עם הקיץ שהגיע אלינו בכל כוחו השבוע, מגיעים גם פריטי החובה: קרם הגנה, כובעים וכמובן – משקפי שמש. הדבר הראשון שצריך לוודא כשקונים משקפיים חדשים הוא שהם מסננים קרינת UV, אבל אחרי שבדקנו שאכן המשקפיים מצוידים במסנן קרינה, התפנינו לבדוק את הטרנדים החדשים והמעניינים של העונה בעולם משקפי השמש.
כמו בכל שנה גם עכשיו נראה את הצבע המרכזי ששולט בגווני משקפי השמש – והפעם מדובר בסגול, שהתחיל לצבור תהילה כבר בשנה שעברה. מלבדו, נראה העונה הרבה צבעים אביביים כמו ורוד וצהוב עדינים. טרנדים נוספים שממשיכים איתנו משנה שעברה הם משקפי המסכה והעדשות הצבעוניות.
חידוש בנושא העדשות שנראה השנה מצאנו בריי-באן, שיצאו בקמפיין לקולציית ריוורס עם לני קרביץ למשקפיים עם עדשות קעורות. "לעדשה הקעורה יש יתרונות גם ברמת ההגנה על העיניים", מפרטת אלינור בור בן־צבי, סמנכ"לית שיווק לוקסאוטיקה ישראל, "היא יושבת על עצמות הלחיים ויוצרת מראה מאוד מחמיא, שגם נותן חוויית ראייה אופטימלית. יש שכבה מיוחדת שמונעת את סנוור השמש ומפחיתה 70 אחוז מההשתקפות. זו עדשה שלא קיימת באף מותג אחר, והשלב הבא הוא להפוך אותה לאופטית".
חידוש נוסף מריי-באן הוא המסגרות מחליפות הצבע: "אפשר להתחיל את היום עם מסגרת בצבע תכלת, ולסיים אותו עם מסגרת מנומרת ולקבל מראה אחר לגמרי", מספרת בן-צבי, "זהו פטנט טכנולוגיי שריי-באן פיתחו בטכנולוגיית אצטט מוגנת בפטנט. כשנחשפים לאור UV הפיגמנטים מופעלים והמסגרת משנה צבע, וכשחוזרים לאזור חשוך יותר היא חוזרת לצבע הקודם".
אילו חידושים נוספים נראה השנה?
"בפראדה אפשר למצוא עדשה ללא מסגרת שנראית כאילו היא מרחפת על הפנים, היא קיימת גם בצורה עגולה וגם במלבנית. נוכל לראות השנה גם את טרנד הבלון, נפוח ו'פאפי', שבא לתת הגנה רחבה על הפנים והעיניים וגם לתת מראה יותר עתידני וסוריאליסטי".
"התייקרות של אחוז אחד"
אם אתם מאלה שאוהבים שרואים את שם המותג בגדול על מוטות המשקפיים – כדאי שתדעו שהשנה המגמה הזאת מתרככת, וסימני הלוגו הופכים לעדינים יותר. בן-צבי מסבירה: "אפילו במותגים שמוכרים ככאלה שמדגישים את הלוגו – משתמשים פחות בלוגו המלא ויותר בסימון שלו כאלמנט במסגרת, למשל המדוזות בצד במשקפיים של ורסאצ'ה ולבבות על המוט במשקפיים של טיפאני. זה מתחבר לטרנד שבו כל אחד רוצה להביע את האינדיבדואליות שלו בצורה נקייה ופחות לצעוק 'אני לובש מותג כזה או אחר'".
נדמה שאין מוצר שלא עלה לו המחיר השנה. מה בנוגע למשקפי שמש?
"לא הייתה עלייה משמעותית. באופן כללי יש התייקרות אבל עדיין לא ראינו אותה במשקפי שמש. מדובר בסביבות אחוז אחד. חלק מהמותגים הולכים למקום אקסלוסיבי יותר, למשל פראדה פחות בעניין המחיר ויותר רוצה להיות בוטיקי, שואפת להיות כמו שאנל, לדוגמה, שלא נמכרים בכל מקום – אבל זה משהו שיקרה בעתיד שבו אולי הם יהיו פחות נגישים, ולא כרגע. בעבר כל מותגי היוקרה היו מוציאים דגם אחד אקסלוסיבי, ועכשיו יש לכולם כמה דגמים ברמות מחיר אחרות, מהדורות מיוחדות של הדגם שכולן בציפוי זהב או קריסטלים, רובם מנסים לכוון בתוך העולמות שלהם לרמת מחיר יותר גבוהה".
יותר נועז – יותר 2024
באופטיקה הלפרין מדווחים שהשנה נוכל לראות מסגרות פלסטיק צ'אנקיות שקופות, חצי שקופות או בצבעים מיוחדים – כאלה שאי אפשר לפספס בזכות העובי שלהן. בנוסף, לדבריהם משקפי ה"קליפ און" ייכנסו השנה כמגמה חזקה, שאותה אפשר לראות גם בתערוכות המשקפיים ברחבי העולם. מדובר בעדשות שמש שאפשר "להלביש" על משקפי הראייה בצורה חלקה, בלי חיבורים מיוחדים אלא באמצעות מגנט.
גם ברשת ERROCA BY SUPER-PHARM מספרים שהמסגרות השקופות הופכות למגמה מתפתחת שאי אפשר להתעלם ממנה. לדבריהם, מדובר במסגרות אצטט המתהדרות בעיצובים עבים וגדולים. האצטט ידוע בעמידותו ובאפשרויות הצבעים התוססים שלו, והוא החומר המועדף ליצירת מסגרות משקפיים בעלות אמירה נועזת. בנוסף, השנה נראה מסגרות גאומטריות וצורות מיוחדות ולא שגרתיות, המציעות טוויסט עכשווי לעיצובי משקפי השמש הקלאסיים: מצורות צב ומשושים ועד מתומנים, ככל שהמסגרת יותר נועזת ומהווה אמירה – כך היא משתלבת יותר בטרנדים הצפויים לשנת 2024.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו