חברת טסלה העולמית מושכת אליה מיליוני מחפשי עבודה מדי שנה. המועמדים שזוכים לקבל הצעת עבודה ממשית נאלצים להתמודד עם שאלה מעניינת – האם יסכימו לקבל תשלום בסיס יחסית נמוך, בתקווה שיתוגמלו באמצעות מענק מנייתי בהמשך.
ה"ביזנס אינסיידר" (BI) חשף אתמול (יום שני) את שיטת תגמולי השכר של עובדי טסלה, בזכות גישה למסד נתונים פנימי ומקיף, הכולל כמעט 100,000 עובדים נכון לדצמבר 2021.
נתונים אלה, במקביל לראיונות מול אנשים שעבדו עבור יצרנית הרכב החשמלי, מצביעים על אסטרטגיית שכר מחושבת שמציעה החברה.
שכר בסיסי נמוך יותר
טסלה מציעה שכר בסיס נמוך יותר בהשוואה לחברות אחרות בתחום הטכנולוגיה והרכבים, אך מציעה במקביל מענקי מניות אטרקטיביים.
כך, העובדים מקבלים תמריץ לעבוד קשה.
על סמך המידע שנחשף אמש ב"ביזנס אינסיידר", אפילו המרוויחים הגדולים בחברה נאלצים להמר על הצלחתה של טסלה, שתוביל להגדלת רווחיהם.
שיטה זו יוצרת מסלול בסיכון גבוה, אך סיכוי לתגמול גבוה מצד העובדים, שעוברים תהליך גיוס סלקטיבי, שכלל בעבר את החתמתו של אילון מאסק על כל חוזה העסקה.
BI ערך בדיקה של גובה שכר הבסיס החציוני של כ-13,000 עובדים במשרה מלאה, כולם שכירים בארצות הברית. החלוקה של הנתונים נקבעה על פי קטגוריות פנימיות בחברה, שבהן משתמשת טסלה כדי להגדיר עובדים ביחידות עסקיות – כגון הנדסה, ייצור או ניהול נתונים (הנתונים של עובדים שעתיים לא נכללו, מאחר שלא ניתן היה לחשב במדויק את השכר השנתי החציוני שלהם).
שכר הבסיס של עובדים אלה, בהם מנהלים בתחום ההנדסה ומנהלים במרכזי השירות של טסלה (במוקדי תיקון הרכבים), נע בין כ-35,000 ל-324,000 דולר (כלומר, בין 131,190 ל-1,214,452 שקלים).
העובדים מדווחים מהשטח
תשעה עובדים של החברה בעבר ובהווה, מסרו ל-BI כי מבנה השכר של עובדים נשאר דומה מאז דצמבר 2021, והוא מהווה חלק מהעדפותיו של מאסק להעסיק רק את העובדים הכי "קשוחים".
"המערכת כולה מוגדרת בצורה שתאתר עובדים פנאטים", סיפר אחד מעובדי טסלה בהווה, שמכיר את תהליך הגיוס בחברה. "אותם עובדים יכולים לקבל שכר טוב יותר במקומות אחרים, אבל אנחנו רוצים לגייס עובדים שהם אוהדי טסלה מושבעים", הוא מסביר.
מגייס לשעבר של טסלה, אשר עבד בחברה עד 2024, הוסיף כי שלב הראיונות בעת גיוס מהנדסים לחברה – שכולל בדרך כלל לפחות תשעה ראיונות שונים ושיכול להימשך מספר חודשים. לדבריו, שיטת השכר של החברה מתוכננת כך שניתן יהיה לסנן עובדים שמחפשים פשוט להגיע לעבודה ולהחתים כרטיס.
"זה עניין של תרבות ארגונית", אמר המגייס לשעבר, "זה אפילו לא קשור לכמה אתה חכם או בעל ניסיון כעובד – הם מחפשים נכונות ללמוד ולהשקיע שעות נוספות, יותר מהכול".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו