הנגיף אינו מכיר בגבולות: התפרצות פוליו בעזה מסכנת גם את ילדי ישראל

האיגוד הישראלי לרפואת ילדים מזהיר מפני התפשטות הנגיף לאזור כולו ומציע סיוע • זאת לאחר גילוי מקרה ראשון של פוליו אצל תינוק בעזה • קריאה דחופה לארגונים בינלאומיים להתערב ולחסן את האוכלוסייה, תוך הדגשת הצורך בתנאים בטוחים לצוותי הרפואה

חיסוני פוליו, ארכיון (למצולמים אין קשר לידיעה). צילום: דודי ועקנין

האיגוד הישראלי לרפואת ילדים והחברות הישראליות לרפואת ילדים הביעו היום (ראשון) דאגה עמוקה בעקבות דיווחים על התפרצות פוליו ברצועת עזה. בהודעה שפרסמו, הדגישו הרופאים כי "נגיף הפוליו אינו יודע גבולות, אינו מפלה חולים על בסיס לאומיות או דת, והתפרצותו מהווה איום משמעותי על בריאותם של כלל ילדי האזור".

חיסון נגד פוליו, צילום: דודו גרינשפן

האיגוד קרא לארגוני רפואה בינלאומיים לסייע בקידום חיסון ילדים ואוכלוסייה לא מחוסנת נגד המחלה, והתחייב לסייע במשימה זו בכל צורה שתידרש. "ללא גישה לחיסונים, ההתפרצות הנוכחית עלולה להתפשט ולסכן ילדים בכל רחבי האזור", נכתב בהודעה.

הרופאים הדגישו את החשיבות של יצירת תנאים בטוחים לצוותי החיסון כדי לאפשר את ביצוע משימתם. "תנאי בטיחות שכאלו הינם חיוניים על מנת לאפשר לעובדי שירותי הבריאות לבצע את משימתם, ולמנוע הידרדרות נוספת במצב בריאות הציבור ברצועת עזה", ציינו.

התגובה הישראלית באה בעקבות דיווח של משרד הבריאות הפלסטיני אודות איתור של מקרה פוליו ראשון ברצועה. על פי הדיווח, מקרה ההדבקה המאומת הראשון אותר בעיר דיר אל-בלח אצל תינוק בן 10 חודשים.

הרס ברצועת עזה. תיעודים מחאן יונס., צילום: אי.אף.פי

פרופסור חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים, פרסם אזהרה בעקבות הדיווח. מומחים מדגישים כי התפרצות פוליו מהווה סכנה משמעותית לבריאות הציבור, וכי פעולה מהירה ומתואמת חיונית למניעת התפשטות המחל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר