פניית הפרסה של בג"ץ: בן גביר לא יזכה לייצוג נפרד בעתירות נגד חלוקת רישיונות נשק

בניגוד להודעתו אמש, קבע השופט יצחק עמית כי השר לביטחון פנים לא יקבל ייצוג פרטי ללא אישור היועמ"שית • השופט עמית: "הסמכות לאשר ייצוג נפרד נותרת בידי היועצת המשפטית לממשלה או המותב שידון בעתירה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לצד נשק שמחולק באשקלון (ארכיון). צילום: רויטרס

הכדור בידיים של היועמ"שית: התפתחות דרמטית נוספת בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד חלוקת רישיונות נשק. השופט יצחק עמית מפרסם היום (שני) הבהרה להחלטתו מאתמול. בהבהרה זו, השופט עמית מדגיש כי אין לראות בהחלטתו הקודמת משום היתר לייצוג נפרד לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

השופט עמית טען כי הסמכות לאשר ייצוג נפרד נותרת בידי היועצת המשפטית לממשלה או בידי המותב שידון בעתירה. הוא ציין כי החלטתו הקודמת ניתנה בדן יחיד ואינה מהווה החלטה מהותית בנושא הייצוג הנפרד.

השופט יצחק עמית, צילום: אורן בן חקון

בהבהרתו, השופט עמית התייחס גם לעובדה שעמדת היועצת המשפטית לממשלה בנושא "עדיין בהתגבשות נוכח 'מורכבות הטענות'", מה שמחזק את הצורך להמתין להחלטתה הסופית בנושא.

החלטה זו מהווה תפנית משמעותית מההבנה הקודמת של החלטת השופט, ומחזירה את הסמכות בנושא הייצוג הנפרד לידי היועצת המשפטית לממשלה, בהתאם לנוהל המקובל.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

התנועה למען איכות השלטון: "אנו מברכים על הבהרתו של השופט עמית, המחזירה את הסדר על כנו ומחזקת את מעמדה של היועצת המשפטית לממשלה. החלטה זו מדגישה את החשיבות של שמירה על הנהלים המקובלים ועל עקרונות המנהל התקין, גם בעתות משבר. אנו מקווים כי בהמשך ההליך תישמר ההקפדה על כללי המשפט המנהלי ועל האינטרס הציבורי בנושא כה רגיש כמו חלוקת רישיונות נשק". 

כזכור, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית קיבל את בקשתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן כביר לייצוג פרטי בעתירת האגודה לזכויות האזרח נגדו ונגד האגף לרישוי כלי ירי. עו"ד דוד פטר הגיש מטעם השר בקשה כי בג"ץ יורה לרשום אותו כמייצגו של השר בעתירה, אף שהיועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, לא אישרה לשר ייצוג פרטי. כעת השופט עמית חוזר בו מהחלטתו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר