הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל: "אין שינוי במדיניות ההתגוננות - ערוכים ליירט כל איום בזמן אמת"

ישראלי נפצע קשה בפיגוע ירי בקלקיליה • הבית הלבן: "שותפים לחששות ישראל - מתכוננים לאפשרות של התקפות משמעותיות" • גלנט: "נמצאים בפני ימים מאתגרים, חובתנו להתרכז בהגנת אזרחי ישראל ופגיעה באויבינו" • הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ואישורי תוכניות לזירות השונות • דיווח בארה"ב: "התקיפה - בתוך 24 שעות"

[object Object]

היום ה-311 למלחמה: : דובר צה"ל הבהיר הערב שוב ברקע הדיווחים על מתקפה איראנית קרובה כי אין שינויים במדיניות פיקוד העורף.  אומתה זהותם של 31 מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי שחוסלו בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר "אל-תאבעין" עד כה. 

עדכונים שוטפים

03:12: אזעקות הופעלו בגליל העליון

03:00: דיווח באקסיוס: בלינקן צפוי לבקר בקטאר, מצרים וישראל 

02:02: דיווחים על פעילות צה"ל באזור שכם

01:40: דיווחים ערביים על הריסת בית מחבל, אייסר ברגותי ברמאללה 

01:01: גורמים אמריקנים וישראלים מעריכים שהמתקפה האיראנית לא תתרחש הלילה, כך על פי דיווח ב"אקסיוס". כמו כן דווח כי יועצו של ביידן למזרח התיכון יגיע לקהיר על מנת לדון בהסדרי ביטחון לאורך הגבול בין מצרים לעזה. 

00:50: דיווחים על תקיפות ממערב לרפיח 

דיווחים על תקיפה ממערב לרפיח, צילום: רשתות ערביות

23:50: מזכ"ל האו"ם גוטרש: "קורא לישראל ולחיזבאללה לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי ולא לפגוע באזרחים ובתשתיות"

23:10: ראש ממשלת בריטניה קיר סטרמר שוחח טלפונית במשך חצי שעה עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן, כחלק מהמאמצים להרגיע את המתיחות במזרח התיכון, וברקע ההיערכות בישראל למתקפה. כך דווח ב"סקיי ניוז" הבריטי.

21:48: דובר צה"ל: "ארגון הטרור חמאס פרסום בטלגרם הכולל הודעה כתובה בה הוא טוען כי בשני אירועים נפרדים נהרג חטוף ונפצעו שתי חטופות ע״י פעילי חמאס. בשלב זה אין לנו כל תימוכין מודיעיני שמאפשר להפריך או לאושש את טענות החמאס. אנחנו ממשיכים לבדוק ולברר את אמינות ההודעה ונעדכן בהקדם בכל מידע שיהיה לנו".

21:34: על פי רשת קודס הפלשתינית, המחבל שביצע את הפיגוע בקלקיליה הוא  טארק דאוד שהשתייך לחמאס. הוא שוחרר בעסקת החטופים הקודמת במלחמה הנוכחית, וחזר לבצע פיגועי ירי. בעקבות כך הפך למבוקש, והיום חוסל.

המחבל טארק דאוד (מימין), צילום: רשתות ערביות

21:32: דובר צה"ל אישר כי במהלך הפיגוע מחבל ירה לעבר אזרח ישראלי ששהה בעיר, פצע אותו ושני פלשתינים נוספים. הפצוע הישראלי פונה להמשך טיפול בבית החולים. כוחות צה״ל ביצעו מרדף אחר המחבל וחיסלו אותו סמוך לקלקיליה.

20:40: אירוע ירי בקלקיליה: ישראלי נפצע באורח קשה, והועבר לטיפול בית החולים מאיר בכפר סבא. הרקע נבדק.

20:32: דובר צה"ל: "בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. עוקבים אחר תמונת המצב המבצעית ונעדכן את הציבור מוקדם ככל הניתן. אנו ערוכים ליירט כל איום בזמן אמת".

20:13: הבית הלבן: "ארה"ב שותפה לחששות של ישראל לגבי מתקפה איראנית ‏- יש להתכונן למה שעשוי להיות התקפות משמעותיות".

20:05: השר גלנט מגיב על המתקפה נגדו מלשכת נתניהו: "ההדלפות הן רעה חולה - אנו נמצאים בפני ימים מאתגרים בהם נידרש לעמידה איתנה ולפעולות הגנה והתקפה עוצמתיות, חובתנו להתרכז בהגנת אזרחי ישראל ופגיעה באויבנו".

19:30: האזעקה בחניתה: נפילה אחת אותרה בשטחים פתוחים.

19:13: אזעקה נשמעה בחניתה שבגליל המערבי.

18:56: כלי טיס של חיל האוויר תקף מוקדם יותר היום משגר ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-ורדיה שבדרום לבנון. נוסף על כך הותקפו בשעות הבוקר מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים שיחין ואל-ג'בין שבדרום לבנון.

דובר צה"ל

18:25: בכיר בפנטגון מסר לרשת "סקיי ניוז" כי ירדן וסעודיה הודיעו להם כי ימנעו מאיראן ומישראל להשתמש במרחב האווירי שלהן ועל מוכנותן להפיל כל גוף שעשוי לעבור דרכם.

18:10: מקורות מצריים מסרו לרשת "סקיי ניוז" כי הציפייה לתגובה האיראנית לישראל מצמצמת את סיכויי ההצלחה של המשא ומתן לרגיעה. המקורות טענו כי "אין בישראל רצון פוליטי להגיע להסכם", והביעו חוסר אופטימיות לגבי הצלחה סבב השיחות הקרוב.

18:05: מקור אמר לרשת החדשות האמריקנית "פוקס ניוז" כי קיים חשש אמיתי שאיראן תתקוף את ישראל במהלך 24 השעות הקרובות. רשת החדשות לא דיווחה מה המקורות שלהם, אך לפי הטרמינולוגיה בה השתמשו בידיעה, נראה כי מדובר במקורות בישראל או באחת המדינות הערביות שלוקחות חלק בקואליציה האזורית האמריקנית.

17:55: הרמטכ״ל הרצי הלוי, קיים הערכת מצב ואישורי תוכניות בזירות השונות, בהשתתפות סגן הרמטכ״ל, ר׳אשאמ״ן, ראש אמ״ץ, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף ומפקדים נוספים מפורום המטה הכללי. הרמטכ״ל הדגיש את המשך המוכנות הגבוהה ומאמצי הערכות להתקפה ולהגנה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת המצב, צילום: דובר צה"ל

17:10: דיווח של שתי נפילות ללא אזעקה באזור צומת הגומא שבאצבע הגליל. אין דיווח על נפגעים או נזק.

16:51: קנצלר גרמניה פנה לנשיא איראן בקריאה "לעשות הכל כדי למנוע הסלמה נוספת במזרח התיכון". לפי רויטרס, שולץ, שהתקשר לפזשכיאן, אמר לו עוד כי "האלימות הגדלה במזרח התיכון צריכה להיעצר כעת כי כל אפשרות אחרת תוביל לסכנה בלתי-ניתנת לחישוב לארצות ולעמים באזור". (דוד ברון)

קאנצלר גרמניה, אולף שולץ, צילום: GETTY

16:25: רשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחה מפי מקורות פלשתיניים כי חמאס לא ישתתף במשא ומתן להפסקת אש בכינוס של המתווכות וישראל ביום חמישי, וממתין לתגובה האיראנית לחיסול הנייה. (שחר קליימן).

15:50: לשכת ראש הממשלה במתקפה על שר הביטחון: ״הניצחון המוחלט מחייב גם את גלנט. כשגלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים. היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למו״מ, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים.

"לישראל יש רק ברירה אחת: להשיג ניצחון מוחלט, שפירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו - והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם - כולל את גלנט". (שירית אביטן כהן)

נתניהו וגלנט. מעדיפים עסקת חטופים, צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90

15:25: הודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: אומתה זהותם של 31 מחבלי חמאס וג'יהאד אסלאמי שחוסלו בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תאבעין׳ עד כה.

לאחר מחקר מודיעיני בצה"ל ובשב״כ, נחשפים שמותיהם של 12 מחבלים נוספים שחוסלו בתקיפה בשבת האחרונה (10.8.24) במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תאבעין׳. עד כה אומתה זהותם של 31 מחבלים שחוסלו בתקיפה. (לילך שובל)

אומתה זהותם של 31 מחבלי חמאס וגא״פ שחוסלו בתקיפת המפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תאבעין׳ עד כה, צילום: דבר צה"ל

15:05: גלנט בוועדת חוץ וביטחון: "אנחנו לא רוצים לתקוף באיראן, אבל אם היא תתקוף היא תשלם מחיר" (יהודה שלזינגר)

14:24: שר הביטחון גלנט בוועדת חוץ וביטחון: "חובה שלנו כמקבלי החלטות, לחתור להביא את ההישג המבצעי ומצד שני - כמו שהתחייבנו במטרות המלחמה ליצור את התנאים על מנת להשיב את החטופים. ויצירת התנאים באה דרך יצירת הלחץ הצבאי ויכולה להביא אחריה עסקה שתביא את החטופים גם אם זה יהיה ביותר מפעימה אחת". גלנט התייחס גם לאיומים מאיראן ומחיזבאללה וציין: "הם עלולים להתממש, אנחנו מכינים תגובות אפשריות". 

13:29: לאחר סגירת הצירים בעוטף עזה - צבע אדום בעין השלושה

13:12: בעיתונות הלבנונית נטען כי ישראל הציעה למצרים לפתוח את המעבר באופן מותנה כדי לאפשר לעשרות אלפי פלשתינים לצאת לזמן מוגבל, כדי לאפשר לצה"ל להשלים את הלחימה ואת הכרעת חמאס ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה. עם זאת, לא היה לפרסום זה אישור ממקור אחר. לכתבה המלאה (שחר קליימן)

מעבר רפיח בצידו העזתי בשליטת צה"ל, צילום: דובר צה"ל

12:40: דובר צה"ל: צה"ל רואה בחומרה רבה את פרסום פניהם של החשודים בהתעללות בנסיבות מחמירות בעצור ביטחוני, המהווים הפרה בוטה של צו איסור הפרסום של בית הדין הצבאי. מיד עם גילוי האירוע, בוצעה בדיקה מקיפה ופניה למערכות התקשורת מטעם דובר צה"ל, לשם הסרת התיעוד (לילך שובל)

12:01: שר החוץ הזמני של איראן, כעני, הדגיש כי איראן זכאית ל"תגובה ראויה ומרתיעה נגד ישראל על מנת להבטיח את יציבות האזור" (נטע בר)

11:45: בהנחיית מפקד חיל האוויר: אנשי קבע בחיל האוויר לא יורשו לצאת לחופשה בחו"ל עד הודעה חדשה. נסיעות שכבר אושרו יחוייבו באישור מחדש

11:16: דובר צה"ל: בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף עזה. כחלק משינוי השטחים הסגורים, מספר מרחבים המפורטים בקישור לצו יסגרו וההגעה אליהם ללא תיאום מראש הינה אסורה. במסגרת הצו, השטחים החקלאיים בין מעבר ארז, יד מרדכי, צומת שער הנגב, צומת נתיבות ועד נחל עוז יסגרו לתנועה.
הצו ייכנס לתוקף היום, 12.08.2024, בשעה 12:00.

שוטר מסייע לצה"ל בשמירה על צירים, צילום: דוברות המשטרה

10:51: דיווח מאיראן: פיצוץ מסתורי גרם למותם של ארבעה בני אדם, לא רחוק ממקום בו התאמנו כוחות של משמרות המהפכה בירי פגזי ארטילריה וטילים (נטע בר)

זירת הפיצוץ המסתורי במערב איראן

10:46: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן יקיים ביקור במוסקבה שיימשך שלושה ימים ואחר כך יטוס לטורקיה. הוא צפוי להיפגש עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, לדון במצב ברצועת עזה ולקרוא ל"קיום ועידה בינלאומית לשלום". (שחר קליימן)

10:21: בעיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה" דווח כי בשעות האחרונות חיזבאללה פינה את כל המפקדות המוכרות שלו בדאחיה הדרומית בביירות - ואפילו את המטות הפוליטיים. לפי הפרסום, הפינוי כלל מחשבים וציוד אחר. בעיתון ציינו כי מדובר באיתות על פעולת נקם שעומדת לבוא, ועל כך שהנהגת חיזבאללה נערכת לגרוע מכל במקרה של תגובה ישראלית (שחר קליימן)

10:05: ראש ממשלת בריטניה, קייר סטארמר, נשיא צרפת, עמנואל מקרון וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, העבירו מסר תקיף לאיראן לפיו הרפובליקה האסלאמית תישא באחריות לכל תקיפה נגד ישראל (שחר קליימן)

10:01: העיתון "אל-ג'מהוריה" פרסם ראיון עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, שבו טען כי "האפשרות להידרדרות למלחמה רחבה נותרה אפשרית עם נוכחותו של נתניהו, שמעוניין במלחמה הזאת ומנסה לדחוף את כולם אליה" (שחר קליימן)

נביה ברי., צילום: : רויטרס

09:48: שב"חים תועדו חוצים את גדר ההפרדה בלי הפרעה ליד טול כרם (חנן גרינווד)

08:57: שני טילי נ"ט נורו לעבר מטולה. אין נפגעים (עידן אבני)

08:50: בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" נכתב הבוקר כי למרות שחלפו 12 ימים מאז חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן - גורמים איראנים מדברים על תגובה נחרצת ובלתי נמנעת כלפי ישראל. עם זאת, צוין שבמקביל יש השערות שלפיהן איראן שוקלת מחדש אם לצאת במתקפה גדולה ומרובת חזיתות על ישראל, כדי להימנע מאבידות בקרב גורמים לא צבאיים וממלחמה אזורית רחבה (שחר קליימן)

כרזה עם תמונה של הנייה ונשיא איראן פזשכיאן ברחובות טהרן, צילום: אי.פי.איי

08:45: הפלשתינים מדווחים על 12 הרוגים בתקיפת צה"ל בחאן יונס.

08:37: העיתון "אל-אחבאר" דיווח כי בימים האחרונים התנהלו מגעים בין בכירים ישראלים לעמיתיהם המצרים לגבי ההפעלה מחדש של מעבר רפיח. על פי הדיווח, הבכירים הישראלים חזרו לדבר על הצעה לפתיחה "מותנת" של המעבר בין מצרים לרצועת עזה, כך שהצד המצרי יקבל מספר פלשתינים. לפי הדיווח, המצרים דחו את ההצעה (שחר קליימן)

הצד המצרי של מעבר רפיח, צילום: אי.אף.פי

08:05: ראש האופוזיציה יאיר לפיד ברשת ב': "אפשר להשמיד רעיון ונשמיד גם את חמאס".

06:00: הותר לפרסום: סמל עומר גינזבורג, לוחם צנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

עומר גינזבורג, צילום: דובר צה"ל

05:15: הפלשתינים מדווחים על עימותים אלימים בג'נין בין מחבלים לכוחות הביטחון.

04:30: הפלשתינים מדווחים על פעילות של צה"ל באזור ג'נין.

03:45: שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה לשלוח את צוללת הטילים הבליסטיים "USS GEORGIA" למזרח התיכון. בנוסף הורה אוסטין לזרז את הגעה לאזור של "קבוצת הקרב" של נושאת המטוסים אברהם לינקולן.

02:30: כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי בלבנון.

חיסול שני מחבלים בדרום לבנון על ידי כוח של אוגדה 146 // דובר צה"ל

02:20: חיזבאללה קיבל אחריות על מטח קטיושות לעבר מפקדה של צה''ל בגליל המערבי, כך לפי הודעת ארגון הטרור.

01:50: הטילים שנורו מבלנון לנהריה יורטו ברובם וחלקם נפל בשטחים פתוחים. אין נפגעים בגוף.

01:44: אזעקות נשמעו בנהריה וביישובים שבסביבתה, בעקבות ירי של כ-30 רקטות מלבנון. הדי פיצוצים נשמעו בחיפה ובקריות.

01:14: הפלשתינים מדווחים על פעילות של צה"ל באזור דרום חברון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו