23 שנות מאסר לרוצח מרגריטה לוי: עונש הוטל על הרוצח 21 שנה אחרי ביצוע רצח החיילת

סאמי אבו על עסל הורשע ברצח לאחר הודאתו במסגרת עסקת טיעון • ישלם 100,000 שקלים פיצויים למשפחת הקורבן • הפרקליטות: "הצלחנו להביא את האחראי לדין למרות הזמן הרב שחלף"

מרגריטה לוי. צילום: לירון מולדובן

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) 23 שנות מאסר על סאמי אבו על עסל, לאחר שהורשע ברצח מרגריטה לוי ז"ל באילת לפני כעשרים שנה. אבו על עסל הודה במעשה במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות.

לאחר 20 שנה - פוענח הרצח המחריד של מרגריטה לוי // ארכיון | דוברות המשטרה

על פי כתב האישום המתוקן, ביוני 2003 חנק אבו על עסל את לוי, הכה אותה בראשה, בפניה ובגפיה העליונות, ודקר אותה בחזה, מה שהוביל למותה.

שופטי בית המשפט המחוזי, גילת שלו, איתי ברסלר גונן ופאני גילת, גזרו על הנאשם, בנוסף למאסר, גם מאסר על תנאי ופיצויים בסך 100,000 ₪ למשפחת הקורבן.

עו"ד אביב דמרי מפרקליטות מחוז דרום, שניהל את התיק, מסר בתום הדיון: "הרשעה זו היא תוצאה של עבודה מאומצת ונחושה של צוותי החקירה והפרקליטות. למרות הזמן הרב שחלף, הצלחנו להביא את האחראי לדין. מקרה זה מדגיש את המחויבות הבלתי מתפשרת של מערכת המשפט להעמיד לדין את אלו שפוגעים בחייהם של אחרים".

רצח מרגריטה לוי, צילום: ללא קרדיט

דמרי הוסיף: "אנו מקווים שהרשעה זו תספק מידה של סגירת מעגל למשפחתה של מרגריטה לוי ז"ל".

פענוח הרצח לאחר שני עשורים מדגיש את נחישותן של רשויות אכיפת החוק בישראל לפתור תיקים ישנים ולהביא עבריינים לדין, גם שנים רבות לאחר ביצוע הפשע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר