גורמים מדיניים: צפי להתקדמות משמעותית מול מדינות ערביות ביום שאחרי בעזה

בישראל מעריכים כי יצירת פתרון היום שאחרי לשליטה משולבת של גורמים ממדינות ערב כולל אנשי רשות פלשתינית - יתקדם במהירות רבה יותר

עיר האוהלים בדרום רצועת עזה. צילום: רשתות ערביות

בירושלים מעריכים כי קיים צפי להתקדמות משמעותית מול מדינות ערביות באזורנו שייקחו פיקוד ביום שאחרי חמאס ברצועת עזה ברקע חיסול סינוואר.

נתניהו מגיב לחיסול סיינואר | לע"מ

גורמים מדיניים אמרו הערב (חמישי) כי "זהו פתח דרמטי ליום שאחרי ברצועת עזה". חיסול סינוואר הוביל, לטענת בכירים בישראל, להורדה של מחסומים שהציבו אותן מדינות לכניסה לרצועה, כל עוד מנהיג הזרוע הצבאית והמדינית הוביל את מנגנוני חמאס.

גופתו של סינוואר, צילום: ללא קרדיט

כעת, כשהוא איננו, בישראל מעריכים כי יצירת פתרון היום שאחרי לשליטה משולבת של גורמים ממדינות ערב כולל אנשי רשות פלשתינית - יתקדם במהירות רבה יותר. יש לציין כי חרף התנגדות גורמים בקואליציה למתן שליטה לאנשי הרשות ברצועת עזה, זה חלק מהפתרון המדובר כעת מאחורי הקלעים.

בנושא זה, פרשן "הניו יורק טיימס", תומס פרידמן פרסם כי על פי מקורות דיפלומטיים, בארה״ב ובישראל דנו ברעיונות ל׳יום שאחרי׳. בין היתר נשקל מינוי סלאם פיאד לראש הממשלה הפלשתיני בראש רשות מחודשת "מתוקנת". בהמשך היא תהיה אחראית לשיקום עזה בכספי סיוע של ערב הסעודיות, האמירויות ומפרציות. הדיפלומטים האמריקניים עבדו בנושא לצד דרמר ודרשו לעת עתה רק הסכמה לערב את הרש״פ המחודשת בשיקום עזה כחלק מכוח בינלאומי.

בנוסף, לשאלת "ישראל היום" האם וכיצד משפיע חיסול סינוואר על התוכניות לפעול באיראן נמסר מהדרג המדיני כי כרגע לא חל כל שינוי בתוכניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר