אדם נוימן. צילום: רויטרס

בהשקעה של מאות מיליונים: העסק החדש של אדם נוימן בסעודיה

Flow של נוימן הודיעה על שיתוף פעולה עם משקיעים מקומיים לרכישה ופיתוח של שלושה בנייני דירות בריאד, בירת ערב הסעודית • הבניינים צפויים להכיל כ-920 יחידות דיור לאחר השלמת הבנייה • החברה תשכיר את הדירות ותנהל את הנכסים, בדומה למודל העסקי שלה בארצות הברית

[object Object]

חברת הנדל"ן של אדם נוימן - ‏Flow, מרחיבה את פעילותה מעבר לגבולות ארצות הברית ונכנסת לשוק הסעודי. החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם משקיעים מקומיים לרכישה ופיתוח של שלושה בנייני דירות בריאד, בירת ערב הסעודית.

"ערב הסעודית מציעה הזדמנות נהדרת להשקיע במקום דינמי וצומח," מסרה החברה. "אנו שמחים וגאים להיכנס לפעילות באזור ולענות על צורך בשוק שהולך וגדל".

Flow. אחד מבנייני הדירות בריאד יושק עד סוף השנה. השניים הנותרים ייפתחו עד הרבעון הראשון של 2025., צילום: Flow

שלושת הבניינים בריאד צפויים להכיל כ-920 יחידות דיור לאחר השלמת הבנייה. Flow מתכננת להשכיר את הדירות ולנהל את הנכסים, בדומה למודל העסקי שלה בארצות הברית. הבניינים יציעו רמת גימור גבוהה ומתקנים מקובלים בבנייני יוקרה, כולל חדר כושר, ספא, בריכה ושירותי קונסיירז'.

‏Flow, שהוקמה ב-2022, נהנית מתמיכה משמעותית של משקיעים. נוימן עצמו השקיע בחברה 350 מיליון דולר, וקרן ההון סיכון המובילה אנדריסן הורוביץ השקיעה סכום זהה באמצעות קרן a16z. שווי החברה מוערך כיום במעל מיליארד דולר, והיא מחזיקה בנכסים בשווי דומה.

נכון להיום, Flow מחזיקה בשישה בניינים בארה"ב, ומפעילה שניים מהם. החברה מתמקדת בבניית נכסים המקשרים בין דיירים ומייצרים עבורם סביבה קהילתית, משדרגת את חווית הדיור מעבר למגורים בלבד.

יחידות מרוהטות למקומיים וזרים

אחד מבנייני הדירות בריאד כבר החל בפיתוח וצפוי להסתיים עד סוף השנה. השניים הנותרים ייפתחו עד הרבעון הראשון של 2025. הבניינים יכללו יחידות מרוהטות לפי דרישה, ויתמקדו בקהל מגוון של תושבים מקומיים וזרים, כמו גם חברות המחפשות לשכור יחידות עבור עובדים. עבור הבניין שכבר בפיתוח, השכר הממוצע לדירה מרוהטת הוא 4,262 דולר לחודש, ולדירות שאינן מרוהטות 2,843 דולר לחודש.

Flow. שלושת הבניינים בריאד צפויים להכיל כ-920 יחידות דיור לאחר השלמת הבנייה, צילום: Flow
אדם נוימן נכנס עם Flow לשוק הסעודי, צילום: Flow

הכניסה לשוק הסעודי מגיעה על רקע תוכניות הפיתוח של הממלכה, כולל "חזון 2030" של יורש העצר מוחמד בין סלמאן ותוכנית RHQ המחייבת חברות להעביר את מטותיהן האזוריים לריאד. צפוי כי אוכלוסיית ריאד תגדל מ-7 מיליון כיום ל-10 מיליון עד 2030, כאשר 75% מהאוכלוסייה הסעודית היא מתחת לגיל 35.

אדם נוימן, היזם הישראלי-אמריקאי, הפך לשם דבר בעולם הנדל"ן והטכנולוגיה כמייסד ומנכ"ל לשעבר של WeWork. החברה, שהוקמה ב-2010, חוללה מהפכה בתחום חללי העבודה המשותפים, והתרחבה במהירות למאות ערים ברחבי העולם. תחת הנהגתו של נוימן, WeWork גייסה מיליארדי דולרים ממשקיעים והגיעה להערכת שווי מסחררת של 47 מיליארד דולר בשיאה.
אולם, ב-2019, בעת ניסיון ההנפקה של החברה, התגלו בעיות במודל העסקי שלה ובדוחות שהגישה. כתוצאה מכך, ההנפקה בוטלה, שווי החברה צנח, ונוימן נאלץ לפרוש מתפקידו כמנכ"ל. האירוע היווה נקודת מפנה משמעותית בקריירה של נוימן ובתעשיית ההייטק בכלל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו