כתב אישום: איים על קשישים וגרם לתאונה במנוסה מהמשטרה

מיקי לביא (31) מואשם בסיכון חיי אדם, איומים ונהיגה בשכרות לאחר אירוע אלים בקריית אונו • הפרקליטות מבקשת מעצר עד תום ההליכים

איומים ונהיגה בשכרות לאחר אירוע אלים בקריית אונו // צילום: דוברות המשטרה

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום כתב אישום חמור נגד מיקי לביא, תושב המרכז בן 31, בגין שורת עבירות חמורות שביצע בקריית אונו. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ניצן פרידמן מפרקליטות מחוז תל אביב, לביא מואשם בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, איומים ונהיגה בשכרות.

האירוע התרחש ב-21 ביוני 2024 בשעות הערב, כאשר לביא נסע מאחורי רכב ובו שלושה נוסעים מעל גיל 70. בשל כעסו על כך שלא הצליח לעקוף אותם, לביא חסם את נתיב נסיעתם, הציג להם תנועה מגונה, יצא מרכבו, קילל אותם ואף זרק לעברם בקבוק.

המתלוננים הזעיקו משטרה, וכאשר ניידת הגיעה למקום, לביא נמלט במהירות גבוהה. במהלך המרדף, הוא נסע בכיכר נגד כיוון התנועה וחצה שני צמתים באור אדום. בצומת השני, הוא התנגש ברכב ובו ארבעה נוסעים, שנפצעו והובהלו לבית החולים. בהמשך, איבד שליטה על רכבו ופגע בניידת המשטרה וברכב חונה.

איים על קשישים ונהג בפרעות בקרית אונו, צילום: דוברות המשטרה

הפרקליטות מבקשת את מעצרו של לביא עד תום ההליכים המשפטיים, בטענה כי מעשיו מעידים על מסוכנות גבוהה וחוסר כבוד לחוק. בבקשת המעצר צוין כי לביא "בחר לצאת ל'מסע נקם' כנגד המתלוננים, אנשים מבוגרים אשר חוו רגעי פחד לא מעטים בעקבות התנהגותו".

המשפט צפוי להתחיל בשבועות הקרובים, כאשר לביא עומד בפני עונש מאסר ממושך אם יורשע בכל העבירות המיוחסות לו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר