הממשלה החליטה על הארכת שהות המפונים במלונות עד 31 בדצמבר

הממשלה אישרה את הארכת הסיוע למפונים מהצפון ומהדרום - מסוף ספטמבר לסוף דצמבר • ההחלטה נאמדת בהיקף תקציבי של כ-3.3 מיליארד שקלים • עוד יוגדל התקציב המיועד למעטפת הניתנת למשרתי המילואים

מפונים במלון (ארכיון) למצולמים אין כל קשר לכתבה. צילום: יהודה בן יתח

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את הארכת תקופת הסיוע ושהות המפונים מהצפון ומהדרום במלונות עד 31 בדצמבר 2024.

במסגרת ההחלטה, יימשך מתן מענקי אכלוס עצמאי, מענקי סיוע לתושבים בלתי-מועסקים מפונים או מיישובים שתושביהם פונו וכן מענקי עידוד תעסוקה לאוכלוסיות אלו. 

ההחלטה כוללת תקציב של כחצי מיליארד שקלים לטובת מימון הארכת סיוע המדינה בהמשך אירוח בדיור זמני, כלומר בתי הארחה ומלונות, לתושבי העוטף שטרם חזרו לבתיהם עקב מניעה ביטחונית, וכן לתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 5 ק"מ מגבול לבנון. במקור מימון השהות תוכנן עד 30 בספטמבר, אך כעת הוא יוארך. 

פיצוץ בגבול הצפון מירי חיזבאללה, צילום: רויטרס

ההחלטה נאמדת בהיקף תקציבי של כ-3.3 מיליארד שקלים, ועל שר האוצר, בהתאם להחלטת הממשלה, לאשרר אותו במסגרת תיקון חוק מסגרות התקציב שיובא להצבעת הכנסת. עוד ההחלטה קובעת כי יוגדל תקציב משרד התיירות בסך של 894 מיליון שקלים שיוקצה לתשלום המלונות המארחים את האוכלוסייה המפונה.

כמו כן, ההחלטה כוללת את הגדלת התקציב המיועד למעטפת הניתנת למשרתי המילואים המערך הלוחם ובני משפחותיהם בשנת 2024 וזאת בהיקף של 200 מיליון ש״ח ובהתאם לתוכניות שיוגשו על ידי שרי הביטחון והאוצר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר