עידן מינוס: לקוחות עידן פלוס מתלוננים על תקלות קליטה מאז המעבר למכשיר חדשני יותר

השירות החינמי לקליטת ערוצי טלוויזיה עידן פלוס עבר שדרוג • לקוחות רבים, בעיקר באיזור המרכז מתלוננים שמאז המעבר למכשיר החדש הם חווים תקלות קליטה חמורות • בהתכתבות עם בוט של החברה בווטסאפ נכתב "קיימת תקלת קליטה בשידורי עידן פלוס בערים הממוקמות במרכז הארץ"

צפייה בטלוויזיה (אילוסטרציה). צילום: Gettyimages

למעלה מיממה לאחר שמערך עידן פלוס עבר לשדר באופן בלעדי במרבב DVB-T2 החדש והמתקדם יותר, חווים צופים רבים קשיים בצפייה בשידורים הדיגיטליים, שאמורים לספק אלטרנטיבה ציבורית וחינמית לאלה שאינם מעוניינים – או מסוגלים – לשלם דמי מינוי לפלטפורמות רב ערוציות דוגמת הכבלים והלווין.

לוגו "עידן פלוס", צילום: הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו

החל מאתמול (רביעי) בצהריים, המרבב הקודם, DVB-T, ששירת את עידן פלוס מאז השקתו ב-2009, אינו משדר, כאשר נכון לעכשיו מוצגת בערוצים שלו שקופית המפנה את הצופים למרבב החדש, לצד הנחיות בסיסיות מה לעשות כדי לקלוט אותם כעת.

הודעת משרד התקשורת, צילום: צילום מסך

אף שצופים רבים לא התקשו לבצע את ההסבה על ידי סריקת ערוצים פשוטה בממיר שלהם, הרשתות החברתיות עדיין מלאות בתלונות של משתמשים מתוסכלים שנותרו ללא אפשרות לצפות בערוצי החדשות הישראליים כפי שנהגו עד כה, כאשר לא פעם מדובר בקשישים ומעוטי יכולת שאינם מחוברים ל-HOT, yes או שירות סטרימינג זה או אחר. לרוע המזל, נראה כי שירות התמיכה של עידן פלוס לא עומד בהיקף הפניות: בכל הפעמים שניסינו ליצור קשר עם המענה הטלפוני ביממה האחרונה ובחרנו באפשרות לשוחח עם נציג, השיחה התנתקה מייד או שהתקבלה הודעה מוקלטת על "עומס" –  והשיחה התנתקה גם כן. השירות בוואטסאפ, שאולי מספיק לשגרה, מסתכם בבוט שמספק תשובות גנריות, לא תמיד מספקות וייתכן שאף לא מעודכנות. 

גבר צופה בטלוויזיה, צילום: Getty Images

אז איך צופים ב-DVB-T2?

ראשית, מי שיש ברשותו את הציוד המתאים (פירוט בהמשך) ואינו מתגורר באזור שלכאורה סובל מתקלה, פשוט אמור לבצע סריקת ערוצים מחודשת – במקרים נדירים אולי גם להחזיר את הממיר להגדרות היצרן – והבעיה תיפתר. עם זאת, מבדיקה שערכנו, צופים רבים המתקשים לצפות במרבב 2 לאחר שביצעו סריקת ערוצים מחודשת אינם מצוידים בממיר שתומך בשיטה החדשה. לפיכך, אם יש ברשותכם ממיר בן עשר שנים ומעלה, אולי אפילו כזה שרכשתם עם השקת עידן פלוס ושירת אתכם עד כה נאמנה, יש להניח שתצטרכו לרכוש במקומו מכשיר חדש, ולוודא שהלוגו DVB-T2 (עם או בלי מקף) מופיע על אריזתו (ראו תמונה). הצעתנו לבעלי טלוויזיות עם ממירים מובנים שכבר לא קולטים את השידורים אחרי סריקה נוספת ואינם בטוחים לגבי גרסת המרבב שלהם, היא לבדוק את מפרט דגם הטלוויזיה שלהם באינטרנט. אם הגרסה המצוינת היא DVB-T (ללא "2") אתם בבעיה – ועומדות בפניכם שתי אפשרויות: לרכוש טלוויזיה תומכת DVB-T2 (לא כל כך משתלם), או לרכוש ממיר DVB-T2 חיצוני ולחבר אותו לטלוויזיה הישנה בתוספת אנטנה (הרבה יותר פרקטי). 

מרבב DVBT2, צילום: ללא

תקלה במרכז?

עם זאת, גם לא חסרות ברשת תלונות של צופים שיש בבעלותם ממירים פנימיים וחיצוניים תומכי DVB-T2, ביצעו סריקות כנדרש, היטו והזיזו את האנטנות שלהם לכל כיוון אפשרי ועדיין לא קולטים את השידורים, או שקולטים תחנות רדיו בלבד – אבל עד אתמול קלטו הכל מצוין. כאן המצב בעייתי יותר, ומסתמן כי קיימת תקלה בשידורי עידן פלוס באזור המרכז, בדגש על רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה והסביבה. ממספר לא מועט של נסיונות שערכנו, חיבור וכיוון אנטנה חזקה יותר בעלת מגבר פנימי (כזו שמתחברת לחשמל / מקבלת מתח בעזרת כבל USB) עשויה לשפר את המצב, ובמקרה שלנו קיבלנו בחזרה בעזרת אנטנה שכזו את תחנות הרדיו – אך לא את ערוצי הטלוויזיה. מצד שני ועם כל הכבוד לרדיו, בהתחשב בכך שעד אתמול כל הערוצים נקלטו אצלנו בהצלחה בעזרת אנטנה קטנה ופשוטה (ללא חשמל ומגבר), עדיין מדובר בתקלה רצינית מאוד.

ההתכתבות עם הבוט, צילום: צילום מסך

בוט הוואטסאפ של עידן פלוס אמנם מודה, לפחות מאתמול ועמוק בתוך התפריטים שלו, כי "קיימת תקלת קליטה בשידורי עידן פלוס בערים הממוקמות במרכז הארץ. בשל תקלה משמעותית המשדר בגבעתיים כבוי, צפי סיום טיפול מחר בבוקר, עמכם הסליחה". הבעיה היא ש"מחר" (היום) בבוקר כבר חלף, וקשה לדעת אם מדובר בהודעה חדשה – או כזו שמתייחסת לתקלה קודמת ופשוט נשארה שם (עם השנים היו כמה תקלות באזור והן תוקנו כעבור זמן קצר יחסית, אבל הפעם, כאמור, מדובר בשינוי מהותי של המערך כולו).    

מהרשות השנייה, מפעילת עידן פלוס, נמסר בתגובה לפניית ישראל היום:

"הרשות השנייה עדכנה כבר לפני מספר שבועות את ציבור המשתמשים על סגירת המרבב כחלק משדרוג מערך עידן פלוס, זאת בהתאם לתיקון חוק הפצת השידורים. כחלק מההערכות, הודיעה הרשות על השינוי הצפוי באמצעות מודעות ופרסומים, תגברה את צוותי עידן פלוס וצוותים במוקד השירות שעושים את מירב המאמצים לתת מענה לכל פונה. יצוין, כי מרבית משתמשי עידן פלוס לא נדרשים לבצע כל פעולה מצידם למעט הליך סריקה קצר ואכן, למרבית הפונים אלינו עם בעיות כאלה ואחרות, הסריקה מחדש אפשרה התחברות תקינה. משתמשים בטכנולוגיה ישנה נדרשו להצטייד בממיר מותאם כפי שפורסם. מוקד השירות של הרשות זמין בטלפון, מייל או וואטסאפ, ועושה מאמצים בכדי לתת מענה מהיר לכולם".

הרשות בחרה שלא להתייחס לקשיי הקליטה ולתקלה-לכאורה באזור המרכז, המוזכרת בוואטסאפ התמיכה הרשמי.     

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר