בשל פגיעה ממשית בביטחון המדינה: בית המשפט אישר - תוגבל הגישה לאתרי האינטרנט של הערוץ

בהמשך להוראות שר התקשורת, באישור הממשלה ובליווי הייעוץ המשפטי, אישר נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט גלעד נויטל, את הגבלת הגישה לאתרי האינטרנט של הערוץ המזוהה עם חיזבאללה • במהלך הדיון הציגו הפרקליטות וגורמי הביטחון חומר גלוי וחסוי המלמד על הפגיעה בביטחון המדינה • ההוראה אושרה ל-45 ימים

כתבת "אל מיאדין" מדווחת ממג'דל שמס. צילום: צילום מסך

בהמשך להוראות שר התקשורת, באישור הממשלה ובליווי הייעוץ המשפטי לממשלה, אישר היום (שלישי) נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט גלעד נויטל, הגבלת גישה לאתרי האינטרנט של ערוץ אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, בשל פגיעה ממשית בביטחון המדינה. במהלך הדיון הציגו הפרקליטות וגורמי הביטחון חומר גלוי וחסוי המלמד על הפגיעה בביטחון המדינה. 

״שוכנעתי שהתכנים המשודרים בערוץ אל מיאדין, פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה", כתב השופט נויטל, שאישר את הוראת השר ל-45 ימים. "כל זאת לא כל שכן על רקע המצב הביטחוני השורר. בנסיבות אלה, לא מצאתי לשנות מהחלטות שר התקשורת. כמו כן, יוצג על פי הוראת השר בפני כל המשתמשים בעת הניסיון לגשת לאתרי האינטרנט, יוצג בפניהם דבר ההגבלה".

"הגיע הזמן גם ששר הבטחון יכריז עליהם כארגון טרור"

שלשום, כאמור, הממשלה אישרה שלשום את הצעתו של השר קרעי לחסום את הרשת הלבנונית. קרעי חתם על צווים להחרמת ציוד ולחסימת אתרי האינטרנט של הערוץ. לפני כשבועיים שידרה כתבת הערוץ מזירת הטבח במג'דל שמס, יממה אחרי ש-12 ילדים ונערים נרצחו שם מירי רקטה של חיזבאללה. הכתבת הנאא מחאמיד דיווחה מהמקום בזמן שבחלק העליון של המסך נכתב: "מג'דל שמס - הגולן הסורי הכבוש".

ממשרדו של קרעי נמסר כי "השר חתם על צווים להחרמת ציוד ולחסימת אתרי האינטרנט של הערוץ. לא נאפשר לשופרות החמאס והחיזבאללה לשדר במדינת ישראל ולסכן את לוחמינו ואזרחינו. הגיע הזמן גם ששר הבטחון יכריז עליהם כארגון טרור, כך שנוכל לפעול כנגד טרוריסטים שמתחזים לעיתונאים בלי להידרש לנושא כל 45 יום. בוודאי ובוודאי הגיע הזמן שהוא יחיל את הצווים נגד אל ג׳זירה ואל מיאדין גם ביהודה ושומרון".

שר התקשורת קרעי, צילום: אורן בן חקון

רשת "אל-מיאדין" בתגובה להחלטה לאסור את שידוריה בישראל: "מגנים את ההחלטה של הממשלה הישראלית וראשה, ורואים בכך הוכחה נוספת לבחירת הכיבוש להתעמת עם עיתונאים".

עוד מסרה בתגובה הרשת המקורבת לחיזבאללה: "הכיבוש הישראלי שוב חשף את פניו העוינות לתקשורת המקצועית והחופשית באופן כללי ולזו המחויבת לנושאים אנושיים בפרט. אל-מיאדין רואה בהתמדה של הכיבוש בחסימת כלי תקשורת שאינם כפופים לו ולחלק מבעלי בריתו - סימן לחולשה ולשבריריות".

אל מיאדין הלבנוני הוא ערוץ המקורב לחיזבאללה ומשמש להפצת תעמולת הארגון. לקיחות האחריות של ארגון הטרור ומסריו מתפרסמים גם שם בחודשים האחרונים, יחד עם אמצעי תקשורת אחרים כמו "אל-מנאר", שגם הם מהווים שופר של חיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר