תא"ל הגרי: חוסלו 50 מחבלים והושמדו עשרות מפקדות תת-קרקעיות בלבנון

צה"ל השמיד מפקדות תת קרקעיות בדרום לבנון וחיסלנו שם מפקדי חיזבאללה שהיו עתידים לחדור לשטח ישראל כדי לחטוף ולרצוח ישראלים • לפחות 50 מחבלים חוסלו, ביניהם שישה מפקדים בכירים של כוח רדואן • אחרי שרה"מ אמר בפנייתו לתושבי לבנון כי יורשו של נסראללה חוסל, הגרי: "תוצאות התקיפה עדיין נבחנות" • צפו: תיעוד מתוך המנהרה שחדרה לשטח ישראל מלבנון

תקיפת מפקדה תת-קרקעית בה חוסלו 9 מחבלי חיזבאללה. צילום: דובר צה"ל

100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתמול (שני) במטס תקיפות רחב בדרום לבנון. כעת חושף דובר צה"ל כי מטרת המטס הייתה פגיעה במערך המפקדות התת-קרקעיות של יחידות ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון; נאצר, באדר ועזיז וכן בכוחות רדואן באזור.

המנהרה שאותרה במרחב מרווחין // דובר צה"ל

במשך שנים, חזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה בנה מערך נרחב של תשתיות ומפקדות תת-קרקעיות בדרום לבנון שמטרתן לפגוע בכוחות צה"ל בעת לחימה ולממש תוכנית התקפה לעבר יישובי הגליל.

אתמול, בהכוונה מדויקת של אגף המודיעין בשיתוף פיקוד הצפון ואגף המבצעים יצאו מטוסי הקרב לרצף תקיפות על מנת להשמיד את התשתיות הללו ולחסל את המחבלים והמפקדים שהו בהן וניהלו מהן את הלחימה לעבר מדינת ישראל. התקיפות מסייעות לכוחות הקרקעיים של צה״ל, שפועלים בדרום לבנון, זהו חלק נוסף משינוי המציאות הביטחונית בצפון.

מיפוי התקיפות ורשימת מסוכלים // דובר צה"ל

על פי הערכות שבוצעו ביממה האחרונה, בתקיפות הושמדו 50 תשתיות של יחידת 'עזיז', 30 מטרות של יחידת 'נאצר' ו-5 מטרות של יחידת 'באדר'. בנוסף, הותקפו כ-10 מטרות של כוח רדואן, ומטה המודיעין וכ-30 מטרות של מערך הרקטות לטווח בינוני בדרום לבנון.

בתקיפות חוסלו לפחות 50 מחבלי חיזבאללה ובהם:
* אחמד חסן נזאל, מכוח רדואן, אחראי מרחב ההתקפה בבנת ג׳ביל.
* ⁠חסין טלאל כמאל, אחראי גזרת חג׳יר.
* ⁠מוסא דיאב ברכאת, אחראי גזרת חג׳יר היוצא.
* ⁠מחמוד מוסא כרניב, אחראי המבצעים בגזרת חג׳יר.
* ⁠עלי אחמד אסמאעיל, אחראי הארטילריה בגזרת בנת ג׳ביל.
* ⁠עבדאללה עלי דקיק, אחראי הארטילריה בגזרת חג׳יר.

רפיקת נתונים, צילום: דובר צה"ל

צה״ל ממשיך בפעולות מן הקרקע והאוויר להשמדת יכולות חיזבאללה ולהגנה על יישובי הצפון וישראל.

בהצהרתו הערב, אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי כי "בתקיפה האווירית שביצענו אתמול בצהריים פגענו והשמדנו עשרות מפקדות תת-קרקעיות, בהן שהו מפקדים שהיו אחראים על הלחימה נגד ישראל. המחבלים אותם חיסלנו אתמול הם המפקדים והמחבלים שהיו עתידים ביום פקודה לחדור לשטח ישראל, לתוך יישובי הצפון, בכדי לרצוח ולחטוף אזרחים ישראלים".

"עד עתה ניתן לאשר שחוסלו למעלה מ-50 מפקדים, מתוכם שישה מפקדים בכירים. זו פגיעה מורלית ותפקודית במחבלי חיזבאללה. זאת במקביל לפעול שאנחנו ממשיכים לפעול קרקעית בדרום לבנון".

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפנייתו לתושבי לבנון כי יורשו של נסראללה חוסל, אמר הגרי כי "תוצאות התקיפה עדיין נבחנות. אנחנו תקפנו את מפקדת המודיעין במרחב הדאחייה, וחיזבאללה מנסה להסתיר את תוצאות התקיפה. כשאנחנו נדע - נעדכן את הציבור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר