אישום: התחזתה לשוטרת - ועקצה עשרות באמצעות השתלטות על הוואטסאפ

הדר גלברג הציגה עצמה בפני אזרחים כשוטרת מיחידת הסייבר, וטענה שהיא חייבת להשתלט על החשבון שלהם מחשש לפריצה איראנית • לאחר מכן היא נהגה לפנות לאנשי הקשר של בעל החשבון, תוך שהיא מתחזה אליו, ובכל מיני תירוצים ביקשה מהם שיעבירו לה קוד משיכת כסף ללא כרטיס

אילוסטרציה. צילום: אי.פי.אי

עוקץ הוואטסאפ: כתב אישום הוגש שלשום (ראשון) לבית משפט השלום בנתניה נגד תושבת העיר, שהתחזתה לשוטרת מיחידת הסייבר של המשטרה, השתלטה על חשבונות וואטסאפ של אנשים והוציאה כספים מאנשי הקשר שלהם.

לפי כתב האישום שהוגש נגד הדר גלברג, בת 36, היא רכשה סים חד פעמי והתקשרה באופן רנדולמי לאנשים. היא הזדהתה בפניהם כשוטרת מיחידת הסייבר בטענה שמנסים להשתלט להם על חשבון הוואטסאפ.

לפי כתב האישום, גלברג נהגה להסביר כי ישנם ניסיונות פריצה ליישומון הווטסאפ האישי שלהם, או לחלופין ציינה כי ישנה מתקפת סייבר איראנית על מכשירי טלפון ניידים בישראל וציינה כי קיבלה התראה לפיה מנסים להשתלט להם על היישומון.

גלברג הורידה לטלפון שלה את אפליקציית וואטסאפ והזינה את המספר של האדם איתו היא דיברה. כדי להשתלט על החשבון היה עליה לקבל קוד מבעל החשבון. במהלך השיחות היא ביקשה שישלחו לה את הקוד, שהגיע לבעל החשבון, כדי שהיא כביכול תגן על החשבון מפני פריצה. כאשר בעל החשבון מסר לה את הקוד היא השתלטה על חשבון הוואטסאפ.

בשלב השני, לאחר שהיא השתלטה על החשבון, היא פנתה לאנשי הקשר של בעל החשבון תוך שהיא מתחזה אליו ובכל מיני תירוצים ביקשה מהם שיעבירו לה קוד משיכת כסף ללא כרטיס. לאחר שקיבלה את קוד המשיכה היא שלחה נהג לבנק כדי שימשוך עבורה את הכספים. לאותו נהג, שלא היה מעורב בעוקץ, היא אמרה שהיא שולחת בטלגרם לגברים תמונות אינטימיות ומקבלת עבורן תשלום.

גלברג טסה להודו וביום 24.7.24 שבה לישראל, אז המתינו לה בנתב"ג שוטרים. כאשר הבינה שהיא הולכת להיעצר היא מחקה את כל החומרים בטלפון הנייד שלה. היא נאשמת בעשרות עבירות של מתייצג בכזב כעובד ציבור, חדירה לחומר מחשב, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והשמדת ראיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר