גופתו של דולב יהוד, שהוגדר כחטוף, אותרה בישראל

דולב שימש כחובש בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר • בשבועות האחרונים התגבר החשד שנרצח בשטח בארץ • אחותו, ארבל יהוד, מוחזקת בשבי

יצא להציל חיים. דולב יהוד שנרצח ב־7.10. צילום: ללא קרדיט

הותר לפרסום: 8 חודשים אחרי הטבח, אותרה גופתו של דולב ז"ל, חובש מד"א ואיחוד הצלה שב-7 באוקטובר יצא מביתו בניר עוז כדי לטפל בפצועים. הוא הוגדר כחטוף, אך כעת אותרו שרידיו - והתברר שנרצח. בתו דור נולדה שבוע וחצי לאחר מכן. אחותו ארבל עדיין מוחזקת בשבי חמאס.

דולב הותיר אחריו אישה, סיגל וארבעה ילדים: רז בת ה-8, יותם בן ה-7, ירון בת ה-4 ודור בת ה-8 חודשים שנולדה 16 ימים לאחר ה-7 באוקטובר, ואותה לא זכה להכיר.

דולב יהוד עם אשתו, צילום: באדיבות המשפחה

מאז 7 באוקטובר, לא היה סימן ממנו בעזה, וגורמים בישראל ניסו להתחקות ולהבין אם נחטף או נמצא בשטח ישראל. בשבועות האחרונים התגבר החשד כי נרצח בשטח הארץ.

בהודעת דובר צה"ל צוין כי הגופה אותרה בקיבוץ ניר עוז, בתום חקירה מאומצת שניהלה יחידת אית"ן (מערך איתור הנעדרים) וזיהוי מדעי. לפי הצבא, החקירה נעשתה בשיתוף אנתרופולוגים. להליך הזיהוי ואיתור הגופה היו שותפים גם ארכיאולוגים של רשות העתיקות.

דולב נרצח באזור הקיבוץ ונאסף לנקודה אחרת. נמצאו ממצאים שנבדקו מספר פעמים ולא הצליחו להפיק מהם דנ״א. לאחר חקירות חוזרות ולאחר בחינה נוספת התברר שהשלד שהוחזק הוא של דולב.

"דולב לא היה כאן בלידת בתו, נשארתי לבד"

"כשדולב נחטף ב־7 באוקטובר, הוא היה אבא לשלושה ילדים מדהימים - רז, יותם ורון. בכל שלוש הלידות הוא היה איתי, החזיק לי את היד, תמך, ליטף, חתך את חבל הטבור והיה שותף לבחירת השם", סיפרה אז אשתו.

בשבת השחורה חדרו מחבלים לניר עוז. דולב יצא להעניק טיפול רפואי ונחטף. "תשעה ימים אחר כך, ב-16 באוקטובר, נולדה דור, בתנו הרביעית. דולב לא היה כאן. נשארתי לבדי, חצויה, מנותקת גוף מנפש. הלוואי שיחזור כבר לרפא אותי. אני אוהבת אותו הכי בעולם".

הזוועות בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח, צילום: לירון מולדובן

דולב התנדב באיחוד הצלה כחובש ועה תנדבותו בארגון קיבל הצטיינות ימים אחדים לפני הטבח. באותו יום, שהה דולב עם משפחתו בממ"ד בקיבוץ ניר עוז. כשראה שמדובר במתקפת טרור רצחנית הכוללת חדירת מחבלים, הבין שזקוקים לו כחובש. הוא השאיר את בני משפחתו בממ"ד ויצא להעניק סיוע לפצועים תחת אש. 

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: ״דולב עשה תמיד למען האחר, הגיש סיוע ועזרה גם למי שלא הכיר כלל. דולב טיפל במאות אנשים במהלך התנדבותו. הנהלת הארגון, ראשי הסניפים, המתנדבים ומשפחת איחוד הצלה בארץ ובעולם מתפללים לעילוי נשמתו ומייחלים ומצפים, שארבל, אריאל בן זוגה ושאר החטופים ישובו אלינו במהרה בריאים ושלמים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר