"עלול להבעיר את הגזרה": למרות אזהרות גורמי הביטחון - בן גביר הגיע לכניסה להר הבית

השר לביטחון לאומי השתתף בברכת הכוהנים בכותל המערבי ולאחר מכן הגיע לשער הכניסה להר הבית בכדי לבחון את ההתנהלות • גורמים ביטחוניים: ״עליית פוליטיקאים להר הבית במהלך החג עלולה להוות, דה-פקטו, סיכון ליציבות האזור״ • ייתכן כי השר לא עלה להר בשל אותה אזהרה של גורמים ביטחוניים

השר בן גביר בכניסה להר הבית. צילום: דוברות מנהלת הר הבית

הבוקר (ראשון) החל אירוע ברכת הכהנים המסורתי בכותל המערבי בירושלים. האירוע, אליו הגיעו עד כה עשרות אלפי אנשים, החל בשעות הבוקר המוקדמות עם תפילת השחרית ולאחריה התקיימה תפילה מיוחדת לשלום חיילי צה״ל ולחזרתם הביתה של החטופים.

לאירוע הגיע גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. על פי הנוכחים במקום, בן גביר הגיע לתפילה עצמה ולאחר מכן הגיע לשער הכניסה להר הבית, עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים, כדי לבחון את סדרי הכניסה והתנהלות העליות. הרב אלבוים בירך את השר בן גביר "בשם רבבות העולים להר הבית תודות גדולות וברכות על מעורבותך הפעילה והפוריה בקידום הר הבית".

בן גביר בברכת הכוהנים בכותל המערבי | השימוש בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

גורמים ביטחוניים: עליית פוליטיקאים להר הבית בימי החג עלולה להבעיר את הגזרה

גורמים ביטחוניים ששוחחו עם ״ישראל היום״ טרם החג התריעו כי עליית פוליטיקאים להר הבית במהלכו עלולה לסכן את יציבות האזור. למעשה, רק שלשום זוהתה במערכת הביטחון כוונה לקיים ״יום זעם״ במזרח ירושלים בתגובה לחיסול סינוואר ברצועת עזה.

איתמר בן גביר בהר הבית, לפני כחודשיים, צילום: אורן בן חקון

ייתכן כי השר בן גביר לא עלה להר בשל אותה אזהרה של גורמים ביטחוניים. נציין כי על פי לשכתו של השר, הוא לא עלה להר הבית היום וגם לא הייתה לו כל כוונה לעשות זאת, אלא ״ביקר את העולים בכניסה להר״.

במהלך ימי החג בבירה, נרשמת כוננות שיא של כוחות הביטחון. כוחות משטרה ומג״ב פרוסים בנקודות החיכוך במטרה לסכל איומים ולשמור על ביטחון המבקרים והמתפללים, וכך גם כוחות מד״א שערוכים לתת מענה רפואי בשטח.

יהודים משתחווים בהר הבית, צילום: בידינו

מעל 500 יהודים כבר עלו להר הבית לתפילות החג עם תחילת חול המועד סוכות. ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים קיבל את פני העולים ובירך על הגידול המתמשך במספר הפוקדים את הר הבית: "העולים הרבים מעצימים את החיבור של עם ישראל להר הבית ומקדמים את שיבת ישראל המלאה אל המקום הקדוש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר