סיפק לנערות סמים ואנס אותן,(אילוסטרציה). צילום: Kindel Media / Pexels

"הפך את אחייניתו לשפחה": 16 שנות מאסר לנאשם שביצע עבירות מין בבת 10

ביהמ"ש גזר מאסר בפועל על תושב הצפון שהורשע בשורת עבירות מין בין השנים 2002-1998 • בנוסף נקבע כי הוא יפצה את המתלוננת, קטינה בת משפחה, בסך 258 אלף שקלים • השופטים כינו את שעשה "מסכת מעשים מזעזעת ומחרידה ממש"

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בחיפה, אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט, גזר 16 שנות מאסר לריצוי בפועל על נאשם שהורשע בסדרת עבירות מין באחייניתו עת שהייתה בת 10 עד 14 שנים. עוד גזר בית המשפט פיצויים למתלוננת בסך 258 אלף שקלים ומאסר על תנאי במשך 24 ו-9 חודשים במידה ויעבור המתלונן עבירות מין מסוג פשע או עוון בהתאמה.

הודו: ילדה שנפלה קורבן לאונס מבקשת עזרה - וזוכה לכתף קרה // רשתות חברתיות

הנאשם הורשע בביצוע שורה של עבירות מין במתלוננת בין השנים 1998 ו-2002. הוא הורשע בשתי עבירות אינוס בבת משפחה, ריבוי עבירות מעשי סדום בבת משפחה בנסיבות מחמירות, שתי עבירות מעשה מגונה בבת משפחה בנסיבות מחמירות ושלוש עבירות מעשה מגונה בבת משפחה.

אפס צלם אנוש

נקבע שהוא פגע בה מינית החל מהיותה בת כ-10 שנים, אילצה לבצע בו אקטים מיניים ובהמשך, בעשרות הזדמנויות חזרו ונשנו המעשים הללו. חלק מהמעשים נעשו תוך השמעת דברי איום ואף תוך הצבעה על אקדחו מתוך דרישה, שהיא לא תגלה דבר.

"87 מקרי אונס באוסטרליה ועוד ארבעה מחוץ לשטחה" (צילום אילוסטרציה), צילום: Thinkstock (אילוסטרציה)

בית המשפט עמד על כך, שמסכת המעשים הבלתי נתפסת שעשה הנאשם באותה נערה לאורך שנים כה משמעותיות בילדותה היא מזעזעת ומחרידה ממש. צוין כי אין מדובר במעשים בודדים, חד פעמיים באופיים, אלא במסכת מעשים שלמעשה הפכו את נפגעת העבירה "לשפחת מין נרצעת, תוך ביטול ואיפוס עצמיותה, רצונותיה, רגשותיה ותחושותיה ושעבוד כל אלה לגחמותיו המיניות החולניות והפסולות של הנאשם".

בית המשפט ציין שאלמלא הוכחו הדברים באורח שלא הותיר ולו ספק קל שבקלים בהתרחשותם, היה קשה להאמין שהם קרו ושעשה אותם אדם נורמטיבי לכאורה, משרת הציבור אשר בחייו הגלויים עוסק בהצלת חיי אדם.

אזיקים (אילוסטרציה), צילום: אורן בן חקון

בגזר הדין הודגשו, הערכים המוגנים בדבר זכותה של המתלוננת לפרטיותה על גופה, זכותה לאוטונומיה על גופה, הערך הטמון בשמירה על ילדים וקטינים בכלל מפני פגיעה מינית, שמירה על בריאותה הגופנית והנפשית של קורבן המעשים, זכותה של הנפגעת לחיים שלווים ובטוחים ולהיות מוגנת מפני קרובי משפחתה בביתה ובביתם.

"גזר הדין מבטא את מעשיו המחרידים"

הודגש, כי ערכים אלו נפגעו בצורה עצומה פועל יוצא ממעשיו של הנאשם. בית המשפט עמד על מדיניות הענישה המחמירה וציין כי לצדה של העבירה החמורה ביותר שבה הורשע הנאשם - מעשה סדום בבת משפחה בנסיבות מחמירות, קבוע עונש מזערי בן חמש שנות מאסר.

התעללות בילדים (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

"נסיבות ביצוען של העבירות לימדו כי מדובר במעשים שהיה כרוך בהם תכנון מדוקדק," טען בית המשפט. "הנאשם הוא היה האחראי הבלעדי למעשים, הוא ידע היטב מהו הנזק שאותו הוא גורם לנפשה של הקטינה".

עוד צוין בגזר הדין כי "המעשים בוצעו תוך שימוש בכוח, נעשו בצורה אכזרית ומתעללת ותוך ניצול מעמדה. מכאן, מצא בית המשפט לקבוע מתחם עונש הולם הנע בין 15 לבין 18 שנות מאסר לריצוי בפועל לצד עונשים נלווים".

עו"ד עידית רייכרט, המייצגת את המתלוננת, אמרה: "גזר הדין מבטא את סלידת בית המשפט ממעשיו המחרידים. עונשו של הנאשם, שלא נטל בשום שלב אחריות על מעשיו המזעזעים, הוא רק קצה הקרחון של הליך משפטי ארוך ומורכב שנאלצה מרשתי לעבור, וגם אם אין בו נחמה הוא אמירה חשובה עבורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו