גבול בין ישראל לרש"פ (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

בעקבות תביעת משפחות נפגעי טרור: מיליוני שקלים הוקפאו מכספי הרשות הפלשתינית

ביהמ"ש המחוזי בירושלים הורה על הקפאת 38.4 מיליון שקלים מכספי הרש"פ • ההחלטה התקבלה בעקבות תביעה שהגישו משפחות של נפגעי פעולות איבה, המאשימות את הרשות בעידוד ותמיכה בפיגועים • התביעה מתבססת על חוק חדש שעבר בכנסת במרץ האחרון

[object Object]

צעד משמעותי במאבק נגד מימון הטרור: רשמת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת פנינה נויבירט, הורתה אתמול (שני) על מתן צו עיקול זמני בסך 38.4 מיליון שקלים מכספי הרשות הפלשתינית. הצו ניתן בעקבות תביעה שהגישו משפחות של קורבנות טרור נגד הרשות.

תיעוד מהפיגוע הרצחני בבנימין

התביעה מתבססת על חוק חדש לפיצוי קורבנות טרור שעבר בכנסת במרץ השנה. החוק מאפשר לנפגעי טרור לתבוע גורמים המממנים ומעודדים טרור, וקובע פיצויים של עד 10 מיליון שקלים למשפחה שאיבדה קרוב בפיגוע, וחמישה מיליון שקלים לכל נפגע.

"מעודדת טרור על ידי תגמול מחבלים"

עורכי הדין גלעד וענת גינזבורג הגישו את התביעה בשם משפחותיהם של אלישע אנטמן, שמואל מורדוף והראל מסעוד, שנרצחו בפיגוע ירי ב"חומוס אליהו" ליד עלי ביוני 2023. התביעה טוענת כי הרשות הפלשתינית "מעודדת טרור על ידי תגמול מחבלים לפי משוואה של יותר דם שווה יותר כסף".

בית המשפט המחוזי בירושלים, צילום: אורן בן חקון

לטענת התובעים, הרשות הפלשתינית ממשיכה לשלם משכורות חודשיות למחבלים ולבני משפחותיהם, פרקטיקה המעוגנת בחקיקה הפלשתינית ובהחלטות ממשלה. "בכך מעודדת הרשות הפלשתינית את המחבלים לבצע פיגועים ורצח," נכתב בתביעה.

"הדבר מדבר בעד עצמו"

עוד נכתב בתביעה: "הרשות הפלשתינית לא רק שהמשיכה לתמוך בטרור ומעודדת טרור, אלא אף ממשיכה לשלם משכורות חודשיות למרצחים ובני משפחותיהם. בכך מעודדת הרש"פ את המחבלים לבצע פיגועים".

עורכי הדין ענת וגלעד גינזבורג, צילום: תומר שלום

עוד צויין בתביעה כי "היות והנתבעת היא מתגמלת טרור, הרי שעליה לשלם לתובעים פיצויים לדוגמה ולעניין הפיצוי הנזיקי, התובעים יטענו לתחולת הכלל 'הדבר מדבר בעד עצמו', וכי אירוע הנזק מתיישב יותר עם המסקנה כי הנתבעת או מי מטעמה לא נקטו פעולות למניעת מעשי הרצח, משום כך, על הנתבעת הראיה שלא הייתה בקשר למעשי הרצח התרשלות שתחוב בגינה".

סכום התביעה הכולל עומד על כ-50 מיליון שקלים. הצו שניתן מקפיא 38.4 מיליון שקלים מתוך הכספים שישראל מעבירה לרשות הפלשתינית, בהתאם לחוק להקפאת כספים ששילמה הרשות בזיקה לטרור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו