עופר פטרסבורג, בשיתוף מחלקת מגזינים מיוחדים
כבר כשהוא מציג עצמו בשמו אפשר להתחיל לפנטז על נופי איטליה הקסומים - האגמים, פסגות ההרים, העיירות העתיקות והרומנטיקה. המשרד שלו לוקח למחוזות ורונה שהוא בא מהם. קשה להתעלם מהמרפסת של רומיאו ויוליה ומפסל ונוס מעל מכתבות המשרד, והקירות בצבעים עמוקים שהוא מתמחה בצביעתם. הוא מחזיק, מסתבר, בתואר מאסטרו בתחום ״סטוקו ונציאנו״, טכניקת ציורי קיר ייחודית באיטליה.
מרצ׳לו אינצ'ליני, 54, נשוי ואב לשניים, הוא ארכי טיפוס שנראה כאילו הגיח זה עתה מסמטאות פירנצה או ונציה עם הביגוד והמשקפיים האופנתיים. שמו נקשר זה שנים לשוק היוקרה הישראלי, וכעת מתברר כי הוא משווק גם למעמד הביניים, כולל דיור בר השגה, מצפון לדרום. הוא מחזיק מאגר חסר תקדים של כמיליון וחצי משקיעים ותושבי חוץ, מכל שכבות האוכלוסייה, שמתעניינים לרכוש דירות בישראל.
לחברת פרנצ'י נדל"ן, היושבת בנווה אביבים ברמת אביב, יש משרדים גם באיטליה, אנגליה, בלגיה, צרפת, ארה"ב - ניו יורק, פלורידה, לוס אנג'לס וכן בטורונטו קנדה. ״זו הסיבה שבמשרדנו דוברים 7 שפות, כחלק משירות ומקצועיות״, הוא מתגאה.
אינצ'ליני הוא גם קבלן בניין רשום, בנאי אמן ויזם המשמש מזה שנים רבות מנכ"ל ובעלים של חברת פרנצ׳י נדל״ן שייסד אביו פרנצ'סקו (פרנצ'י) לפני 57 שנה, כשלוחה של החברה המשפחתית. מרצ׳לו עצמו עלה ארצה בגיל 5 מאזור ונציה.
את עיקר פרסומו בארץ קנה בזכות אלפי עסקאות מוצלחות והופעותיו בתחום הנדל"ן בטלויזיה, ברדיו ובעיתונות. הוא זכה לפרסום גם כיועץ הנדל"ן הבלעדי והספונסר של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, שהוא מלווה שנים בכל עסקאות הנדל״ן. הוא פועל עם צוות מיומן של 15 איש ומשווק פרויקטים בכל הארץ, מקריית שמונה ועד אילת.
בין עסקי לציבורי
פרנצ׳י נדל״ן הינה חברה משפחתית ותיקה, שנוסדה בתחילת שנות ה-60. לחברה שני תחומי פעילות עיקריים: האחד, שיווק פרויקטים גדולים וקטנים - החל מפינוי-בינוי דרך תמ״א 38 ועד פרויקטים חדשים; השני, שיווק דירות ובתים יד שנייה.
״לחברתנו ניסיון עשיר ורב-שנים בשיתופי פעולה עם קבלנים ויזמים״, אומר אינצ'ליני. ״פרנצ'י נדל"ן מחויבת להצלחה השיווקית והמעשית של הפרויקטים בהם היא שותפה, וזאת על ידי שיווק נרחב ומתקדם בארץ ובעולם. עיתונות, רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות, אתרי שיווק נדל"ן ליהודים, רשתות חברתיות ומעל לכל - שיווק במשרדינו אשר נמצאים באירופה ובארה"ב, עם מאגר עצום של לקוחות פוטנציאליים לרכישת נדל"ן בישראל. לחברתנו ניסיון עשיר ומוכח בשיווק פרויקטים זה שנים רבות בהצלחה רבה״.
הוא מדגיש שרוכשים פוטנציאליים זוכים בשירות אישי וליווי מקצועי לאורך כל תהליך הקנייה - החל מהגעת הלקוחות לישראל, דאגה לכל צרכיהם בזמן שהותם בארץ, הקשבה, עזרה בקבלת משכנתאות, ליווי או מימון וכלה בהתאמה מדויקת ומוצלחת של הנכס מול הקבלנים והיזמים.
את הקריירה הוא התחיל לאחר שסיים את שירותו הצבאי כלוחם בחטיבת גולני, כאשר פתח עסק לשיווק נכסים ושיפוצם. "ה-DNA שלי והמורשת שלי היא איטליה. בתחילת דרכי התרכזתי פחות בנדל״ן ויותר באמנות. עבדתי בכל העולם בצביעה אמנותית מפאלם ביץ' פלורידה, סידני אוסטרליה ועד מונטה קרלו. אחרי הצבא, בנסיעתי לאיטליה, הכירו לי את המאסטרואים המובילים והגדולים אשר עשו סטוקו ונציאנו בטירות בוונציה, וכך נמשכתי לנושא. אבל נדל״ן תמיד עניין אותי״.
לאחר שהשתלב בעסק שהקים אביו, הוא פעל להרחיב את הפעילות דרך הקשרים הבינלאומיים שלו. עיסוק לא פחות חשוב לו הוא אהבתו לבעלי חיים. הוא משמש נשיא אגודת הידידים של S.O.S חיות. לו עצמו יש 7 כלבים, והוא תורם להאכלה וטיפול במאות חתולי רחוב. בימים אלה הוא מגשים מרצ'לו חלום: להשלים את הקמת המרכז הווטרינרי לחתולים ולכלבים עזובים.
פעילותו הציבורית, לצד הפעילות העסקית, הקנו לו שם מוכר לכל מי שעוסק בנדל"ן. הוא עומד בראש חברה מובילה לשיווק כל סוגי הפרויקטים ברמה הגבוהה ביותר. "הקבלנים והיזמים שעובדים איתי משדרגים את הפרויקטים ואת השם שלהם בעולם הנדל"ן", הוא אומר.
משווק סופר מקצועי
אתה בעצם מתווך על?
"הייתי מגדיר את עצמי כסופר מקצועי בשיווק נדל"ן על כל סוגיו. שיווק פרויקטים מאד מספק אותי. אני מספק מענה לתושבי חוץ ועולים חדשים אשר מחפשים דרכי נכס בישראל, וכמובן גם לקהל המקומי".
מה היתרון שלך על חברות תיווך אחרות?
"ניסיון רב-שנים, כישרון במשא ומתן והידע שרכשתי במשך השנים לגבי סוגיות משפטיות. אני מקדם את היזמים על ידי פרסום נרחב בכל המדיות: טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, שלטי חוצות ובאתרים המובילים בארץ ובחו"ל. לרדיו הצרפתי, שאני משווק באמצעותו, מאזינים מדי יום רבע מיליון יהודים צרפתים מכל העולם. כמובן שהקשרים הבינלאומיים הענפים שלי מקדמים את היזמים והקבלנים שאני עובד איתם".
מה האתגר הכי גדול בפניו עמדת?
"ניצבו בפניי אתגרים רבים במהלך השנים - מדירות שלא נמכרו בגלל מצב משפטי ועד חריגות בנייה. לשמחתי, הצלחתי באמצעים שונים, משפטיים ואחרים, למכור אותן בהצלחה. גם בפרויקטים שנתקעו במכירה, הצלחתי למכור את הדירות שנותרו".
למיטב הבנתך, יש כיום בועת נדל״ן בישראל?
"הבועה קיימת מזמן. קשה לי לראות מישהו שעוצר את עליית המחירים. אין מספיק קרקעות, וגם אין מספיק מינוף להתחדשות עירונית. הבירוקרטיה קשה, ארוכה ומורכבת. השר אלקין הצהיר שצפויה עליית מחירים. הביקושים רק מתגברים, ואיתם כמובן עולים גם המחירים".
חוץ משוק היוקרה והמעמד הבינוני-גבוה, מה עם הפריפריה?
"פה אפתיע אותך. לזוגות צעירים רבים, ישראלים ותיקים ועולים חדשים, הפריפרייה מתאימה מאוד מבחינת התקציב. יש דרישה גדולה לנכסים זולים יותר בפריפרייה".
אתה חש שהאנטישמיות המתגברת בעולם משפיעה על לקוחותיך?
״בהחלט. אנשים פוחדים ללכת ברחובות בגלל פרץ אנטישמיות שהולך וגובר. יש לי לקוחות מאנגליה שהאשה פוחדת לצאת בחשיכה מהבית, שנמצא באזור יוקרה. כל החיים שלהם השתנו. משפחה אחרת מאירופה רכשה פנטהאוז ב-7 מיליון שקל ברחוב בר כוכבא בתל אביב. הם ציינו שסוף סוף בטוח ללכת ברחובות עם הילדים״.
מה העסקה הכי יקרה שעשית?
"דירה במגדל בפרישמן פינת דיזנגוף לתושב מארה״ב ב-80 מיליון שקל. תושב אחר מבלגיה רכש דירה בפרישמן פינת הירקון ב-30 מיליון שקל".
אולי יקרה בשוק הדיור מה שקורה במוניות - מהתושבים הזרים יגבו יותר, וככה מחירי השוק יעלו?
"עם כל הכבוד, תושבי החוץ לא נאיבים. יש להם עורכי דין ומכרים מקומיים, והם יודעים בדיוק כמה עולה מ״ר. הרי כל המידע היום גלוי לכולם באינטרנט".
תסלח לי על השאלה, אבל יש שיגידו, בגלל ההצלחה והמראה האיטלקי, שאתה מתנשא.
״זה לא נכון, אני רק נראה ככה (קורץ). אני נגיש מאוד ללקוחות, ליזמים ולקבלנים שאני עובד איתם. מקדם כל עסקה ומתנהל בכל פרויקט כאילו זה הבייבי שלי. הצוות שלי ואני מסורים מאוד ומקבלים קומפלימנטים רבים על השירות והמקצועיות".
יש משהו שבו לא תיגע בשום אופן?
״מקומבינות אני מתרחק כמו מאש".
ומה עם יזמות?
"מדגדג מאוד. אני מאמין שבשנים הקרובות אפעל לשידרוג פרויקטים ומכירתם. אני מאמין בהשקעות בחדרה, אילת, טבריה, אשקלון, ראשון לציון וחדרה".
טיפ לשיווק לפני שאנחנו נפרדים.
"למכירה טובה כדאי לקחת משווק עם יד רחבה. הלקוח צריך להאמין בך שתדע לא רק למכור, אלא גם לשדרג אותו כמוביל בשוק המקומי והעולמי. אני נותן התחייבות בכתב ליזמים ולקבלנים לגבי כל הפעולות השיווקיות, ומתחייב לפרסום הנרחב בארץ ובעולם".
עופר פטרסבורג, בשיתוף מחלקת מגזינים מיוחדים