ח"כ לזימי טענה שהותקפה, במשטרה מכחישים: "מנצלת את חסינותה כדי להפריע לשוטרים"

ההפגנות בירושלים ובת"א התקיימו גם הלילה • במהלכן, חברת הכנסת ממפלגת העבודה טענה שנפגעה: "שוטרים משכו לי בשיער" • במשטרה הכחישו: "דבריה הם הטעיית ציבור והכפשת שוטרים - עושה ניצול ציני בחסינות שלה" • לזימי השיבה: "המשטרה פועלת בחסות ההפיכה של בן גביר"

מחאה נגד הממשלה בירושלים. צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף

כמה עימותים בין שוטרים למפגינים נרשמו הלילה (שבת) במהלך ההפגנות שהתקיימו בירושלים ובתל אביב. באחד המקרים בת"א, נפגעה ח"כ נעמה לזימי. במשטרה מכחישים שחברת הכנסת מהעבודה נפגעה על ידם: "הכפשת שוטרים, היא מנצלת את החסינות של כדי להפריע למשטרה בעבודתה".

"נצא יום יום להיאבק על המדינה": מחאה נגד הממשלה בירושלים // צילום: יוני ריקנר

באחד מהמקרים תועדו כמה שוטרים כשהם מבצעים מעצר באחד המפגינים, כאשר עם מטיחים אותו על הרצפה ומנסים לאזוק אותו, בעודו נראה מתנגד.

במקרה אחר, תועד שוטר מצמיד פניו למפגין שעוכב על ידי המשטרה ואומר לו: "אאנוס את אמא שלך". לאחר מכן שוטרים שהיו במקום הזיזו אותו הצידה. 

חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה, נפגעה במהלך העימותים ולטענתה משכו בשיערה. ״תפסו אותי בשיער, בצוואר. אני פה תשעה חודשים, הם מכירים אותי. וגם אם לא - לא צריכה שיחנקו אותי״, אמרה חברת הכנסת.

במשטרה הכחישו שח"כ לזימי נפגעה על ידם, וציינו שהיא מפריעה לעבודתם: "באשר לחברת הכנסת נעמה לזימי אשר נכחה במקום - נבהיר כי בניגוד לטענותיה בנוגע לכך שלכאורה נפגעה משוטרים, ובכדי למנוע הטעיית הציבור והכפשת השוטרים לשוא - נבהיר כי בפועל, ח"כ לזימי מנצלת את חסינותה על מנת להפריע לשוטרים לבצע את משימתם.

"כך היה באירוע הנ״ל, כשחברת הכנסת לזימי הפריעה לשוטרים לבצע תפקידם, תוך שהיא נדחפת בכוח בין השוטרים ומפריעה להם לתפוס את טלפון נייד של אחת המפגינות שעוכבה. צר לנו שנושאת משרה ציבורית מתנהלת באופן פרובוקטיבי, תוך שימוש ציני בחסינות פרלמנטרית, הטעיית הציבור והכפשת השוטרים, לא נאפשר לאף גורם לפגוע בעבודת השוטרים שפועלים לילות כימים למען כלל הציבור".

ח"כ לזימי השיבה, וטוענת כי המשטרה פועלת בחסות ההפיכה של השר בן גביר: "״דוברות משטרת ישראל פועלת בחסות ההפיכה והשר בן גביר. ‏במדינה דמוקרטית, שוטר לא יכול פשוט להחרים למפגין את הסלולרי כי הוא לא בא לו טוב בעין. מה לעשות שאנחנו עדיין לא הדיקטטורה שהממשלה הזאת רוצה שנהיה? ‏יש חוקים במדינת ישראל ובהיעדר רשות מבצעת שמגינה על האזרחים, אנחנו נהיה המגן שלהם - ולא תמנעו מאיתנו את החובה הזאת".

"‏התגובה של משטרת ישראל, שנראית כאילו יצאה ישירות מלשכת השר העבריין בן גביר, היא בושה וחרפה, ויודעים זאת גם השוטרים שהיו שם וגם דובר המשטרה שאיבד את עצמו כליל".

ממח"ש נמסר: "במענה לפניות כתבים, אגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים פתח בבדיקתם של שני אירועים מההפגנות אמש, בהם תקפו לכאורה שוטרים מפגין בירושלים ושוטר נשמע אף מאיים עליו וכן בגין תקיפתה של ח״כ נעמה לזימי בתל אביב".

"כפי שנעשה במקרים קודמים, בכוונת מח״ש ליצור קשר באופן יזום עם המפגין ועם חברת הכנסת, ולהזמינם להגיש תלונה, באופן שיאפשר את בירור המקרים לעומקם, באופן מקצועי ואפקטיבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר