מקורות מצריים: מעריכים שתהיה הפסקת אש בעזה כבר השבוע; דובר החות'ים טוען - שתי ספינות ישראליות הותקפו באמצעות טילים בליסטיים

התרעה על חדירת כלי טיס עוין באילת • חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון • פגיעה ישירה בעוטף - אין נפגעים • 30 שיגורים זוהו במטח לעבר רמת הגולן • שלושה פצועים בפיגוע ירי לעבר אוטובוס ליד קרני שומרון • שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב מבצעית ואמר שישראל השלימה היערכות לתגובה כנגד כל תרחיש איראני • היועץ הצבאי לשליט איראן: "שגרירויות ישראל בעולם אינן בטוחות עוד"

נשיא המדינה הרצוג נוחת ברואנדה // וידאו: עומר מירון, מקליט: בן פרץ

היום ה-184 למלחמה: שני פצועים בפיגוע ירי בסמוך לקרני שומרון. שר הביטחון גלנט קיים הערת מצב עם ראש אגף המבצעים וראש אגף המודיעין והדגיש כי ישראל תהיה ערוכה לכל תרחיש מול איראן. חברת אבטחה בריטית הודיעה כי כלי שיט הותקף סמוך לתימןקצין ושלושה לוחמים מחטיבת הקומנדו נהרגו בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס.

להמשך העדכונים >>>

עדכונים שוטפים:

04:40: הפלשתינים מדווחים על הפצצות חיל האוויר באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה.

04:05: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה של צה"ל בדרום לבנון. על פי שני מקורות ביטחוניים בלבנון, אחד מההרוגים הוא מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה. 

03:05: הפלשתינים מדווחים כי מטוסים של חיל האוויר תקפו כמה מטרות ליד בית החולים הכוותי ברפיח.

03:00: דיווח מצרי: יש התקדמות במו"מ לשחרור חטופים, המשלחות ישובו למצריים בעוד יומיים לסיכום העסקה. גורם מצרי בכיר אמר כי "חלה התקדמות בשיחות בקהיר ויש הסכמה על הדבריים העיקריים בין כל הצדדים". על פי הדיווח המשלחות של חמאס וקטאר עזבו את קהיר והמשלחת הישראלית לצד האמריקנית תעזוב בשעו.ת הקרובות.

02:57: פרשן מקורב לחמאס, איברהים אל-מדהון: "אני סבור שהשיחות הפעם שונות לעומת הפעמים הקודמות. המשלחת בקהיר היא בהובלת חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. המשלחת הגיעה עם כמה נקודות כוח - 1. העמידה האיתנה של הפלשתינים וההתנגדות בשטח. 2. היחס של העולם ובעיקר ההחלטה באו"ם על הפסקת אש ואימוצה על ידי סין ורוסיה. 3. השינוי בעמדה האמריקנית, והפעלת הלחץ על הצד הישראלי.

"כל אלה יפעילו לחץ על הצד הישראלי, לבצע ויתורים שעשויים להוביל להודנה ולהפסקת אש. עם זאת, יש בעיות פנים-ישראליות שעשויות למנוע זאת".

00:45: דיווח במצרים: המודיעין המצרי מנהל מגעים עם חמאס. מטרת המאמצים המצרים האינטנסיביים היא להביא להתקרבות בין העמדות שתביא להפסקת אש בעזה. יש הסכמה של המתווכחות על הצורך להגיע להפסקת אש מיידית ולעסקת חטופים.

00:00: היום ה-15 ברציפות: הפגנות מול השגרירות הריקה של ישראל בעמאן.

היום ה-15 ברציפות: הפגנות מול השגרירות הריקה של ישראל בעמאן // רשתות ערביות

23:52: במיליציות השיעיות בעיראק טוענים כי שיגרו כטב"מ לעבר רמת הגולן במהלך הבוקר.

23:48: ארגון חיזבאללה פרסם הודעה על ההרוג ה-272 משורותיו מאז תחילת המלחמה: עבד אל-אמיר חסן חלאווי מהכפר כילא בדרום לבנון.

חיזבאללה הודיע על המחבל ה-272 שנהרג משורותיו. עלי אלרדא מדרום לבנון,

23:42: משלחת חמאס הגיעה לקהיר ונפגשה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל. בהצהרה לעיתונות מסרו מארגון הטרור: "אנו מעוניינים להשלים עסקת חליפין במסגרתה ישוחררו האסירים הפלסטינים בתמורה לשחרור האסירים הישראלים בעזה". לדברי ארגון הטרור, "משלחת התנועה הגיעה לקהיר ונפגשה עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל. אישרנו את דבקותנו בדרישותינו ואת רצוננו להגיע להסכם שישיג את הפסקת התוקפנות, נסיגת כוחות הכיבוש וחזרת העקורים". (שחר קליימן)

22:19: דובר צה"ל ודוברות המשטרה הוציאו הודעה משותפת, לפיה מחר בשעות הבוקר עתיד להתקיים תרגיל צבאי ברצועת החוף הצפונית ובמרחב הגליל המערבי במסגרתו תורגש תנועה ערה של כלי שיט, כלי טיס וגורמי בטחון במרחב. נמסר כי התרגיל נערך כחלק ממוכנות צה״ל ללחימה בגזרות השונות. אין חשש לאירוע ביטחוני.

21:49: דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות תשתית מבצעית של חיזבאללה בכפר כילא ומשגר רקטות במרחב יארון שבדרום לבנון. כמו כן, דובר צה"ל אישר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור אחד שחצה משטח לבנון. עוד נמסר כי מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים נוספים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר דב, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.

תיעוד: צה"ל תוקף משגר רקטות ותשתית מבצעית של חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

21:21: יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) הודיעה כי 322 משאיות סיוע הומניטרי נבדקו והוכנסו היום לרצועה, המספר הגבוה ביותר של משאיות שהועברו לעזה ביום אחד מתחילת המלחמה.

20:32: התרעות על ירי רקטות הופעלו בצפת וביישובי הגליל העליון - אזור תעשייה רמת דלתון, דלתון, ג'ש-גוש חלב, קדיתא, וספסופה-כפר חושן. פיצוצים נשמעו במרחב, ודווח על יירוט בצפת. (עידן אבני)

20:28: הפלשתינים מפרסמים תיעודים מחזרתם של עזתים לחאן יונס, לאחר נסיגת כוחות צה"ל.

תיעוד פלשתיני: ההרס בחאן יונס לאחר נסיגת צה"ל // רשתות ערביות

19:30: הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נשא היום הצהרה לציון חצי שנה ל-7 באוקטובר, ואמר כי חרף יציאת אוגדה 98 מחאן יונס - שמעידה על סיום התמרון הקרקעי ברצועה לכל הפחות נכון לעכשיו, "המלחמה בעזה נמשכת - ואנחנו רחוקים מלהפסיק". הלוי אמר שאחת ממטרות המלחמה - השבת החטופים - היא "דחופה וחשובה, ושעון הזמן שלה שונה משעון הזמן של המטרות האחרות", כלשונו. עוד דיבר על המצב בצפון והאיום האיראני. לידיעה המלאה (לילך שובל)

הצהרת הרמטכ״ל: המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק // דובר צה"ל

19:10: בצל היציאה מח'אן יונס, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום ובה אמר: "יציאת הכוחות מח'אן יונס בוצעה לאחר שחמאס חדל מלתפקד כארגון צבאי בעיר, הכוחות יצאו עבור היערכות לביצוע המשימה ברפיח". בהערכת המצב בפיקוד הדרום שקיים עם מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, מפקד הפיקוד ירון פינקלמן וקציני המטה, הוצגו לשר עיקרי הפעילות המבצעית בח'אן יונס ובמרחב שיפא, וההיערכות המבצעית לפירוק חטיבת רפיח שישלים את מיטוטו הצבאי של חמאס.

גלנט: "חמאס חדל מלתפקד כארגון צבאי בחאן יונס - יצאנו כדי להיערך לרפיח" // צילום: שירה קינן

18:38: בהמשך לפיגוע בכביש 55 מוקדם יותר היום, כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות אחר המחבל שביצע את הפיגוע. (לילך שובל וחנן גרינווד)

הערכת מצב בזירת הפיגוע בשומרון // דובר צה"ל

17:21: במלאת חצי שנה לטבח ה-7 באוקטובר: האפיפיור נענה לבקשת שר החוץ ישראל כ"ץ וייפגש עם משפחות החטופים: "המטרה - להגביר את המודעות לנושא שחרור החטופים ולהבטיח שכל הפסקת אש תותנה בשחרור החטופים". (שירית אביטן כהן)

16:17: צה"ל תקף מתחם צבאי נרחב של כוח רדואן בדרום לבנון: לפני זמן קצר מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי ובו שבעה מבנים צבאיים של כוח רדואן השייך לארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם, בנוסף כוחות צה"ל תקפו מפקדה צבאית המשויכת לארגון במרחב כפר טורא. (לילך שובל)

תיעוד: צה"ל תוקף מתחם צבאי נרחב של כוח רדואן בדרום לבנון // דובר צה"ל

16:15: דובר החות'ים הצהיר כי במיליציה תקפו "שתי ספינות ישראליות" - אחת באוקיינוס ההודי והשנייה בים הערבי - באמצעות טילים בליסטיים, שהיו בדרכן לישראל. (שחר קליימן)

15:53: סקיי ניוז בערבית מדווחים: המשא ומתן לשחרור חטופים בקהיר יחל הלילה. (שחר קליימן)

15:43: מקורות מצריים ששוחחו עם העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" אומרים כי יש עדיפות להסכם הפסקת אש זמני בעזה במהלך שלושת ימי העיד אל-פיטר, שצפוי להתחיל ביום שלישי. (שחר קליימן)

15:31: דיווח ערבי: ראש ה-CIA וויליאם ברנס שוחח עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על מאמצי התיווך בעניין עסקת חטופים. במהלך השיחה השניים הסכימו כי יש "סכנה בהסלמה צבאית ברפיח". א-סיסי הזהיר מפני התרחבות הסכסוך, באופן שיפגע בביטחון וביציבות האזור. (שחר קליימן)

15:17: מקורות מסרו לערוץ חדשות הסעודי אל-חדת', כי חמאס דרש במהלך השיחות על הסכם לשחרור חטופים להפסיק לתקוף בכירים בארגוני הטרור. כמו כן, בחמאס חזרו על דרישותיהם לחזרה לצפון רצועת עזה ולנסיגה של צה''ל מהרצועה. (שחר קליימן)

14:48: דיווחים בלבנון: בית הותקף מהאוויר באזור צור. האזעקה באילת - שווא.

14:40: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "הרוב המוחלט של העם מאוחד בצורך להמשיך להילחם עד לניצחון. אנחנו כפסע מהניצחון. אבל המחיר שנגבה מאיתנו כואב וקורע לב. הבהרתי לקהילה הבינלאומית: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופים. זה פשוט לא יקרה. זוהי המדיניות של ממשלת ישראל, ואני מברך על כך שממשל ביידן הבהיר שלשום שזו עדיין גם עמדתו".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, היום, צילום: קובי גדעון / לע״מ

על עסקת החטופים הוא ביקש להבהיר: "ישראל היא לא זו שמונעת עסקה. חמאס מונע עסקה. דרישותיו הקיצוניות נועדו להביא להפסקת המלחמה והשארתו על כנו. חמאס מקווה שהלחץ מבחוץ ומבפנים יגרום לישראל להיכנע לדרישות קיצוניות אלה. זה לא יקרה. ישראל מוכנה לעסקה, ישראל לא מוכנה לכניעה". הוא המשיך וטען: "המלחמה הזאת חשפה לעולם את מה שישראל ידעה תמיד - איראן היא זו שעומדת מאחורי המתקפה נגדנו באמצעות שלוחיה. כל מי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו - אנחנו נפגע בו. קרוב, רחוק, בזירות סביבנו, בזירות הרחק מאיתנו". (שירית אביטן כהן)

14:35: נתניהו על הדריסה בת"א: "מגנה כל גילוי של אלימות - דריסת מפגינים או תקיפת שוטרים והסתות פרועות". (שירית אביטן כהן)

14:28: התרעה על חדירת כלי טיס עוין באילת.

13:55: בהמשך למטח בצפון: שלושה נפילות זוהו בשטחים פתוחים.

13:45: אזעקות על ירי רקטות במרגליות ומנרה.

13:23: במטח האחרון נורו חמישה שיגורים לעבר העוטף - פגיעה ישירה בעמיעוז. אין נפגעים. נבדק אם השיגורים יצאו מחאן יונס.(רונית זילברשטיין)

13:19: מקורות פלשתיניים מדווחים היום כי ישראל שחררה את סגן הווקף בירושלים, השייח' נאג'ם בכיראת אחרי מעצר מנהלי של ארבעה חודשים. השייח' נעצר לפני ארבעה חודשים בביתו בשטחי הרשות הפלשתינית, בחשד לחברות בארגון הטרור חמאס. (שחר קליימן)

12:55: אזעקות על ירי רקטות בעוטף: מבטחים, עמיעוז, ישע, צוחר, אוהד, שדה ניצן, תלמי אליהו.

שיגורים מעזה (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

12:41: הגנרל יחיא ספאווי, יועץ צבאי ואסטרטגי בכיר לשליט איראן, האיתוללה עלי חמינאי, אמר לסוכנות הידיעות "תסנים" כי שגרירויות ישראל ברחבי העולם אינן בטוחות עוד. ספאווי אמר את הדברים בתגובה לחיסול בכיר משמרות המהפכה במתחם הקונסוליה האיראנית בדמשק. "מול המשטר האכזרי הזה, זו זכותנו הלגיטימת לפגוע בנציגויות", אמר היועץ.

12:39: חיילת צה"ל נפגעה בפיגוע בסמוך לקרני שומרון. לידיעה המלאה

12:29: לפי דיווחים ירדניים, רקטה ממקור לא ידוע נפלה במחוז אלכרכ ללא נפגעים. במקום נוצרה התקהלות והגיעו כוחות ביטחון להרחיק אותם. (שחר קליימן)

זירת הנפילה בירדן, צילום: רשתות ערביות

12:21: צה"ל תקף 3 תשתיות צבאיות של מערך ההגנה של חיזבאללה בבעלבק בתגובה להפלת הכטב"מ. (לילך שובל)

12:19: טיל שנורה הלילה, ככל הנראה מעירק לעבר ישראל- אילת, נפל הבוקר בירדן סמוך לגשר מוג'יב, ליד העיר קראק בירדן. כוחות ביטחון גדולים הגיעו למקום. (רונית זילברשטיין)

טיל שנורה הלילה ככל הנראה מעיראק לעבר ישראל, צילום: רשתות ערביות

11:38: 30 שיגורים זוהו במטח לעבר הגולן. הם נפלו בשטחים פתוחים, אין נזק ואין נפגעים. בתגובה צה״ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. (עידן אבני)

11:16: 11 תושבי ג'נין, שוהים בלתי חוקיים ומסייע אזרח ישראלי, נתפסו בצפון הארץ. בשמהלך השבוע האחרון נתפסו 433 שוהים בלתי חוקיים ו-53 מסייעים.

יירוטים ברמת הגולן (ארכיון), צילום: ללא קרדיט

11:05: במטח לעבר הגולן זוהו עשרות שיגורים. בנוסף דווח מספר יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים. (עידן אבני)

11:00: אזעקות על ירי רקטות במרום גולן ובעין זיוון.

10:50: שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב מבצעית, יחד עם ראש אגף המבצעים בצה״ל האלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה. בתום הדיון הדגיש כי מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה כנגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן. (שירית אביטן כהן)

גלנט קיים הערכת מצב, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

10:42: דיווח ברויטרס: שר החוץ של איראן, חוסיין אמירבדולהיאן, הגיע היום לעומא. הביקור מגיע כמעט שבוע לאחר תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק.

10:38: חברת האבטחה הימית הבריטית Ambrey הדויעה כי קיבלה מידע כי כלי שיט הותקף כ-102 מיילים ימיים דרומית-מערבית למוקלה בתימן.

10:28: שני פצועים בפיגוע הירי בסמוך לקרני שומרון: פצוע קל מרסיסים פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא. פצועה נוספת שהגיע באוטובוס מוגדרת קשה פונתה לבית החולים בלינסון. (חנן גרינווד) לידיעה המלאה

מחסום בכניסה ליישוב קדומים., צילום: נדב גולדשטיין/TPS

10:16: צה"ל  מכתר את הכפר נבי אליאס אשר בסמוך אליו התבצע פיגוע הירי. כוחות צה״ל קפצו לנקודה והחלו במרדף אחר המחבל.

10:14: דובר צה"ל: התקבל דיווח על פיגוע ירי מרכב חולף בכביש 55 סמוך לצומת נבי אליאס שבחטיבת אפרים. (לילך שובל)

10:07: דיווח ראשוני: חשד לפיגוע - שני פצועים מירי לעבר אוטובוס ורכבים בכביש 55 בין עזון לנבי אליאס הסמוך לקליקליה. פצועה אחת על האוטבוס נמצאת בהכרה וסובלת מפגיעה בכתף. פצוע נוסף הגיע למעבר אליהו כשהוא סובל מפצע ירי בגב התחתון. (חנן גרינווד)

09:56: פלשתיני תושב בית לחם נעצר בפעילות מבצעית לאחר שהכוחות תפסו שני אקדחים 9 מ"מ, מחסניות ותחמושת מסוגים שונים. 

האמל"ח שנתפס, צילום: דוברות המשטרה

09:45: נשיא המדינה הרצוג הגיע לביקור בזק ברואנדה, אפריקה. במהלך הביקור הוא צפוי לקיים מספר פגישות עם מנהיגים בינלואמיים לקידום השבת החטופים. 

09:18: סוכנות הסחר הבריטית (UKMTO) הודיעה כי קיבלה דיווח על תקרית 59 מיילים ימיים דרומית מערבית לעדן, תימן.

59 מיילים ימיים דרומית מערבית לעדן, צילום: רויטרס

07:30: המיליציות השיעיות בעיראק טענו במהלך הלילה ששיגרו כטב"מים לעבר אילת נגד "מטרות חיוניות". (שחר קליימן).

ביידן ונתניהו, צילום: אי.פי, מרים אלסטר/פלאש 90

07:25: הנשיא ביידן דרש מרה"מ נתניהו לפתוח את מעבר ארז ונמל אשדוד למעבר סיוע הומניטרי לעזה במהלך שיחתם בשבוע שעבר, כך מדווחת רשת CNN. לפי מקור המעורה בדברים, נתניהו אמר לביידן: "ג'ו, אנחנו הולכים לעשות את זה". לפי הדיווח ביידן דרש שיוכרז על ביצוע הצעדים עוד באותו הלילה, כפי שאכן התרחש. 

6:55: צה"ל מאשר: מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר הלילה מתחם צבאי ושלוש תשתיות צבאיות נוספות של מערך ההגנה האווירית ששימשו את חיזבאללה במרחב בעלבכ, בתגובה להפלת כלי הטיס של חיל האוויר אמש. (לילך שובל)

תיעוד תקיפת חיל האוויר בבעלבכ (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

6:00: הותר לפרסום כי ארבעה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה:

סרן עידו ברוך, בן 21 מתל מונד, מפקד צוות בביה״ס לקומנדו, שירת ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

- סמל אמיתי אבן שושן, בן 20 מעזריאל, לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

- סמל ריף הרוש, בן 20 מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

- סמל עילאי צעיר, בן 20 מקידר, לוחם בהכשרה בביה״ס לקומנדו, עוצבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

5:30: כלי תקשורת בלבנון דיווחו על תקיפות צה"ל באזור בעלבכ, במזרח ובעומק המדינה. הדיווחים מגיעים לאחר שכטב"ם של צה"ל הופל על ידי חיזבאללה אתמול.

תקיפות צה"ל בלבנון (ארכיון), צילום: אייל מרגולין ג'יני

22:30: כטב"מ של צה"ל נפגע מטיל ונפל בשטח לבנון.

22:04: החשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון הגולן - שווא.

21:57: חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון הגולן.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר