הותר לפרסום: רס״ל (מיל׳) יהודה גטו נפל בפעילות צה"ל ביו"ש

רס״ל (מיל׳) יהודה גטו נפל במהלך מבצע לסיכול טרור במחנה נור א-שמס שבמרחב טולכרם • מטען התפוצץ על רכב הפנתר בו שהה יחד עם מפקד מהיחידה שנפצע באורח קשה • במועצה המקומית הרכינו ראש לאחר דבר הידיעה על נפילתו: "אדם ערכי שגדל במשפחה יקרה וחונך על אהבת המולדת" • הלווייתו תתקיים מחר בשעה 14:30 בבית העלמין הצבאי פרדס חנה

רס״ל (מיל׳) יהודה גטו, נפל בעת פעילות מבצעית ביו"ש. צילום: באדיבות המשפחה

רס״ל (מיל׳) יהודה גטו, בן 22 מפרדס חנה-כרכור נפל הבוקר (שלישי), מפיצוץ מטען ברכב בו שהה במהלך פעילות מבצעית במחנה נור א-שמס שבמרחב טולכרם. גטו הועלה מדרגת סמ"ר לדרגת רס"ל לאחר מותו. הלווייתו תתקיים מחר בשעה 14:30 בבית העלמין הצבאי פרדס חנה.

לוחמי יחידת דובדבן שהגיעו למקום, פעלו לפריצת צירים ונטרול מטענים. בשעה שבע בבוקר, לאחר שהלוחמים פרקו מהרכב לטובת משימה רגלית, התפוצץ מטען על הרכב שעמד במרחב בו לא היה חשש למטענים, ולכן גם לא בוצע בו חישוף צירים. גטו, ששהה יחד עם מפקד מהיחידה ברכב נהרג, המפקד נפצע באורח קשה. מדובר בלוחם השני בצה"ל שנהרג כתוצאה ממטען ביו"ש בתוך פחות משבוע.

לוחמי מילואים בפעילות מבצעית במחנה נור א-שמס (ארכיון), צילום: חנן גרינווד

מדובר במטען שככל הנראה יוצר באופן עצמאי, ובו היו עשרות קילוגרמים של חומר נפץ. בעקבות הנזק שנעשה לפנתר עולה ההבנה כי הוא הוטמן ככל הנראה בחלק העליון של הציר.

בנוסף לכך, במהלך הפעילות הכוחות חיסלו מחבלי שניסה לבצע ירי לעברם. בנוסף הופעל כלי טיס בלתי מאויש במטרה לנטרל חמושים במרחב. הטיל שנורה לא התפוצץ, ומספר מחבלים שניסו לאפל בו גרמו לו להתפוצץ. כתוצאה מכך נהרגה אישה פלשתינית.

יוני חכימי, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור אמר לאחר פרסום ההודעה המרה: "היום המושבה שלנו איבדה עוד אחד מבניה במלחמה הקשה מנשוא, רס"ל יהודה גטו ז"ל הוא החלל ה-9 במושבה שלנו מפרוץ המלחמה".

"יהודה ז"ל אדם ערכי שגדל במשפחה יקרה על אהבת המולדת. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב להורים, לאחים ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך. המועצה המקומית הוציאה הודעת אבל: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של תושב המושבה, רס"ל (מיל') יהודה גטו ז"ל שנפל במהלך פעילות מבצעית במרחב חטיבת מנשה. המושבה כולה מרכינה ראש ומשתתפת באבלה הכבד מנשוא של המשפחה. מועד הלווייתו יפורסם בהמשך", כתב חכימי.

"עין טובה ולב טוב"

הרב רמי כדר, מנהל ישיבת אמית נתיבות דרור אור עקיבא בה למד רס"ל (מיל.) יהודה גטו: "קהילת הישיבה ובוגריה אבלים וכואבים על נפילתו של בוגרנו האהוב, יהודה, בידי בני עוולה. ליהודה היתה עין טובה ולב טוב ועל כן היה תלמיד חביב ואהוב על כולם, על חבריו ועל מוריו. נער צנוע שאהב את החיים, את משפחתו ואת עמו וביקש לשרת את המדינה ולהגן עליה מפני מבקשי נפשה. ליבנו נשבר ואנחנו מבקשים לחבק את משפחתו היקרה ואת כל אוהביו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר