הלוי על חיסול צמרת כוח רדואן: "חיזבאללה תכנן לרצוח ולחטוף ישראלים - והקדמנו אותם"

לאחר ימים מתוחים בצפון: רב אלוף הרצי הלוי נאם היום בבסיס תל נוף • הלוי הדגיש: "הפגיעה של צה"ל בשרשרת הפיקוד של חיזבאללה היא מסר ברור לכל המזרח התיכון" • באשר לחטופים אמר: "משימה דחופה, גם כשאנו בעיצומה של הלחימה"

לאחר תקיפת החיזבאללה: הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי // דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נאם היום (ראשון) בבסיס תל נוף והתייחס להעלאת המוכנות של צה"ל ולמתקפות המתגברות על חיזבאללה. בנאומו, הדגיש הלוי את המחיר ההולך וגדל שחיזבאללה משלם על מעשיו, והבהיר כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות נגד כל איום על מדינת ישראל.

הלחימה בצפון, צילום: אי.אף.פי

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, פתח את נאומו בהתייחסות לעליית רמת המוכנות של מערכת הביטחון: "צה"ל העלה בימים אלה את המוכנות שלו לשיא. ביום שישי האחרון פגענו בשרשרת הפיקוד של כוח העילית של חיזבאללה – יחידת רדואן, וגם המפקד הבכיר שלהם איברהים עקיל, חוסל. זה יכולת חשובה מאוד בארגון הטרור חיזבאללה, אני יודע עד כמה זה מטלטל את הארגון".

"מפקדי חיזבאללה שחוסלו אחראיים להריגתם של אזרחים ישראלים רבים"

הרמטכ"ל הסביר את משמעות הפגיעה למערך המבצעי של חיזבאללה: "המפקדים האלה תכננו במשך שנים תוכניות לכיבוש הגליל, הם אחראיים להריגתם של אזרחים ישראלים רבים, גם חיילים לאורך השנים. הם תכננו איך להוציא את הפיגוע הבא, יכול להיות שזה מה שהם עסקו בו באותה פגישה ביום שישי אחר הצהריים – איך לחדור למדינת ישראל, לרצוח אזרחים, לחטוף חיילי צה"ל – אנחנו הקדמנו אותם". לדבריו, הפגיעה התאפשרה בזכות יכולות מודיעין והתקפה מרשימות של צה"ל, והיוותה מסר ברור לארגון חיזבאללה, "אנחנו נדע להגיע לכל מי שיאיים על אזרחי מדינת ישראל".

זירת החיסול בביירות, צילום: AP

"מאז תחילת המלחמה, צה"ל פוגע בחיזבאללה בשיטתיות יום אחרי יום", אמר הלוי. "אנחנו גורעים את היכולות שחיזבאללה בנה במשך עשרות שנים ומרחיקים אותו מקו הגבול המאיים". לדבריו, צה"ל חיסל מעל 600 מחבלים, עשרות מהם משתייכים לצמרת הצבאית של הארגון. "המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל, והתקיפות שלנו רק ילכו ויתגברו".

הרמטכ"ל התייחס גם לירי שבוצע הבוקר לעבר צפון המדינה: "חיזבאללה ירה פעם נוספת לצפון, ירי לעבר אזרחים. אף מדינה ריבונית לא יכולה לאפשר איום כזה על ריבונותה. חיזבאללה ממקם את המשגרים שלו בסמוך לאזרחים לבנונים, ואנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת לסכל את האיומים הללו".

מחבלי חיזבאללה בהלווייתו של איברהים עקיל, צילום: AFP

הלוי הדגיש כי צה"ל מחויב להחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון מלא: "אנחנו נחזיר את התושבים לבתיהם. אם חיזבאללה עדיין לא הבין את זה אחרי השבועיים האחרונים, הוא יקבל עוד מכה ועוד מכה, עד שהארגון הזה יבין". הוא פנה לתושבי הצפון וציין: "אני זוכר היטב שכבר קרוב לשנה אינכם נמצאים בבתיכם. צה"ל פועל מסביב לשעון כדי להחזיר אתכם לביתכם בביטחון".

"המחיר שחיזבאללה משלם הולך וגדל, והתקיפות שלנו רק ילכו ויתגברו"

הרמטכ"ל ציין את שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות בצפון, ואמר כי הם מגלים "מנהיגות יוצאת דופן" בימים אלה. הוא הדגיש את החשיבות בהתנהלות אחראית של התושבים בעורף, וציין כי ההתנהלות הנכונה בזמן הירי הבוקר לצפון הצילה חיים: "נורו רקטות רבות, וההתנהלות שלכם הצילה חיים".

תיעוד המנהרה בה נרצחו ששת החטופים, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל התייחס למלחמה בחזיתות השונות: "צה"ל נלחם בנחישות בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון, ובחזיתות נוספות. האויבים שלנו ימשיכו לנסות לאתגר אותנו, אך אנחנו ערוכים ומוכנים לשלבים הבאים". הוא הוסיף כי פירוק חמאס בעזה והשבת החטופים הם חלק מהמשימות המרכזיות של צה"ל: "השבת החטופים היא משימת חובה גם כשאנחנו נלחמים בצפון, ואנחנו לא נפסיק לפעול למען מטרה דחופה זו".

גלנט בפיקוד צפון: " יש לנו מטרה - להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם"

שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: ״השבוע האחרון היה הקשה ביותר בתולדות חיזבאללה, נמשיך בהפעלת כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לממש את מטרתנו״.

"הגעתי היום לפיקוד הצפון כדי לעמוד מקרוב אחרי הפעולה המשמעותית, המדויקת והאיכותית שצה"ל מנהל כנגד ארגון החיזבאללה. השבוע האחרון היה השבוע הקשה ביותר בתולדותיו של חיזבאללה, ובמיוחד ביממה האחרונה״.

״הפעולה של צה"ל בדאחיה רבת משמעות, רבת חשיבות ורבת עוצמה. יש לנו מטרה - להחזיר את תושבי הצפון אל בתיהם בביטחון וכדי לעשות את זה ננקוט בכל האמצעים הנדרשים״.

״רצף הפעולות משרת את המטרה ואנחנו נמשיך ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לממש את המטרות שלנו כפי שהחליטה ממשלת ישראל וכפי שראוי לעשות כלפי האזרחים שלנו בצפון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר