נתניהו תקף את מקרון בראיון לעיתון צרפתי: "מעוות את ההיסטוריה - סימן לבורות וחוסר כבוד"

ראש הממשלה התראיין לעיתון "לה פיגארו" ותקף את נשיא צרפת על אמירותיו • על קראיתו של מקרון להטלת אמברגו בינלאומי על נשק לישראל אמר כי זו "קריאה מבישה"

הנשיא מקרון ורה"מ נתניהו (ארכיון). צילום: ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את נשיא צרפת עמנואל מקרון בראיון לעיתון הצרפתי "לה פיגארו": "לומר שהאו"ם יצר את מדינת ישראל הוא עיוות מצער של ההיסטוריה. זה סימן לבורות היסטורית וחוסר כבוד. האו"ם הכיר בזכותו של העם היהודי למדינה, אך בוודאי לא יצר אותה". 

נשיא צרפת עמנואל מקרון (ארכיון), צילום: רויטרס

"העם היהודי קשור לארץ ישראל במשך 3,500 שנה", הדגיש נתניהו בראיון לעיתון הצרפתי.  "המדינה המודרנית של ישראל נוצרה על ידי גבורתם של הלוחמים האמיצים במלחמת העצמאות שלה - ביניהם, ניצולים רבים של השואה ומשטר וישי - שהצליחו לעמוד בפני המתקפה של חמש מדינות ערביות שחברו נגדה, שלא קיבלו את תוכנית החלוקה של האו"ם". 

על סוגיית יוניפי"ל אמר נתניהו בראיון כי לישראל אין "שום דבר" נגד כוחות השלום של יהאו"ם. אךעם זאת, הוא ציין כי הוא מאמין "שחיזבאללה לעתים קרובות מסתתר מאחורי עמדות יוניפי"ל כדי לשגר טילים". 

כוחות יוניפי"ל בלבנון, צילום: איפי.אי

"אני מזכיר לכם שהחלטה (1701) דרשה שהנשק היחיד דרומית לליטני יהיה של הצבא הלבנוני. עם זאת, באזור זה, חיזבאללה חפר מאות מנהרות ומחבואים", ציין.

על קראיתו של מקרון להטלת אמברגו בינלאומי על נשק לישראל אמר נתניהו: "למרות שאיננו מקבלים נשק מצרפת, אני מוצא קריאה זו מבישה. אני מקווה שצרפת תשנה את מדיניותה, כך שנוכל לעבוד יחד על יציבות לבנון, כמו גם על סוגיות אזוריות אחרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר