החות'ים לקחו אחריות על פיצוץ הכטב"ם בתל אביב: "השתמשנו בנשק חדש, נמשיך לתקוף את ת"א"

כשעה אחרי הפיצוץ שאירע בסביבות שלוש בלילה, צייץ אחד מחברי ההנהגה החות'ית בתימן, חזאם אל-אסד: "תל אביב" • בשבועות האחרונים החות'ים איימו להרחיב את פעולות הטרור שלהם מהים האדום

הכניסה למבנה שנפגע בתל אביב. צילום: דוברות זק"א

החות'ים לקחו אחריות היום (שישי) על פיצוץ הכטב"ם בתל אביב. "עשינו שימוש בכטב"ם חדש בשם 'יפו'. ת"א תהיה מעתה מטרה לנשק שלנו, נמשיך לתקוף את ישראל כאות סולידריות עם הפלשתינים", הודיע ארגון הטרור שנמצא בתימן.

לפנות בוקר, פיצוץ עז הרעיד את שמי גוש דן, 7 ישראלים פונו במצב קל לבית החולים אחרי שנפגעו מרסיסים. בה בעת, בתקשורת של הציר הפרו-איראני דווח כי היה זה כטב"מ שהתנגש במבנה בתל אביב. בצה"ל אישרו כי מדובר במטרה אווירית שלא הפעילה התרעה.

רגע הפיצוץ ברחוב בן יהודה בתל אביב || צילום על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

כשעה אחרי הפיצוץ שאירע בסביבות שלוש בלילה, צייץ אחד מחברי ההנהגה החות'ית בתימן, חזאם אל-אסד: "תל אביב🔥". הדובר הצבאי של החמושים החות'ים בתימן אמר ב-X (טוויטר לשעבר) כי הקבוצה תחשוף פרטים על מבצע צבאי שכוון לתל אביב. 

לא יעצרו. חות'ים (ארכיון), צילום: אי.פי.איי

אל-אסד מוכר לגולשי הרשתות החברתיות מאיומים ומהטרלות שפרסם בחודשים הראשונים למלחמה בעזה, בעיקר בנוגע לשיגורים מתימן לעבר אילת שיורטו.

בהמשך לכך, דובר החות'ים הרשמי, יחיא סריע, הצהיר כי בשעות הקרובות תימסר מטעמם הודעה חשובה על "פעולה צבאית איכותית".

בשבועות האחרונים החות'ים איימו להרחיב את פעולות הטרור שלהם מהים האדום, שם הם משבשים את נתיבי השיט, לים התיכון. מדובר במיליציה פרו-איראנית, שנציגים שלה נמצאים גם בלבנון.

השבוע איים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לפגוע ב"מקומות חדשים" אם ישראל "תמשיך לפגוע באזרחים לבנונים".

החות'ים, צילום: אי.פי

למרות זאת, אתמול (חמישי) צה''ל חיסל ארבעה מחבלים שהיוו גורמי מפתח בלבנון: מפקד בשלוחה של חמאס במדינה באזור הבקעא, פעיל ביחידת ההנדסה באזור צור, ולבסוף שני מפקדים בכוח רדואן.

אם יתברר שמדובר בכטב"מ של החות'ים שהתפוצץ בת"א, הרי שנסראללה בחר להגיב דרך "צד שלישי" כביכול, במטרה לצמצם את היקף התגובה הישראלית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר