מירב טל ששוחררה משבי חמאס: "החזרתם של כל 120 החטופים היא התקווה היחידה"

העצרת השבועית מתקיימת ברקע נסיעת נתניהו לנאומו בקונגרס האמריקני • "הנרצחים והחללים יקבלו קבורה מכובדת בארצנו כמו שמגיע להם, אסור שזה יקרה אחרת"

עצרת מטה החטופים. צילום: גדעון מרקוביץ'

העצרת השבועית של משפחות החטופים נערכה הערב (שבת) ברחבת מוזיאון תל אביב ותישא את הקריאה הנחרצת נגד נסיעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנאומו בקונגרס האמריקני בוושינגטון. לטיסתו צפויים להתווסף החטופה ששוחררה משבי חמאס, נועה ארגמני, יחד עם אביה.

מפגינים בכיכר החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ'

שורדת השבי מירב טל, ששוחררה משבי החמאס בעסקה הקודמת יחד עם יגיל ואור יעקב, ילדיו של בן זוגה, יאיר יעקב ז"ל, נאמה בעצרת.

לדבריה, "בתוך החושך המפחיד שכיסה את הזמן שלי בעזה, שמעתי ברדיו את ההפגנות בכיכר החטופים, והקריאות שלכם כאן היו פשוט גלגל הצלה של אכפתיות ואהבה לאדם טובע בים של פחד ושנאה וזה הדבר הכי מחזק ומרגש שיכול להיות. הרגשתי שלעם ישראל אכפת ממני וזה נתן לי תקווה.

מירב טל, צילום: גדעון מרקוביץ'

"אני רוצה לומר לכולם, במיוחד לראש הממשלה, שהחזרתם של כל 120 החטופים היא התקווה היחידה לחיים שאחרי. שום חיים אחרים לא יהיו במדינה, ושום ניצחון מוחלט לא יקרה עד שכל 120 החטופים יחזרו. החיים יחזרו לשיקום, והנרצחים והחללים יקבלו קבורה מכובדת בארצנו כמו שמגיע להם. אסור שזה יקרה אחרת.

אלפים בכיכר החטופים בת"א // צילום: גדעון מרקוביץ',

"ואני חייבת להגיד את זה: האמירה: 'אין לחץ, הם רק סובלים, לא מתים'. זו אמירה מנותקת ועצובה.אני רוצה לתאר לך, אדוני ראש הממשלה, איך נראית דקה בשבי של מחבלים: זה מעברים בין דירות כשאני מחופשת לערביה וקשורה בשקית ניילון על הראש עם דבק מסקיינטפ וקשה לנשום.
זה לשבת בחדר חשוך כל היום בלי חשמל. בלי כלום. זה מחבל רוצח ואנס עם נשקים עומדים לידי. זה הרעידות בגוף כל הזמן כי אתה לא יודע מה יעשו איתך. זה הצורך הנורא להתחבר ולרכוש את האמון של אותם המחבלים שרצחו את כל מה שיקר לי".

נדב רודאיף, בנו של ליאור, שנחטף מקיבוץ ניר יצחק - ונרצח: "אתמול ציינו לאבא יום הולדת 62 בקיבוץ - יום הולדת ראשון בלעדיו. אף אחד לא מכין אותך לאפשרות שביום בהיר אחד כל מה שישאר זה געגוע. אבא, אני מתגעגע. אני גם כועס, כועס שאין לנו איפה להתאבל עליך. למה לעזאזל נראה למישהו הגיוני שאני צריך להתחנן כדי שיהיה לך קבר?

"הדרך היחידה להחזיר את אבא שלנו היא בעסקה. עסקה מוסרית, ערכית ואנושית שתציל את החיים ותחזיר אותם לשיקום, ותשיב את כל החללים והנרצחים לקבורה ראויה באדמת הארץ".

יזהר ליפשיץ, בנם של שורדת השבי יוכבד ליפשיץ והחטוף עודד ליפשיץ: "כ-20 חטופים שנחטפו חיים מתו במהלך 288 הימים בעזה. בכל יום שעובר חטופים מתים, חולים ועוברים עינויים קשים.
לזמן יש משמעות. החטופים הם הלב שלנו, הם של כולנו, כאבם, זעקתם, כאבנו.

"כל אזרח שיחשוב כאילו בנו, בתו, הוריו, הם החטופים בעזה וידמיין את הלילות של בני משפחות החטופים. לאחר 9 חודשים של לחימה עיקשת עם אבידות קשות ופצועים רבים, לצד הצלחות מבצעיות, אנו עומדים שוב לקראת אפשרות למציאת פתרון בגבולנו הדרומי ובאזור כולו, הכולל החזרת כל חטופינו הביתה. השבעה לאוקטובר אינו תקלה. זהו אירוע שחיבר בין כל תחלואי הפוליטיקה, הצבא, והחברה לאירוע קשה ואכזרי. עם ישראל רוצה את החטופים ומוכן לשלם מחיר כואב. חטופים בבית זה כוח, אחדות, ערבות. זהו צורך אסטרטגי לבניה וקיום״.

שגריר ארה"ב לשעבר, טום ניידס: ״יש לי שלושה מסרים לראש הממשלה נתניהו לקראת נסיעתו לוושינגטון מחר: כאשר תעמוד בפני הקונגרס האמריקאי, אמור להם את הדברים הבאים - החזירו אותם הביתה. ספר להם שאתה תומך בתוכניתו של הנשיא ביידן להחזיר את החטופים עכשיו. אדוני ראש הממשלה, אמור להם שתעשה כל שביכולתך כדי להחזיר אותם הביתה עכשיו.

"תזכיר לחברי הקונגרס את מה שישראל עברה. תזכיר להם שישראל לעולם לא תהיה כשהייתה, וכן, אדוני ראש הממשלה, אנא אמור להם שהמאבק הוא נגד החמאס, לא נגד העם הפלשתיני. אדוני ראש הממשלה, ספר להם שיותר מ-130,000 אנשים עזבו את בתיהם בצפון וצריכים לחזור לבתיהם. כמו כן, ודא שהם יודעים ומבינים שחיזבאללה עדיין מהווה איום על מדינת ישראל.
לבסוף, אדוני ראש הממשלה, אנא ספר להם עד כמה זה חשוב למדינה שלנו, למדינה שלך - למשפחות שיושבות כאן היום, לאימהות ולאבות, לאחיות ולאחים. אמור להם שהם חייבים להחזיר אותם הביתה עכשיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר