תגדילו הכנסות ותשוו מחירים: הדרכים להתמודד עם האינפלציה הגואה

האינפלציה הגוברת מהווה אתגר משמעותי למשקי בית רבים - כך תפעלו נכון

הקניות בסופרמרקט יתייקרו בשל האינפלציה. צילום: storyblocks

בשבוע שעבר פורסם מדד המחירים לצרכן לאוגוסט שעלה ב־0.9%, הרבה מעבר לתחזיות. האינפלציה השנתית קפצה ל־3.6% מ־2.5% לפני חצי שנה, ושיעור הסעיפים ששיעור השינוי בהם גבוה מ־3% הוא 36.2% לעומת 28% לפני שנה.

האינפלציה הגוברת מהווה אתגר משמעותי למשקי בית רבים. עליית מחירי הדיור יוצרת קושי נוסף למצוא פתרונות בתחום זה. נוסף על כך, אחד הנושאים המושפעים הוא המשכנתאות. ירידה בריבית אינה צפויה בטווח הנראה לעין.

עליית המדד הנוכחית ייקרה את החלק הצמוד למדד במשכנתא בכמעט 1%. המשמעות הכספית עבור משכנתא של מיליון שקלים שבה המרכיב המדדי הוא רבע היא עליה של כ־2,000 שקלים בהחזר החודשי. אפשרויות שניתן לבדוק הן של מחזור המשכנתא, וגם את האשראים הנוספים של משק הבית מן הראוי לבדוק ולבחון הטבה בתנאים.

המשך או התחלה והתמדה בניהול של תקציב מפורט של משק הבית ועירוב בני המשפחה בתהליך יכולים לעזור לעקוב אחר ההוצאות ולזהות תחומים שבהם ניתן לחסוך. השוואת מחירים בין חנויות שונות, שימוש בקופונים והצטרפות לתוכניות הנחה יכולים לסייע בהפחתת הוצאות.

אפשרויות נוספות הן בחינת האפשרויות לא לצמצם את החיסכון למרות הגידול בהוצאות מחד ואי־גידול או השחיקה בהכנסות מאידך; בדיקה של תיקי ההשקעות של משק הבית, כולל הנכסים הפנסיוניים; ובדיקה בסיוע של אנשי מקצוע אם מבנה ההשקעות מתאים למצב הנוכחי וביצוע שינויים נדרשים.

הגדלת הכנסות: בחינת האפשרות לנהל מו"מ על העלאת שכר, או חיפוש עבודה עם שכר גבוה יותר, יכולים לעזור להתמודד עם המצב. מציאת מקורות הכנסה נוספים יכולה לסייע גם היא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר