הקשר עם אימא דיאנה וסטוצים עם כוכבות: הנסיך הארי חוגג 40

משבר אמצע החיים או לא, הנסיך הבריטי שעזב את בית המלוכה מציין 40 שנה • הארי הוא הוכחה חיה לכך שגם כשאתה נסיך יש לך לא מעט תסביכים וחשבונות לסגור

הנסיך הארי כבר לא ילד. צילום: JUSTIN TALLIS / AFP

הנסיך הארי חוגג היום (ראשון) 40 ויחד עם מספר השנים המכובד מגיע גם אותו משבר גיל הארבעים המפורסם רק שבמקרה שלו המשבר היה כאן הרבה קודם. מהילד שהוריד את הכתר לטובת קסדת טייס קרב באפגניסטן ועד לגבר שהחליף את המסיבות והצהובונים בממלכה הבריטית בחיי משפחה בקליפורניה – הארי הוא הוכחה חיה לכך שגם כשאתה כשאתה נסיך יש לך לא מעט תסביכים וחשבונות לסגור.

הנסיך חוגג 40, צילום: AFP

אז בזמן שאחרים עושים חשבון נפש, הארי עושה חשבון עם העולם והוא רחוק מלהתנצל.

שמו האמיתי אינו הארי

הוא מוכר לעולם כהארי, אבל תופתעו אולי לגלות שזה כלל לא שמו הרשמי. השם שניתן לו בלידתו הוא הנרי צ'ארלס אלברט דיוויד ווינדזור. הארי הוא שם חיבה פופולארי לשם הנרי.

נולד בשם הנרי, צילום: AP

סופר כבשים ולא כדי להירדם

בין סיום לימודיו באיטון קולג' היוקרתי לגיוס שלו לצבא הבריטי, כשהוא כבר עשה לעצמו שם בממלכה ולא כזה חיובי כמי שהתנסה עם סמים ובילה במסיבות, אביו המלך צ'ארלס (שאז היה עוד הנסיך צ'ארלס) החליט לשלוח אותו לחווה בקווינסלנד באוסטרליה לרעות כבשים ובקר ולטפל בסוסים בניסיון להחזירו לתלם.

אם לא טייס אז מדריך סקי

במהלך אותה שנה בין לימודיו לגיוסו לצבא, הארי בילה זמן גם בלֶסוּטוּ, מדינה קטנה בדרום אפריקה. הוא עזר לבנות בית ספר ועבד בבית יתומים, מה שהצית כך לפי יודעי דבר את אהבתו ומחויבותו ארוכת השנים לעבודה צדקה. בשלב מסוים הוא שקל ברצינות להפוך למדריך סקי במהלך השנה החופשית שלו.

קרבי על מלא

הארי היה הנסיך הבריטי הראשון ששירת באזור מלחמה מאז 1982. בשנת 2007 הוא שירת באפגניסטן עם הצבא הבריטי, טס במסוקי אפאצ'י ולקח חלק בלחימה עליה גם כתב בביוגרפיה השערורייתית שלו Spare. הוא היה הנסיך הבריטי הראשון ששירת באזור מלחמה מאז שדודו, הנסיך אנדרו, השתתף במלחמת פוקלנד.

הנסיך הארי. הראשון שהיה באיזור מלחמה,

פחד הבמה

עם כמות הראיונות שלו כיום והתקווה הלא חרישית של משפחת המלוכה שישים זמם על פיו ויפסיק להפיק מפיו פנינים מאוד לא מלכותית, הארי הודה לא פעם בעבר כי הוא סובל מחרדות ושדיבור מול קהל היה אחד מחולשותיו. כשהחל להוביל מטרות הקשורות לבריאות הנפש הוא חש יותר בנוח לדון בבעיותיו האישיות ומאז כך נראה הוא לא מפסיק.

הסטוצים עם כוכבות הריאליטי

הרבה לפני שפגש לפני שפגש את מייגן מרקל, להארי היה סטוץ קצר עם מולי קינג, חברה בלהקת הפופ הבריטית The Saturdays, שהתפרסמה בתוכנית "אקס פקטור בריטניה". לפי הדיווחים הרומן הקצרצר שלהם הסתיים כי הארי לא היה מסוגל להתמודד עם הפתיחות שלה לתקשורת. קת'רין אומאני, שהשתתפה בתוכנית הריאליטי "עקרות בית אמיתיות של וושינגטון", התראיינה לסאן הבריטי וחשפה רומן שלדבריה ניהלה עם הארי כשהוא היה בן 21 ובזוגיות עם צ'לסי דייווי והיא בת 34 ואם לשניים.

חובב נשים, צילום: AP Photo/Matt Dunham, File

השרשרת עם המשמעות הסודית

השרשרת שהארי נצפה עונד פעמים רבות בעבר, הייתה מתנה מצ'לסי דייווי , האקסית המיתולוגית עמה היה בזוגיות און אנד אוף במשך שש שנים. יש האומרים שהיא מסמלת את חיבורו לאפריקה, יבשת ששניהם מחוברים אליה מאוד. יש הטוענים גם שהשרשרת שהארי מדבר עליה בספרו שנקרעה בזמן המריבה האלימה שלו עם ויליאם הייתה השרשרת הזו, ואחרים מוסיפים שגם כיום לעיתים ניתן לראות את השרשרת העשויה מעור מבצבצת מתחת לחולצה של הארי כשלתליון המקורי הוא הוסיף גם את האות A, מחווה לבנו הבכור ארצ'י.

הקינג האמיתי

בשנת 2020, לאחר שהארי ומייגן הכריזו כי מאסו בבית המלוכה הבריטי והם אורזים את הפקלאות ועוברים לארצות הברית, הארי קיבל הצעת עבודה מעניינת מברגר קינג. הסניף הארגנטינאי של ענקית המזון המהיר ניצלה את המומנטום שהיה סביב הפרסום, וצייץ להארי כי הם מציעים משרות חלקיות ברשת במידה והוא מעוניין.

עברו לאמריקה, צילום: רויטרס

הקשר מהעולם הבא עם דיאנה

שנים לאחר מותה של אמו הנסיכה דיאנה כשהוא היה בן 12 בלבד, הארי סיפר כי סירב להאמין שהיא מתה והיה משוכנע שהיא חיה במסתור. בנוסף, לפי הדיווחים הארי נפגש עם מתקשרת שסיפרה לו כי דיאנה צופה ושומרת עליו ועל ויליאם ומבקשת שיחיה את החיים שהיא לא הספיקה או יכלה לחיות. עוד דווח בעבר כי מתקשרת שהייתה קרובה מאוד לדיאנה בחייה סיפרה כי דיאנה שלחה לה מסר כי היא מרוצה מאוד מקייט מידלטון אך לא משוכנעת שהבחירה במייגן היא הטובה ביותר עבור הארי.

סרב להאמין שהיא מתה / AP

הזמר ללא המסכה

בימיו באיטון קולג' היוקרתי והשמרני, הארי נודע כזמר קריוקי נלהב ולקח חלק בתחרויות קריוקי עם חבריו. לפי יודעי דבר השיר האהוב עליו היה "Your Song" של אלטון ג'ון, מחווה לאמו המנוחה הנסיכה דיאנה.

חובב מסיבות, צילום: AP

כינוי החיבה שמייגן נתנה לו, הפחד מטיסות ותרגולי היוגה

מייגן חשפה כי כשהיא והארי לבד היא מכנה אותו לעיתים "H" (האות הראשונה בשמו). למרות שהוא טייס מסוקים קרבי שלקח חלק בקרבות באפגניסטן, הארי הודה שמטיסות מסחריות הוא דווקא מפחד.  אחרי שהכיר את מייגן, הארי התחיל לתרגל יוגה ומייחס לה את השיפור בבריאות הנפש שלו ובכושר הכללי. לפי הדיווחים בני הזוג פותחים את הבקרים שלהם ביוגה או מדיטציה. הארי הודה בעבר שהוא שונא לענוב עניבות ומעדיף סגנון לבוש יומיומי יותר. בשנת 2017 הוא אפילו שכח את העניבה לאירוע מלכותי רשמי ונאלץ ללוות אחת מויליאם ברגע האחרון.

קירח מפה ומשם

לרוע מזלו של הארי, הגברים במשפחתו, כולל אחיו הבכור ויליאם ואביו צ'ארלס סובלים מהתקרחות. למרות שנים בהן היה נראה כי הצליח לחמוק מ"הירושה המשפחתית", בסופו של דבר גם בשיערו האדמוני של הארי החל להיווצר מפרצים. אלה תועדו לא פעם בתמונות, וכשפתאום היה נראה שקו השיער שלו התמלא שוב, השמועות על השתלת שיער החלו לצוץ (שמועות שעד היום לא הוכחשו או אושרו).

המורה שפוטרה בגללו

בתקופת לימודיו באיטון קולג', הארי היה רחוק מלהיות תלמיד מצטיין. למעשה, לפי יודעי דבר, הוא בקושי התקבל לאיטון קולג' היוקרתי, וגם כשכבר היה סטודנט מן המניין לא הבריק בלימודיו בלשון המעטה. מורה לאומנות שעבדה בקולג' טענה כי פוטרה לאחר כינוס ועדה מטעם הקולג' שמונתה לבדוק האם היא קיבלה הוראה מהמנהל לכתוב עבודות עבור הארי והעידה שאכן קיבלה "הוראה מלמעלה" לשכתב עבודת הגשה שלו באומנות. המורה טענה שפוטרה בעקבות הסקנדל שנוצר וקיבלה פיצויים. הארי טען בספר שלו שהוא נוקה מאשמה והטענות של אותה המורה חטאו לאמת.

הנסיך הארי לא הצטיין במיוחד בלימודים, צילום: AP

הקריירה שוויתר עליה

במהלך שנות העשרה שלו, הארי היה שחקן רוגבי מבטיח ושקל ברצינות להפוך למקצועי. עם זאת, החובות המלכותיות והצבאיות (שאז, שנים לפני שפגש את מייגן וויתר כמעט על כל מורשתו המלכותית כשעבר לארה"ב) מנעו ממנו לרדוף אחרי הקריירה הספורטיבית הזו במשרה מלאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר