ביתו של המחבל מהפיגוע בבנימין - מבנה לא חוקי בסמוך לגדר המערכת

המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף, התגורר בבית לא חוקי בכפר ראפאת הסמוך לקלנדיה • הבית נבנה תחת צו איסור בנייה - אך לא נהרס עד היום • פורום "מאבק על כל דונם": "עד הערב ביתו של המחבל צריך להפוך לאבק"

זירת הפיגוע. צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הבוקר (רביעי) בצומת גבעת אסף בבנימין, בו נהרג סמ"ר גרי גדעון הנגהאל, התגורר בבית לא חוקי בכפר ראפאת הסמוך לקלנדיה. מידע זה נחשף על ידי "פורום מאבק על כל דונם", ארגון שעוקב אחר ההשתלטות הערבית ביהודה ושומרון.

סוטה מהנתיב ופוגע בבטונדה: תיעוד הפיגוע בגבעת אסף // דיווחים אונליין

לפי הפורום, הבית נבנה באופן בלתי חוקי בשנת 2018 בשטח C בפאתי הכפר. חלק מהמבנה אף נמצא באזור המוגדר תחת צו איסור בנייה, זאת בשל קרבתו לגדר המערכת ולמחנה עופר הסמוך. למרות שבנייתו הייתה לא חוקית ואף היוותה סיכון ביטחוני, מערכת הביטחון נמנעה מלהרוס את המבנה עד היום.

בעקבות הפיגוע, דובר צה"ל הודיע כי כוחות הביטחון סיימו למפות את ביתו של המחבל, כפי שנהוג לאחר פיגועים קטלניים. עם זאת, צפוי כי יחלפו לפחות מספר שבועות, ואולי אף חודשים ארוכים, עד שההריסה תבוצע בפועל.

פורום "מאבק על כל דונם" הגיב בחריפות למצב. "עד היום אפילו את הצעד הבסיסי של הרס בתי מחבלים מרחה המדינה במשך חודשים ארוכים בטענות של קשיים משפטיים - דבר שעיקר מתוכן את הריסתם, אך כאן במקרה הזה מתברר שביתו של המחבל אפילו לא חוקי בצורה הבוטה ביותר ואין כל מניעה מלבצע הרס מיידי. אם עד הערב ביתו של המחבל לא יהפוך לאבק תחת גלגלי הדחפורים, יהיה קשה שלא לקבוע כי מדובר בגרירת רגליים מכוונת של מערכת הביטחון אל מול הטרור".

מיקום ביתו של המחבל מהפיגוע בבנימין, צילום: .

הארגון הוסיף כי "קו ישיר מחבר בין ההפקרות בתחום ההשתלטות הערבית להפקרות הביטחונית". לטענתם, מדינת ישראל בחרה במשך עשורים להימנע מהכרעה והעדיפה לאפשר את שליטת האויב בשטח, דבר המתבטא כעת בגל טרור רצחני ובהתגבשות מדינה פלשתינית בפועל.

"לצד הרס מיידי של בית המחבל, פינוי אוכלוסיית האויב בכפר וצעדים נחושים נוספים כנגד הטרור, צריכה מדינת ישראל כתשובה לפיגוע ותיקון חטא אוסלו הקדמון לפתוח במבצע התיישבות נרחב בכל חלקי יהודה ושומרון, שישיב את המשילות והשליטה הישראלית לשטח", מסרו בפורום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר