה - אני קוראת לכם לנתב אותם בדרכה של כרמל, לדאוג לחטופים, שבזכותכם יהיו פה".

גופותיהם של החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי הירש גולדברג-פולין, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי ורס"ר אורי דנינו אותרו במהלך פעילות הכוחות במרחב רפיח והושבו אתמול לשטח ישראל על ידי צה"ל ושב"כ.

קברה של כרמל גת בקיבוץ בארי, צילום: דוברות קיבוץ בארי

הגופות אותרו במנהרה בעומק 20 מטרים במרחב רפיח, ולפי הערכת גורמי ביטחון - הם נרצחו ממש בימים האחרונים, אולי מחשש של החוטפים מהתקרבות צה"ל וממבצע חילוץ. 

כרמל בת בארי, בתם של אשל וכנרת, נחטפה באכזריות אחרי שהגיעה מעיר מגוריה תל אביב לחגוג עם משפחתה בקיבוץ את שמחת תורה. אמה של כרמל, כנרת גת בת ה-68, נרצחה באכזריות. ביחד עם כרמל נחטפו אחיה אלון גת וגיסתה ירדן רומן-גת ובתם גפן בת השלוש. אלון וגפן הצליחו לברוח מחוטפיהם, וירדן שוחררה מעזה בעסקת החטופים. כרמל היתה סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק ומתרגלת יוגה, והיתה אישה טיפולית, חומלת ומכילה. הייתה אמורה להתחיל אחרי החגים את השנה השנייה של התואר באוניברסיטה העברית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר