כתב אישום נגד המחבל שקיבל טיפול הומניטרי והעביר מידע לחמאס

על פי הפרטים, אחמד אבו אלנור ניצל את כניסתו ארצה לטובת שהייה בלתי חוקית, תוך ניסיונות לעסוק בפעילויות טרור

חמאס // צילום: אי. פי. איי

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד אחמד אבו אלנור (27), המחבל מעזה נכנס לישראל בינואר 2020 לצורך טיפול רפואי ונשאר בישראל ללא אישור והמשיך לעסוק בטרור עד שנתפס.

כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בהובלת עורך הדין, עמית גינת. אבו אלנור מואשם בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור ושהות בלתי חוקית.

על פי כתב האישום, אבו אלנור הצטרף לזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ולקח חלק בפעילות הארגון. כמו כן, עבר אימונים צבאיים והשתתף יחד עם פעילים נוספים בשמירות חמושות – "ריבאט". במהלך מבצע צוק איתן גם פיקד הנאשם בג'באליה, על פעילות "ריבאט" של פעילי הקסאם. תפקיד החוליה היה בין היתר לאתר משתפי פעולה עם ישראל.

נוסף על כך, קיבל אבו אלנור הדרכות להשתמש בשיטות פעולה או באמצעים לביצוע עבירות טרור - כיצד יש לנהוג במידה ופורצת מלחמה עם ישראל, היכן נקודות המסתור וכיצד לתשאל אנשים ברחובות בכדי לחשוף זהותם.

כאמור, בינואר 2020, נכנס הנאשם לישראל לאחר שקיבל היתר כניסה ושהייה ליום אחד לצרכים רפואיים. אך על אף שתוקפו של אישור השהייה פג, הנאשם נשאר בישראל בלי היתר במשך כשנתיים נוספות. עד שלבסוף נעצר, בזמן הזה המשיך בחברות מלאה בחמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר