קייט מידלטון. ארכיון. צילום: רויטרס

הארמון בביקורת חריפה על קייט מידלטון: "זה מניפולטיבי, לא מלכותי בעליל ומתאים למייגן"

הסרטון בו מידלטון הודיעה שסיימה עם הטיפולים הכימותרפיים זכה לעשרות מיליוני צפיות ותגובות אוהבות, אבל בבית המלוכה לא ממש התרשמו מהחיבוקים וההתלטפות הפומבית • "כל החיבוקים והנשיקות האלו – הם לא בני נוער מתרפקים"

[object Object]

לפני כשבוע הנסיכה הבריטית קייט מידלטון ריגשה מיליונים ברחבי העולם, כששיתפה בחשבון הרשמי שלה ושל ויליאם סרטון בו עדכנה כי סיימה את טיפולי הכימותרפיה שלה והיא על מסלול ההחלמה שעודנו ארוך ולא פשוט, אך מגיע עם אופטימיות והרבה אהבה.

הסרטון שנראה כמו קדימון לריבוט של "בית קטן בערבה", תיעד את קייט, ויליאם ושלושת ילדיהם, הנסיכים ג'ורג' ולואי והנסיכה שארלוט באסופת רגעים משפחתיים אינטימיים שכללו הפגנת חיבה מובהקת כולל החזקת ידיים, חיבוקים והתלטפות אוהבות, מיצג שאינו אופייני לבית המלוכה הנוקשה וחמור הסבר לרוב.

למרות שהסרטון זכה לעשרות מיליוני צפיות ומאות אלפי תגובות מחבקות ואוהבות שהביעו אושר גדול ממצבה המשתפר של קייט (42), היו גם מי שפחות תמכו באווירה הקלילה והמשוחררת של הסרטון, כשעיקר הביקורת הגיע דווקא מאלה הקרובים להם ביותר – משפחת המלוכה.

הפגנת חיבה זה לא דבר מלכותי. קייט מידלטון והבת,

לדברי מקורות בארמון, מי שהסרטון לא נשא חן בעיניו במיוחד היה המלך צ'ארלס שראה בו חריגה מהדימוי המלכותי השמור והשמרן יותר. מקורב למלוכה מסר לאתר הדיילי מייל הבריטי כי למרות שהמלך והמלכה קמילה מאושרים מהשיפור במצבה של קייט ומאחלים לה בריאות, הקטעים שבהם ויליאם וקייט מתחבקים ומתנשקים נתפסו בעיניהם כרומנטיים מדי ואף מניפולטיביים והשוו אותם לאסטרטגיות התקשורת של הנסיך הארי ומייגן מרקל.

"כל החיבוקים והנשיקות האלו – הם לא בני נוער מתרפקים", המשיכו ואמרו מקורות נוספים. "זה הרגיש מניפולטיבי. זה בדיוק מה שמייגן הייתה עושה.

צ'ארלס וקמילה לא היו מתועדים מתנשקים, צילום: מתוך הסרטון

כל הזמן, המאמץ וההוצאה שהושקעו ביצירת הסרטון הזה יכלו להיות מנוצלים טוב יותר במקום אחר. למה לא לבקר נשים אחרות שמטופלות בסרטן? זה מה שדיאנה הייתה עושה".

ביקורת נוספת נמתחה גם על שילוב הוריה של קייט, קרול ומייקל מידלטון, בסרטון, כשלפי הדיווחים הנוכחות שלהם הוסיפה לתחושה כי הסרטון היה בעצם הצהרה משפחתית מאשר "הודעה מלכותית".

"זה לא  צירוף מקרים שהמידלטונים מופיעים בסרטון ולא המלך והמלכה", אמר מקור מארמון המלוכה לאתר כשהוא מדגיש את המתח המתמשך בין המסורת לאטרטגיית התקשורת המודרנית בארמון. "אנחנו יכולים להבטיח לכם שצ'ארלס וקמילה לא היו מתועדים מתנשקים על החוף כמו ויליאם וקייט. זה בלתי מלכותי בעליל".

מעבר לכך, הפרשן המלכותי ריצ'רד עדן הביע דאגה שמאמץ זה ליצור סרטון בסגנון הוליוודי עשוי לפגוע במעמדם המלכותי של ויליאם וקייט ולהפוך אותם לסלבריטאים יותר מאשר למלכותיים. עדן הביע חששות משינוי התדמית של משפחת המלוכה, וציין שהסרטון של הזוג מזכיר אסטרטגיות תקשורת ברשתות חברתיות שנועדו לשלוט בנרטיבים ציבוריים בדומה למה שנראה בחוגי סלבריטאים אחרים.

צריכים לשמור על שליטה. קייט מידלטון והנסיך ויליאם, צילום: Getty Images

מצד שני, תומכי הסרטון טוענים כי הוא מציג פגיעות תוך שמירה על שליטה, וממחיש משפחת מלוכה מודרנית שמתאימה את עצמה לציפיות התקשורת המודרנית. "זה היה מלבב ואני חושבת שיש קמפיין נגד קייט", אמרה הביוגרפית לענייני בית המלוכה אנג'לה לוין בראיון לאתר החדשות GB NEWS. "אני לא מבינה למה, אבל אני חושבת שזה מזעזע כי היא הייתה מלאת חן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...