הכירו את הקבלן והיזם הטורקי דורסון קלש שהשתלט על תחום הבנייה בישראל והוא לא מתכוון לעצור

כפי שלמדנו בשנים האחרונות, לא מעט דברים טובים מגיעים מתורכיה - ירקות ופירות, מעילי עור, פירות מיובשים, רחת לוקום, וגם, לא תאמינו - קבלני בנייה. ליתר דיוק, קבלן בנייה אחד ספציפי, דורסון קלש - שמאז עלייתו לישראל בשנות ה-90 הפך לאחד מהקבלנים הבולטים ביותר בתחום הפרויקטים הגדולים - גשרים, מנהרות, כבישים, שכונות מגורים וכד'. למעשה, כיום, כמעט קשה למצוא פרויקט סביבתי גדול בישראל שבו, בדרך זו או אחרת, אין לחברות הבניה של קלש נגיעה כלשהי

דורסון קלש במשרדו, צילום: דניס צ'רקוב ,
דורסון קלש במשרדו, צילום: דניס צ'רקוב

בשיתוף דורסון קלש

דורסון קלש (Dursun Keles – למתעקשים לבטא את השם נכון) הוא נצר לשושלת ארוכה של בנאים וקבלני בניה בעיר ארסינגאן (Erzincan) שבטורקיה. כשעלה לישראל בשנת 1995, החליט דורסון להתחיל להתברג בתחום הבנייה בישראל והקים חברת בניה משל עצמו, וזאת – על מנת לאפשר לעצמו להשתלב באופן הטוב ביותר בתחום הבניה שבו הוא מתמחה ובעיקר בעבודות שלד ובטון.

דורסון קלש – הצלחה כנגד כל הסיכויים

על אף, שבשל תנופת הבניה המפורסמת בשנות ה-80 וה-90 בישראל, הוקמו לא מעט חברות בניה, אך בודדות בהן הצליחו לשרוד את ההאטה המשמעותית שהביאו עימם העשורים הבאים. אולם, לא כך חברת הבניה הקבלנית של דורסון הנחוש והלהוט להצליח. חברת הבניה שלו עלתה ופרחה, וב-1997, אף זכתה ב”אחות” נוספת – חברת “הונור בע”מ”, חברה שהייתה פעילה ותפקדה עד לשנת 2011.

שנות ה-90 היטיבו עם דורסון אף באספקט האישי, שכן, אז, גם הכיר את אשתו ואם ילדיו, אולגה.

הפריחה הגדולה של שנות ה-2000

השנים חלפו, ובשנת 2011, סגר דורסון את “הונור בע”מ”, ותחתיה, הקים את חברת “עוגן יזמות בע”מ” הפעילה ועובדת במרץ עד היום. החברה חתומה על פרויקטים גדולים בטורקיה ובישראל, אשר הבולטים מביניהם הם פרויקט כביש 6, מנהרות גילון, כביש 16 ומחלף ישי. כל אחד מהפרויקטים הללו, לכשעצמו, עשוי להוות יהלום לא מבוטל בכתרה של כל חברת בניה קבלנית, ישראלית או בינלאומית.

צילום: אונור קלש

מפעולותיהם של חברת עוגן יזמות בע”מ ושל דורסון קלש

מחלף ישי – מחלף בצפון עמק יזרעאל, הממוקם בסמוך לישוב רמת ישי, ובו מצטלבים כביש 75 וכביש 77. עד לינואר 2019, מועד פתיחתו של המחלף, היתה במקום צומת מרומזרת, שסבלה מעומסי תנועה כבדים.

מנהרות גילון (מנהרות הכרם) – צמד מנהרות שאורך כל אחת משתיהן עומד על כ-4.8 ק”מ. זוג המנהרות נחפרו מתחת להר גילון בגליל המערבי ומשמשות למעבר מסילת רכבת שבין עכו וכרמיאל.

כביש 6 – פרויקט כביש 6, כידוע, הוא אחד מהפרויקטים המורכבים ומהמאתגרים שבו עשוי קבלן ישראלי לקחת חלק. חברת עוגן יזמות בע”מ טיפלה במקטעי כביש שונים, ובדומה לשאר הפרויקטים בהם הייתה מעורבת, עשתה זאת במקצועיות, בדיוק ובקפדנות המאפיינת כל אחת מפעילויותיה רבות.

וגולת הכותרת – כביש 16 – הכביש שמציע כניסה חלופית לירושלים להקלה על העומס בכניסה המערבית הקיימת והפקוקה כיום. הכביש עתיד להציע כניסה נוספת ממערב לדרום העיר, תוך שהוא מתחבר לכביש 1 דרך המחלף החדש – מחלף מוצא. הכביש ימשיך מזרחה, כשהוא חוצה את נחל שורק במערך גישור, ומשם – דרך מנהרה הממוקמת מתחת להר ירושלים. וכל זאת – תוך הקפדה על מציאת חלופות יצירתיות שמטרתן מזעור הפגיעה בסביבה ובנוף – אתרי העתיקות ואתרי החפירות הארכיאולוגיות הרבים שבאזור.

עבודות המנהרה בכביש 16 צילום: דניס צ’רקוב
מבט מלמעלה: הכניסה למנהרות בכביש 16, צילום: דניס צ’רקוב

כיום, במקביל לעוגן יזמות בע”מ הפעילה, יוזמת ובונה בישראל ובעולם, מעורב דורסון קלש גם בפעילותה של חברת בניה טורקית גדולה, ששמה Keles Insaat Yapi Grubu, שאף היא, בדומה לחברת עוגן יזמות, מעורבת בפרויקטים מקומיים ובינלאומיים גדולים.

בשיתוף דורסון קלש

כדאי להכיר