ירון אילן פרסם אמש (ראשון) סטורי בעמודו האישי באינסטגרם שבו ביקר בחריפות את השימוש בבינה המלאכותית בתחום המוזיקה וטען כי זוהר ארגוב מבוזה על ידי הטכנולוגיה החדשה.
"הלו אנשי 'הבינה המלאכותית', חפרתם. לא מעניין לשמוע את זוהר ארגוב ז"ל מבוזה כשהוא כביכול שר 'תיק קטן', ולא את עופר לוי שר 'עיר נמל' וכולי וכולי. הטכנולוגיה כבודה במקומה מונח, אבל אל תתעללו במוזיקה", הפציר אילן.
בתגובה ל"ישראל היום" ביקש אילן להרחיב בנושא: "לאחרונה ראיתי את ההשתוללות וההתלהבות מהבינה המלאכותית. אני במהות שלי דווקא אדם שמאוד אוהב טכנולוגיות מתקדמות, ובעצמי מכור לגאדג'טים, אבל כל העניין כבר טיפס לי על העצבים. למה צריך לשמוע בינה מלאכותית של עופר לוי (שזה גם ממש לא נשמע הוא) שר איל גולן או עדן חסון שר ניקוס ורטיס או פאר טסי שר עדן בן זקן?
"מה התועלת בזה למעט שעשוע? בסופו של יום אני עוקב וגם רואה את הצפת השאלות 'נו, מי לדעתכם שר את זה טוב יותר? אין לזה קצה! השיא היה מבחינתי לשמוע מישהו שהחליט לעשות בינה מלאכותית עם קולו של זוהר ארגוב שר 'תיק קטן', וקדם לזה זוהר בליווי הולוגרמה שר 'בית משוגעים' בעיני זה כבר סוג של התעללות. אני בטוח שאם זוהר היה בין החיים, זה לא זן השירים שהיה שר", אמר.
רון ביטון, אחד מיוצרי "כאן לעולם", הדואט המפורסם של זוהר ארגוב ועפרה חזה המנוחים, שנוצר בבינה מלאכותית, מסר בתגובה ל"ישראל היום": "לשימוש בבינה מלאכותית כמה יתרונות: זה מאפשר ליוצרים וכותבים לדמות ולראות התאמה של שיר עם זמר בלי שהוא צריך להיות בתהליך. אחר כך, אם הזמר מתרשם, מקליטים אותו. היו מקרים של זמרים עם בעיות בקול שנמשכו תקופה. בינה מלאכותית הייתה מאפשרת להם להוציא שירים.
"בנוסף עושים שימוש בבינה מלאכותית כדי לעשות דברים ברמה האמנותית שלא היו אפשריים בעבר. כמובן שמאחר וזה חדש, אז היום עושים כל מיני משחקים. זה ממקום של התלהבות ובקרוב זה ידעך והשימוש יהיה רציני יותר. אני מבין את הדעות החלוקות וזה בסדר שזה מעורר עניין, אבל אצלי זה בא ממקום שכיף שיש המשכיות לזמרים שכבר אינם איתנו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו