חשש מהרעלה בעשר מדינות בארה"ב כתוצאה מאכילת מקדונלד'ס: אדם אחד מת

ה-CDC חוקר מקרה התפרצות של זיהום חיידק ב-10 מדינות שונות • לפי פרסום ב״וושינגטון פוסט״, 49 אנשים שאכלו המבורגר בשם ״Quarter Pounder״ הנמכר על ידי רשת המזון המהיר הבינלאומית, דיווחו על תחלואה -כולל אדם אחד שמצא את מותו • מה רמת הסיכון וכיצד להימנע ממקרה דומה? כל הפרטים

מקדונלדס. תיקח חסות על ליגה גדולה. צילום: רויטרס

בהלה ברשת הפאסט-פוד העולמית מקדונלד'ס: ה-CDC חוקר מקרה התפרצות של זיהום חיידק ב-10 מדינות שונות, אשר לפי פרסום הלילה (בין שלישי לרביעי) ב״וושינגטון פוסט״ הביאה לתחלואה בקרב 49 אנשים - כולל אדם אחד שמצא את מותו.

עשרים ילדים מתו מהרעלת מזון בהודו (ארכיון)

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בודק כעת את פרטי המקרה, כשבינתיים מרבית האנשים שחלו דיווחו כי אכלו המבורגר בשם ״Quarter Pounder״ הנמכר על ידי רשת המזון המהיר הבינלאומית, ומכיל קציצת בשר במשקל 113.4 גרם (רבע פאונד).

לפי הדיווח ב״וושינגטון פוסט״, מידע ראשוני שנבדק על ידי ה-FDA מראה כי בצל קצוץ הוא מקור סביר לזיהום. "ה-FDA פועל במהירות כדי לאשר כי הבצלים הללו הם המקור להתפרצות, ולקבוע האם הם הוגשו או נמכרו גם בבתי עסק אחרים", כך נכתב.

ד"ר בלה עזריה, מומחית לרפואת משפחה ב״אסותא מרכזים רפואיים״, מסבירה כי בארצות הברית דווח לאחרונה על התפרצות של זיהום בחיידק E Coli שהינו אלים מהרגיל. ״חשוב להבין שרוב חיידקי ה-E. coli אינם מזיקים, ואף מהווים חלק ממערכת מעיים בריאה״, היא מבהירה.

סניף מקדונלד'ס (אילוסטרציה), צילום: יוסי זליגר

״אבל חלק מה-E. coli יכולים לגרום לאנשים לחלות בשלשולים, דלקות בדרכי השתן, דלקת ריאות, אלח דם ומחלות אחרות. אנשים שנדבקו ב-E. coli המייצר רעלן ייחודי, יכולים לחוות התכווצויות קיבה חמורות, שלשולים (לעתים קרובות מדממים) והקאות. התסמינים מתחילים בדרך כלל שלושה עד ארבעה ימים לאחר בליעת החיידק, ורוב האנשים מתאוששים ללא טיפול לאחר חמישה עד שבעה ימים״.

מה רמת הסיכון?

ד״ר עזריה מסבירה כי בממוצע כ-5 עד 10 אחוזים מהאנשים שמאובחנים עם זיהום מסוג E. coli, מפתחים סיבוכים חמורים יותר כמו תסמונת אורמית המוליטית או HUS. ״תסמונת זו מתפתחת כשבעה ימים לאחר הופעת התסמינים לראשונה, דווקא כאשר השלשול משתפר. רמזים לכך שמישהו מפתח HUS כוללים ירידה בתדירות מתן שתן, תחושת עייפות רבה ואיבוד צבע ורוד בלחיים ובתוך העפעפיים התחתונים.

אנשים עם HUS צריכים להתאשפז מכיוון שהכליות שלהם עלולות להפסיק לעבוד והם עלולים לפתח בעיות חמורות אחרות. רוב האנשים עם HUS מחלימים תוך מספר שבועות, אך חלקם יכולים לסבול מנזק קבוע או מוות״.

הרעלת מזון. אילוסטרציה, צילום: .

איך להימנע ממקרה דומה?

אלו התסמינים החמורים של E. coli שצריך לשים לב אליהם, ולפנות לרופא, לפי ד״ר עזריה: שלשול במשך יותר משלושה ימים, שלשול דמי, חום גבוה מ-38, הקאות מרובות וחוסר יכולת לשתות בלי להקיא, סימני התייבשות, כגון מיעוט משמעותי במתן שתן, כאבי ראש ויובש בפה ובגרון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר