דובר צה"ל דניאל הגרי: "רק פעולה קרקעית מוציאה מחבלים החוצה"; הנשיא הרצוג לחברי הכנסת: "תתאפקו עם הקמפיינים"

הגרי הודיע כי צה"ל השלים מבצע רחב לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה • מקור במנגנוני הביטחון של חמאס דיווח על מעצר של קבוצת משתפי פעולה עם ישראל • בכיר בחמאס: "דוחים כל הצעה שאינה כוללת הפסקת אש מוחלטת" • בתגובה לשיגורים לעבר ישראל: צה"ל תקף מספר מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל: "הפעולה הקרקעית גורמת למחבלים לצאת מהמנהרות" // דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל - היום ה-79: צה"ל פרסם ביממה האחרונה את שמותיהם של 15 חללים. בין הנופלים: לוחמי הנדסה וצנחנים שנפלו בקרבות במרכז ובדרום הרצועה

תיעוד פלשתיני: הפצצות חיל האוויר בעזה | רשתות ערביות

עדכונים שוטפים:

00:44: עקב הערכת מצב של צה"ל, החל משש בבוקר ועד להודעה חדשה ייסגרו צירים רבים בגליל העליון והכניסות מצפון לקריית שמונה.

00:17: דובר משרד הבריאות של חמאס טוען כי יש 70 הרוגים בתקיפות במחנה אל-מר'זי ועוד רבים לכודים תחת ההריסות. בחמאס טוענים כי חיל האוויר ביצע יותר מ-50 תקיפות רצופות בסביבת מחנות המרכז.

22:43: כוחות צה"ל תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון: כוח צה"ל תקף חוליית מחבלים במרחב עייתה בלבנון. זמן קצר לאחר מכן זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב אביבים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. כמו כן, מוקדם יותר הערב, הותקפה תשתית טרור באמצעות טנק של צה"ל במרחב יארון בדרום לבנון.

הפצצות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

22:00: בכיר חמאס עלי בכרה טוען כי בארגון דוחים כל הצעה להפוגה של שבוע או שבועיים במקום הפסקת אש מוחלטת.

21:05: הנשיא הרצוג בנאומו הערב: "הלוחמים נלחמים כדי שלא נחזור לסבבי דמים שוב ושוב ושוב. הם נלחמים כדי שלעם ישראל ואפילו לאנושות כולה יהיה עתיד טוב יותר. אנחנו בעיצומה של מערכה נגד מי שבאו לרצוח יהודים ולכן חשוב לי לומר שזו מערכה הכרחית וכואבת, אך אסור לנו להישבר- האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו. הוא חוגג בכל פעם כשהמחלוקת מפלגת אותנו". בהמשך דבריו פנה הרצוג לחברי הכנסת: "האויב רואה וחוגג את הניגוחים הפוליטיים, תתאפקו עוד קצת עם הקמפיינים". 

נאום הנשיא הרצוג, צילום: לע"מ

20:51: האתר הפלשתיני "שיהב" מפרסם הערב כי מקור במנגנוני הביטחון של חמאס דיווח על מעצר של קבוצת משתפי פעולה עם ישראל במהלך המלחמה.  

20:17: דובר צה"ל דניאל הגרי מודיע כי צה"ל השלים מבצע רחב לפירוק המפקדה הצפונית התת-קרקעית של חמאס בעזה. ברשת המנהרות נמצאו אמצעי לחימה, תשתיות לייצור אמצעי לחימה וחדרי שהייה לשעת חירום. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור. המנהרות עברו גם מתחת לבית חולים ובית ספר. 

במהלך המבצע, איתרו הלוחמים את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מה-7 באוקטובר והביאו אותם לקבורת ישראל: רס״ב זיו דדו ז״ל, סמל רון שרמן ז״ל, רב״ט ניק בייזר ז״ל, עדן זכריה ז״ל ואליה טולדנו ז״ל.

עמוק מתחת לאדמה - כך נראית מנהרת הטרור בג'בליה בה אותרו גופות חטופים // דובר צה"ל

19:53: בעקבות הקמת כוח בינלאומי: ענקית הספנות מארסק מודיעה כי תחזור לפעול בים האדום. 

אוניית סוחר של חברת מארסק (ארכיון), צילום: רויטרס

18:52 דובר רה"מ לתקשורת הערבית מאשר: "צה"ל חיסל 7,860 מחבלים ברצועת עזה מתחילת המלחמה".

18:36: תיעוד שפרסמו לוחמים בצפון חושף את התנאים המחפירים בהם הם ישנים. לידיעה המלאה

צפו: התנאים המחפירים שבהם ישנים לוחמים בצפון | השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

18:28: בית ספר לטרור: תיעוד המבצע של שייטת 13 חושף: במקום כיתות, ספרי לימוד ותלמידים - כלי נשק, מטענים ומחבלים. לידיעה המלאה.

חינוך לטרור: שייטת 13 וצוות קרב חטיבתי 401 חושפים את כלי הנשק והמטענים שנמצאו בבית ספר בשכונת שייח' רדואן | דובר צה"ל

18:17: לאחר כשבע וחצי שעות - צבע אדום בעוטף עזה: ביד מרדכי ובנתיב העשרה. 

18:11: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו מעמיקים את הלחימה ברצועת עזה. אנחנו משלמים מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו, ואנחנו עושים הכל כדי לשמור על חייהם. לא נעצור עד שנשיג את הניצחון".

לע"מ

17:57: הותר לפרסום: רס"ן במיל' אריה ריין, בן 39 ממשמרות, נפל בקרב בצפון הרצועה. לידיעה המלאה.

רס"ן במיל' אריה ריין, צילום: דובר צה"ל

17:40: החות'ים טוענים: ספינת מלחמה אמריקנית תקפה מטוס סיור תימני. 

17:30: הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס ביום שלישי בשעה 20:00; נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי לשאת נאום לאומה בשעה 21:00.

17:26: דיווחים על מספר נפילות בשטחים פתוחים באזור יראון

17:13: ראש נפץ אותר באשקלון ונוטרל על ידי חבלני המשטרה. זאת שבוע לאחר שהמשטרה פרסמה אזהרה באשר לראשי נפץ שככל הנראה נפלו במוקדים שונים בעקבות יירוט רקטות,  מסוכנים למגע או טלטול וכבר גרמו לפציעתו הקשה של אדם בעבר. 

ראש נפץ שאותר באשקלון, צילום: דוברות המשטרה

16:56: אזעקות הופעלו באביבים, בברעם וביראון שבגליל העליון.

16:55 תושבים פלשתיניים בצפון רצועת עזה דיווחו כי כוחות של צה"ל נערכים מחדש באזורים שונים, לרבות בית חאנון. במקום זה צה"ל הכריז לאחרונה כי סיים את משימותיו ולפי הערכה של מכון מחקר אמריקני, נטרל את יכולותיו של גדוד חמאס שפעל בו.

16:52: צעירים עזתים הבעירו היום צמיגים מול תחנת המשטרה של חמאס ברפיח, זאת בעקבות ירי לעבר אחד התושבים שנגמר במותו. הצעירים הטילו את האחריות על הנהגת חמאס. על פי הדיווחים ברשתות הערביות, במקום התפתחו עימותים בין עזתים למחבלי חמאס. לידיעה המלאה

דיווחים: שוטרי חמאס בח'אן יונס ירו בצעיר עזתי ברחוב | רשתות ערביות

תיעוד: צעירים העלו באש את תחנת המשטרה של חמאס ברפיח | רשתות ערביות

16:47: 2 נפילות זוהו במרגליות שבגליל העליון. אחת ליד גן ילדים והשנייה בחצר בית. לידיעה המלאה. 

2 נפילות במרגליות סמוך לגן ילדים ולחצר בית | ללא קרדיט

אחת מזירות הנפילה במרגליות, צילום: ללא קרדיט

16:37: דובר צה"ל מפרסם כי חיל האוויר תקף מוקדם יותר היום תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי וירי טנקים את מקורות השיגורים שבוצעו קודם לעבר אביבים, מרגליות וערב אל עראמשה.

16:33: על רקע הפרסומים על מאמצים מצריים לקידום עסקת חטופים מול החמאס, גורמים מדיניים מסרבים להתייחס לתוכן אך מאשרים כי הערוץ קיים אם כי כרגע אין בו פריצת דרך בשלב זה. לידיעה המלאה.

16:09: מאז הבוקר חיזבאללה לקח אחריות על שלוש תקיפות שביצע לאורך גבול הצפון.

16:05: דיווח פלשתיני: משלחת הג'יהאד האסלאמי בהובלת המזכ"ל זיאד נחאלה הגיעה לקהיר כדי לדון במצב ברצועת עזה.

15:44: העזתיים מדווחים כי חיל האויר תוקף כעת בנוסרייאת ובשכונת א-רימל.

15:40: אזעקות הופעלו לפני זמן קצר ביישובים יד נתן ועוצם, הסמוכים לאשקלון. לא דווח על נזק או על נפגעים.

15:28: אזעקות הופעלו במרגליות שבאצבע הגליל. 

14:34: ירי נ"ט על אביבים בגבול הצפון. פגיעה ישירה בבית. חיזבאללה נטל אחריות לירי.

תיעוד הפגיעה הישיבה בבית באביבים, צילום: ללא קרדיט
הפגיעה הישירה בבית באביבים, צילום: ללא

14:11: דו"ח חדש של מערך הסייבר הלאומי מסכם את החודשים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל וקובע כי ישנה עלייה בעצימות מתקפות הסייבר כנגד ישראל. בתחילת המלחמה המתקפות היו פשוטות ולא מתוחכמות ועיקרן השחתות אתרים ובעיקר למטרות נראות, אך עם הזמן הן הפכו ממוקדות יותר ומכוונות לשיבוש ממשי. על פי הדו"ח, זוהו בתקופה זו כ-15 קבוצות תקיפה עיקריות, אשר חלקן משתפות מודיעין אחת עם השנייה. קבוצות אלו מזוהות כמשויכות לאיראן, חמאס וחיזבאללה. 

14:06: משרד הבריאות בעזה, שנשלט על ידי חמאס, טען כי ביממה האחרונה נהרגו לפחות 166 פלסטינים ו-384 נוספים נפצעו באורחים שונים. לפי נתוני המשרד, מתחילת המלחמה נהרגו 20,424 עזתים ונפצעו יותר מ-54 אלף נוספים.

תיעוד: כך נראית ג'בלייה בעקבות הפצצות חיל האוויר // רשתות חברתיות

13:57: הפלשתינים מדווחים כי אחמד אל-פג'ם, ששוחרר בעסקת שליט, חוסל לפני זמן קצר בתקיפה בחאן יונס.

13:39: המתיחות בים האדום: ארה"ב מדווחת כי "יורטו ארבעה מל"טים ששוגרו מתימן אל עבר לספינת הצי האמריקני"

13:33: על פי דיווחים פלשתיניים, צה"ל תוקף מוקדים בג'בלייה בצפון רצועת עזה ובאל-בורייג' שבמרכז הרצועה.

תקיפות צה"ל מצפון לעיר עזה // רשתות ערביות

13:27: יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, בהצהרה לרגל חג המולד הקרב: "ההפצצות הישראליות בעזה לא מבדילות בין מוסלמי לנוצרי, ותוקפנות הכיבוש פגעה גם בנוכחות הנוצרית ובכל בני עמנו ומקומותיהם הקדושים האסלאמיים והנוצריים בירושלים ובגדה".

13:25: כלי תקשורת ערביים לא רשמיים מדווחים על לפחות 20 הרוגים מתקיפות צה"ל בחאן יונס שבדרום הרצועה ביממה האחרונה - עוד דווח על לפחות 30 הרוגים מתקיפות צה"ל במרכז הרצועה.

בעזה מדווחים על לפחות 20 הרוגים בתקיפות צה"ל בדרום הרצועה // רשתות ערביות

13:12: גורם ביטחוני דוחה את הביקורת הנשמעת מפני קצינים ואנשי ציבור, כאילו לחץ אמריקני הוא שהוביל לירידה במספר ההפצצות של חיל האוויר באזורי הלחימה. לדבריו, הסיבות לריכוך התקיפות הן מבצעיות בלבד, ולא נובעות מלחץ של הנשיא בייידן או אחרים. לידיעה המלאה

13:00: אזעקות נוספות בצפון.

12:35: אזעקות הופעלו בגליל העליון.

הפצצות צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

12:20: לפי הדיווח שנמסר בערוץ אל-ערביה הסעודי, מצרים מנסה לקדם הפסקת אש שתמשך כשבועיים, במהלכם ישוחררו החטופים. עוד דווח כי קהיר מנסה לקדם את הקמתה של ממשלת מומחים בעזה.

11:55: דובר צה"ל התיר לפרסם שם נוסף של חלל: סמ״ר רואי אליאס, בן 21 מצופר, לוחם בגדוד ההנדסה 603, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

11:42: דובר צה"ל עדכן כי הצבא השלים "גל תקיפות נרחב" נגד חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה בלבנון.

פיצוצים ועשן לאורך הגבול: תיעוד הלחימה בצפון // רויטרס

11:30: לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי פועלים בעצימות בשלושה השבועות האחרונים בחאן יונס, מרחיבים את האחיזה המבצעית ומחסלים מחבלים בקרבות פנים אל פנים. במהלך התקפה נתקלו לוחמי הסיירת בחמישה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וירו לעבר הכוחות, הלוחמים הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב. לידיעה המלאה

קרבות פנים אל פנים; חטיבת גבעתי מעמיקה את התמרון בלב חאן יונס, צילום: דובר צה"ל

10:52: כלי תקשורת פלשתינים מפרסמים תיעודים של ההרס ברחבי הרצועה.

תיעודים של ההרס ברחבי הרצועה // רשתות ערביות

10:47: אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי העוטף: נחל עוז, בארי ועלומים.

10:25: צה"ל הודיע כי האזעקה שנשמעה בשלומי הופעלה עקב התרעת שווא.

מתקיפת צה"ל בדרום לבנון, צילום: רשתות חברתיות

10:20: אזעקה נשמעה ביישוב שלומי שבגליל המערבי.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון 24.12.2023 // רשתות חברתיות

09:00: במהלך היממה האחרונה חיל האוויר, כוחות האוגדות המתמרנות ולוחמי זרוע הים תקפו כ-200 מטרות בשטח רצועת עזה. מתחם אמצעי לחימה בבניין אזרחי בו אותרו עשרות פצצות מרגמה ומאות רימונים הותקפו. כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה. במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף כ-200 מטרות בשטח עזה. לידיעה המלאה

תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועה // דובר צה"ל

08:58: עקב הערכת מצב רחבה של הצבא, צפויים להיסגר הכבישים הבאים: צומת מעיינות הבניאס לכיוון מערב, צומת כפר סאלד לכיוון צפון, צומת הכניסה הדרומי לבית הלל, צומת אזור תעשיה צפוני בק"ש לכיוון מזרח, צומת מצודות לכיוון צפון, צומת מרגליות, צומת כ"ח לכיוון מערב, צומת רמות נפתלי, צומת מלכיה, חניון נחל דישון - בין ברעם ליראון, צומת סאסא לכיוון צפון מערב, צומת חירם לכיוון צפון.

תיעוד נוסף מההרס במערב רפיח, עזה // רשתות ערביות

08:53: ברשתות הערביות מתפרסם תיעוד ממחאה בתיאטרון לה סקאלה במילאנו. אדם הניף דגל אש"ף וזכה למחיאות כפיים פושרות. בתיעוד נראים אנשים יוצאים מהאולם.

הפגנות נגד מלחמת ישראל בעזה בתיאטרון לה סקאלה במילאנו // רשתות ערביות

07:34: צה"ל תקף הלילה בלבנון בעקבות מטרה חשודה שחדרה מהצפון והפעילה התרעות בישובים דוב"ב, סאסא ומתת. בנוסף, הבוקר ירי של שני טילי נ"ט להר דב. מספר שיגורים לשטחים פתוחים ברמות נפתלי ויסוד המעלה. צה"ל השיב בירי ארטילרי.

מקורות לבנוניים: הרוג ומספר פצועים בתקיפת צה"ל בעיתרון בדרום לבנון., צילום: רשתות ערביות

07:20: פיצוץ נשמע בהר דב שבגבול לבנון. נבדקת האפשרות לפיה הפיצוץ הוא כתוצאה מירי נ"ט שבוצע במרחב.

6:00: שמונה חיילי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה:  סמ״ר דוד בוגדנובסקי, סמ״ר אוראל בשן, סמ"ר גל הרשקו, סמ"ר איתמר שמן, רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי, רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה, רס״ל (מיל׳) אליסף שושן, רס״ל (מיל׳) אוהד אשור. שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים. לידיעה המלאה

כוחות צה"ל במחנה הפליטים נור-א-שאמס // רשתות ערביות

5:40: דיווחים פלשתיניים על שני הרוגים בתקיפת חיל האוויר על בית ברפיח.

תיעוד מעזה: פלשתינים מחלצים פצועים אחרי הפצצות חיל האוויר // רשתות ערביות

03:10: אזעקות בצפון: התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון.

01:20: פלשתינים מדווחים על כוחות צה"ל במחנה הפליטים נור-א-שאמס.

תיעוד פלשתיני: ההרס במחנה הפליטים נור א-שמס לאחר יציאת כוחות צה"ל רשתות ערביות // רשתות ערביות // רשתות ערביות

00:30: דיווח ערבי: לפחות שלושה הרוגים בתקיפת חיל האוויר על שכונה במערב ח'אן יונס.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, דנה בן שמעון, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר