"בעל מטרה זדונית לפגוע בשמי הטוב": הדס קליין תובעת את משתתף "האולפן הפתוח" במיליון שקלים

העדה בתיק 1000 תובעת את אבי וייס בגין הוצאת דיבה ופרסום שקרי • לדבריה, מנהל קבוצת "טלקום ניוז" ניסה "להפוך אותה למטרה לשנאה ולבוז בקרב הציבור הרחב" • נגד הנתבע מתנהל הליך חקירה פלילי נוסף לאחר שפרסם את כתובת ביתה של העדה קליין בחודש דצמבר האחרון

הדס קליין בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הדס קליין, העדה המרכזית בתיק 1000, הגישה תביעה בסך מיליון שקלים נגד הבלוגר אבי וייס. וייס הוא הבעלים של אתר "טלקום ניוז" ואחד ממשתתפיו הקבועים של "האולפן הפתוח" שמשדר את עדותה של קליין.

משפט נתניהו: הדס קליין נחקרת בחקירה נגדית (ארכיון) \\ יוני ריקנר

בכתב התביעה פורטו מסכת השמצות והשפלות מצד וייס, במסגרתן הוציא את דיבתה של קליין ופרסם ידיעות שאמינותן לגבי התובעת מוטלת בספק. בכתב התביעה מואשם וייס בהגות ובניהול של הקמפיין נגד קליין שנערך "מתוך מטרה זדונית לפגוע בשמה הטוב ובפרטיותה; להפוך אותה למטרה לשנאה ולבוז בקרב הציבור הרחב; להשחיר את חובתה למסור עדות באמצעות פרסום והצגת שקרים דמגוגים כמיצגי אמת", כך לפי לשון התביעה.

במכתב שהוגש מוזכרת התייחסות לכך שוייס טען שהדס קליין ביצעה לכאורה עבירות פליליות במסגרת עדותה לרבות השמדת ראיון ומעורבות ב"תפירת תיקים".

מנהל "טלקום ניוז", אבי וייס, בביתו (ארכיון), צילום: יהונתן שאול

כזכור, זו איננה התביעה הראשונה שמוגשת נגד מנהל "טלקום ניוז" בגין פרסומי דיבה. בעבר, הוא פיצה את העיתונאים אבישי גרינצייג ועמית סגל בשל פרסומיו. וייס התנצל בפומבי על אמירותיו והודה כי נקט נגד העיתונאים קמפיין שקרי שנועד להכפיש את שמותיהם.

כמו כן, נגד וייס הוגש כתב אישום בידי פרקליטות המדינה בחודש דצמבר האחרון בגין פרסום כתובת מגוריה של העדה קליין. ההליך הפלילי נגדו בעניין זה ממשיך להתנהל גם בימים אלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר