חיילות צוות גאון, שמורכב מלוחמות רוכב שמיים. צילום: ללא

קרבי זה הכי, אחותי: מסלול הלוחמה שישלב נערות דתיות בצה"ל

ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, הרב אוהד טהרלב בכנס הבת הדתיה בבסיס תל השומר: "קרובים לשיעור של 50% גיוס" • "גם לנשים יש חובה מוסרית לקחת חלק ולהיות תחת האלונקה" • כחלק ממגמת העלייה במספר הבנות הדתיות המבקשות להשתלב בשירות קרבי, יחל צה"ל מסלול לוחמה מגדרי ראשון מסוגו לבנות דתיות ביחידת איסוף קרבי

[object Object]

בצל הלחימה הנמשכת, צה"ל קיים היום (שני) בבסיס תל השומר את כנס ההסברה השנתי לבת הדתיה בצה"ל, בו השתתפו מספר שיא של כ-3000 מבנות מהמגזר הדתי-לאומי. במסגרת הכנס, אשר מטרתו להנגיש לבנות דתיות את המידע הרלוונטי לאפשרויות השירות בצה"ל תוך חשיפתן להליכי השיבוץ והגיוס ולמגוון הרחב של  התפקידים הקיימים, פגשו המשתתפות את נציגי היחידות השונות בחיילות הים, האוויר והיבשה, וכן נציגי המדרשות והמכינות, וקיבלו הסברים אודות אפשרויות השירות לחיילות דתיות.

הכנס מתקיים על רקע מגמה הולכת וגוברת, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, במספר הבנות הדתיות המבקשות להשתלב בשירות קרבי. כאשר על פי הנתונים, השנה צפויות 350 בוגרות החמ"ד להתגייס ליחידות קרביות.

חיילות דתיות (אילוסטרציה), צילום: עמי שומן

הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת "אור תורה סטון" ואחד הנואמים בכנס, מציין כי כחלק ממגמה זו, יחל צה"ל בחודש נובמבר מסלול לוחמה מגדרי ראשון מסוגו לבנות דתיות ביחידת איסוף קרבי, אותו ילווה הרב טהרלב כיועץ הלכתי ורוחני. "המטרה היא לתת מענה רוחני והלכתי לחיילות המבקשות לקחת חלק מלא במאמץ המלחמתי" ציין הרב טהרלב הוסיף "עלינו כרבנים ומחנכים להיות שותפים בהובלת וליווי התהליך, להיות קשובים לתלמידותינו ולמציאות בעיניים פקוחות לרווחה ולהאמין בהן וביכולותיהן".

במסגרת דברים שנשא בפני משתתפות הכנס, ציין הרב טהרלב, כי "אחרי המלחמה עם סיסרא, דבורה הנביאה, שהייתה גם מצביאה, קיללה את אלה שלא באו לעזור בנטל ובירכה את אלו שבאו לעזרת ה' כגיבורים. אין לי ספק, שאם היא הייתה היום, היא הייתה מברכת גם את הנשים הגיבורות, שקמו וקפצו לקרב, ועזרו כגיבורות".

הרב טהרלב נואם בכנס, צילום: מדרשת או"ת לינדנבאום



עוד הוסיף: "היום, אחרי תקופה של הרבה שנים שהבנות הדתיות משרתות בצבא, עוד מעט אנחנו מגיעים לחמישים אחוז מתלמידות החמ"ד שמתגייסות. אנו נמצאים בימים שהמשמעות של השירות הצבאי היא לא רק כחובה דתית, כפי שנאמר שבזמן מלחמת מצווה כולם יוצאים אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה, אלא גם חובה מוסרית לקחת חלק ולהיות תחת האלונקה. חובה לקחת חלק בשליחות העצומה, ברוח האיתנה של עם ישראל שיוצא ונלחם בחירוף נפש גברים כנשים, נשים כגברים. לא לחינם חז"ל אמרו שספרא וסיפא כרוכים זה בזה, הספר והחרב. הלב הישראלי יש לו שני חדרים – חדר אחד הוא בית המדרש, וחדר אחד צה"ל - שתי ישויות שהן מעבר לכל ויכוח. אשרינו שזכינו להיות בדור במדינת ישראל שהלב הזה פועם בעוצמה גדולה. החדר של ארון הספרים היהודי במדרשות, מכינות וישיבות, החלק של צה"ל בשירות צבאי משמעותי".

בסיום דבריו, הזכיר הרב טהרלב את רב סרן שילה הראבן, מ"פ בגדוד 13 בחטיבת גולני, שנפל בקרב גיבורים בנחל עוז בשבת השחורה, שהיה על לוח ליבו המשפט "אני לדודי ודודי לי".  "פסוק זה אינו רק ביחס לקב"ה, אלא בעיקר ביחס בן אחד לשני, בזכות לקחת חלק ולהיות שייך בשליחות הגדולה" הוא סיכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו