אשת החינוך החשודה במשטרה

הפרקליטות נגד המשטרה: מעצר המורה ש"חגגה" ב-7 באוקטובר - בניגוד לחוק

בפרקליטות תקפו את ההחלטה לעצור את המורה מנצרת ללא קבלת אישור כפי שמחייב החוק • "חקירת עבירות הסתה מחייבת אישור מוקדם של הפרקליטות - שלא ניתה" • עוד ביקרו את הליך המעצר: "לא ברורה ההחלטה לאזוק את החשודה ולכסות את עיניה עם פלנלית"

[object Object]

הפרקליטות מתחה היום (שלישי) ביקורת חריפה על המשטרה בעקבות מעצר מורה מנצרת שפרסמה סרטון ברשת הטיקטוק בו היא רוקדת לצלילי השיר "Another good time", ביום השנה לטבח 7 באוקטובר. "חקירת עבירות הסתה, לרבות במקרה האמור, מחייבות אישור מוקדם של הפרקליטות".

הסרטון אותו העלתה המורה החשודה

הביקורת מגיעה לאחר שהמשטרה שינתה את הטיעון למעצר המורה מ"חשד להסתה" לעבירה של "התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור", זאת כדי להימנע מאישור מהפרקליטות למעצרה - כפי שמחייב החוק במקרים של חשד לעבירות הסתה. 

בנוסף לביקורת על המעצר עצמו, ביקרו בפרלקיטות גם את האופן בו נעצרה האישה: "הגם שההחלטה בדבר המעצר ודרך המעצר נתונה לשיקול דעתה של משטרת ישראל, הרי שבנסיבות המקרה שפורסמו, לא ברורה החלטת המשטרה לאזוק את החשודה ולכסות את עיניה עם פלנלית".

נציין כי המורה החשודה העלתה בנובמבר האחרון סרטון לזכר יונת אור שנרצחה בטבח בבארי, עם השיר "אצלנו בגן" שנכתב במהלך צוק איתן לזכר חללי צה"ל.

המורה שנעצרה העלתה סרטון לזכר יונת אור ז"ל שנרצחה בבארי

הבוקר, בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרה של החשודה ביומיים נוספים. במקביל, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פרסם ברשתות החברתיות כי נעשה שימוש בסעיף ההסתה במקרה זה, מידע שהתברר כשגוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו