הנאום המלא של אהרון חליוה: "לא עמדנו במשימה, נושא על מצפוני את 7 באוקטובר"

ראש אמ"ן היוצא אהרון חליוה נאם בטקס החלפתו והודה בפה מלא כי האחריות העליונה לכישלון אגף המודיעין ב-7 באוקטובר מוטלת עליו • הוא קרא להקמת וועדת חקירה ממלכתית: "למען הדורות הבאים, במטרה לחקור ולברר באופן יסודי ועמוק את מכלול הסיבות שהובילו למלחמה, ולעשות הכול כדי שמה שקרה לנו לא יקרה שוב" • בנוסף, הוא הבהיר: "אפשרות התרחבות המערכה עדיין עומדת על הפרק"

פרץ בבכי ולקח אחריות: הנאום המלא של אהרון חליוה // דו"צ

ראש אמ"ן היוצא אהרון חליוה הצהיר הערב (רביעי) בטקס החלפתו כי האחריות העליונה לכישלון אגף המודיעין ב-7 באוקטובר מוטלת עליו: "באותה שבת לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שעליה אנו אמונים - מתן התרעה למלחמה", פתח את דבריו. "האחריות העצומה לכישלון אמ"ן מוטלת עליי. קבלת אחריות מחנכים במעשים ולא במילים".

האלוף חליוה בטקס חילופי המפקדים, צילום: יוסי זליגר

"ב-7 באוקטובר חג שמחת תורה, אותו יום רע ושחור שאני נושא בליבי, על מצפוני, לא עמדנו בקדושה שבשבועתנו ומאז מתוך השבר הגדול אנחנו עושים כל מאמץ כדי לתקן ולבנות את הלוחות מחדש, מרסיסים".

ראש אמ"ן היוצא חליוה בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית: "למען הדורות הבאים" // דו"צ

חליוה קרא להקמת וועדת חקירה ממלכתית לאירועים שהובילו לטבח 7 באוקטובר. "למען הדורות הבאים, נכון יהיה שתוקם גם ועדת חקירה ממלכתית במטרה לחקור ולברר באופן יסודי ועמוק את מכלול הסיבות שהובילו למלחמה, ולעשות הכול כדי שמה שקרה לנו לא יקרה שוב", הדגיש.

מחבלי הנוחבה פורצים לישראל ב־7 באוקטובר, צילום: אי.אף.פי

תוך שהוא פורץ בבכי, אמר חליוה: "כל מה שעשיתי היה למענכם. איבדתי פקודים רבים בשירותי, רק אותי במקרה לא השיג אותי הכדור. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו, ובשעה שאני נפרד מצה"ל לבקש סליחה. בשמי ובשם כל אמ"ן".

הטקס באגף המודיעין, צילום: יוסי זליגר

בהתייחסות למלחמה המתמשכת הוא טען: "כמו בכל החודשים האחרונים גם בימים אלה השגת מטרות המלחמה עומדת לנגד עינינו, ובראשן החזרת החטופים ומיטוט חמאס". הוא המשיך והבהיר: "אפשרות התרחבות המערכה עדיין עומדת על הפרק. תחקרנו בחודשים האחרונים באמ"ן את הסיבות והפערים שהביאו אותנו ל-7 באוקטובר במאות שעות תחקור, כחלק מחובתנו המקצועית ללמידה ולשיפור".

קיר עם תמונות החטופים בירושלים, צילום: אי.אף.פי

כאמור, אלוף שלומי בינדר מחליף את אלוף חליוה, שהתפטר באפריל. הטקס נדחה מתחילת החודש בעקבות חיסולו של בכיר חיזבאללה, פואד שוכר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר